Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: با صدور دستورالعمل کاهش پرونده‌های معوق کارگروه رسیدگی به این پرونده‌ها در استان قزوین تشکیل و بیش از ۲۵۰۰ پرونده قضایی معوق طی یک ماه اخیر مختومه شد. تاریخ انتشار: 00:18 - 16 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۳۲۴۷

حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، گفت: نظر به ضرورت رفع اطاله دادرسی در محاکم قضایی و براساس دستورالعمل رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف فوری آن‌ها کارکنان دستگاه قضایی استان اعم از کارمندان قضایی و اداری ضمن صدور بخشنامه مرتبط مکلف شدند از ابتدای بهمن ماه سال جاری حداقل ۴ روز در هفته در خارج از ساعات اداری جهت بررسی و تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق در محل کار خود حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان قزوین ضمن اشاره به فوریت اجرای این دستورالعمل گفت: به محض وصول دستورالعمل صادره از سوی رئیس قوه قضائیه کارگروه رسیدگی به پرونده‌های مسن در استان تشکیل و بررسی‌های لازم انجام و رسیدگی جهادی به پرونده‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به آمار رسیدگی به پرونده‌های معوق طی یک ماهه اخیر خوشبختانه با توجه به تمهیدات مدیریتی و همکاری همه جانبه کارمندان دستگاه قضائی استان شاهد افزایش ۲۰ درصدی مختومه شدن این قبیل پرونده‌ها بوده ایم.

مقام ارشد قضایی استان قزوین تصریح کرد: قبل از صدور دستوالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوق تعداد ۱۲۹۱۰ پرونده معوق از اول مهر ماه ۹۸ به قبل در دادگستری‎ها، دادگاه‌های بخش، و دادسرا‌های استان وجود داشت که طی یک ماهه اخیر تمامی آن‌ها تعیین تکلیف شده وکه از این تعداد ۲۵۹۸ مختومه شده است.

وی در پایان از تلاش مجدانه و شبانه روزی کلیه کارمندان و قضات محاکم قضایی استان تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: تعیین تکلیف ۱۰۰۰ فقره از پرونده‌های معوقه و مسن در دادگستری زنجان

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری قزوین پرونده های معوق رسیدگی به پرونده های معوق تعیین تکلیف استان قزوین قضایی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، عباس پوریانی اظهار کرد:این هفته نیز ملاقات مردمی با حضور مسئولان قضایی برگزار و در جریان این دیدار به ۵۳ مورد از تقاضای مراجعین که در موضوعات اعسار، اثبات مالکیت و خلع ید بوده است پاسخ داده شد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در چارچوب قانون نسبت به رفع مسائل حقوقی و قضائی مردم بررسی‌های لازم انجام و دستور تعیین تکلیف به شعب مربوطه صادر شد.

وی افزود: برگزاری دیدار‌های مردمی به دلیل اینکه موجب دسترسی سریع و راحت مردم به مسئولان قضایی، کاهش اطاله دادرسی و ایجاد شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود همواره مد نظر مسئولان قوه قضائیه بوده است.

پوریانی در پایان گفت: این دیدار‌ها به مردم اطمینان می‌دهد که همواره گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان وجود دارد و مسئولان برای رفع مشکلات آنها شخصا وارد میدان شده و این موضوع افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه رابه همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان