Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کورنگ بهشتی ظهر در نشست خبری  با اصحاب رسانه با تبریک ایام دهه فجر با دو پیام «رویگردانی از آنچه خدا نهی کرده بود» و«افزایش قدرت همدلی و هم صدایی» اظهار داشت: سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری وظیفه نظارت بر پروژه ها را تا تکمیل آن برعهده دارد.و طرح های تمام پروژه های عمرانی که در شهر اجرایی می شود در این سازمان تهیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۵۰ کارشناس در این سازمان با نظارت هیات مدیره مشغول به کار هستند، تصریح کرد: بخش های معماری و طراحی های شهری، مهندسی ترافیک، فنی و عمرانی، براورد و امور مشاوران، کنترل پروژه، ... در تهیه طراحی شهری نقش دارند.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان اشاره به اینکه در سال گذشته بودجه عمرانی با ۴ هزار و صد میلیارد تومان با رشد ۳۷ درصدی همراه بود، ابراز داشت: در سال آینده بودجه عمرانی با پنج هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که ۷۰ درصد سهم بودجه عمرانی و ۳۰ درصد آن جاری خواهد بود.

وی افزود: بیشترین سهم بودجه های عمرانی با بیش از ۶۵ درصد مربوط به حوزه حمل و نقل است که امسال به ۶۲ درصد رسیده است و در بخش خدمات شهری ۱۶ درصد سهم بودجه را به خود اختصاص داد که در سال آینده به ۲۵ درصد افزایش یافته است و در حوزه فرهنگی از ۹ درصد به ۱۰ درصد ارتقا یافته است.

کورنگ بهشتی با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۲۶۱ طرح توسط سازمان طراحی شهر اصفهان تکمیل و ابلاغ شده که نسبت به سال گذشته ۹۷ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: بیش از ۶۰درصد پروژه‌های طراحی شده توسط این سازمان مربوط به حوزه حمل و نقل است که شامل ۱۴ طرح در رینگ حفاظتی، ۲۲ طرح پیاده روسازی، ۱۰ طرح برای مسیرهای بی.آر.تی بوده است که در این سازمان طراحی شده است.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان با اشاره به بخشی از طرح‌های پروژه‌های شهری افزود: طرح تقاطع سردار شهید سلیمانی در مجاورت کارخانه قند با مساحت پل سازی ۱۷ هزارمترمربع بااعتبار ۱۲۳میلیارد تومان، تقاطع آفتاب در بزرگراه اردستانی با پنج هزارمتر پل سازی که اخیرا با اعتبار ۶۰میلیاردتومان تکمیل شد و رینگ حفاظتی شهر بخشی از طراحی‌های انجام شده در سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری است.

طراحی کیلومتر صفر تا هفت رینگ حفاظتی شهر

وی با اشاره به طراحی شبستان گلستان شهدا، رینگ سوم شهر، مرکز کنترل ترافیک، ادامه خیابان توحید، محور تشریفات، ساختمان توانمندسازی، میدان امام علی(ع)، تقاطع دفاع مقدس و تقاطع قدس بخشی دیگر از طراحی‌های انجام شده این سازمان بوده است.

کورنگ بهشتی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد از ۲۶۱ طرح که توسط این سازمان طراحی شده به حوزه حمل و نقل و ترافیک مربوط می شود و طراحی کیلومتر صفر تا هفت رینگ حفاظتی شهر به اتمام رسیده و در مرحله آزادسازی به صورت مشارکتی و شهرداری توسط مناطق ۱۴ و ۱۵ است.

وی با اشاره به طراحی پروژه ادامه بلوار فرزانگان از حدفاصل دولت آباد تا نزدیک اتوبان فرودگاه به طول ۶.۵ کیلومتر اظهار کرد:  با توجه به آنکه رینگ حفاظتی در شهر دولت آباد اقدامی نشده است و برای کاهش حجم سنگین تردد وسایل حمل و نقل تریلی و کامیون با این خیابان مشکل رفع شود که به زودی هم به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان با بیان اینکه طراحی لوپ ‌های تقاطع باغ رضوان توسط سازمان طراحی و فنی مهندسی انجام شده است، تصریح کرد: پل شهید ستاری یکی از منحصر به فردترین نقاط رینگ سوم به شمار می رود که طراحی در ۶۰۰ متر، تعریض سه متری پل انجام می شود.

وی افزود: میدان شهدای هسته‌ای و ادامه خیابان سلمان فارسی از دیگر پروژه‌های طراحی شده این سازمان به شمار می‌رود که در مرحله آزادسازی توسط شهرداری منطقه ۴ است.

کورنگ بهشتی با بیان اینکه طراحی ۱۸ پروژه پیاده‌روسازی در مجموع به طول ۲۰ هزار متردر شهر در سازمان طراحی انجام شده که در طول سال جاری و سال آینده با عرض های مختلف در نقاط مختلف اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست شهرداری توسعه پارکینگ نیست، گفت: امروز سیاست شهرداری هزینه کردن در حمل و نقل عمومی و ترغیب مردم در استفاده از ناوگانهای حمل و نقل عمومی است.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان از طراحی حدود چهار هزار مترمکعب مخزن آب در نقاط مختلف شهر خبر داد و گفت: این مخازن در حال اجرا است و علاوه بر آن خطوطی برای انتقال پساب آب در مناطق ۱۴ و یک طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری هفت پارک جدید طراحی شده است، اظهار کرد: ۹ سرویس بهداشتی جدید در شهر طراحی شده که در مرحله اجرا است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اصحاب رسانه اصفهان بزرگراه حمل و نقل حمل و نقل عمومی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حوزه حمل و نقل طراحی شده بودجه عمرانی انجام شده سال آینده سهم بودجه سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند

علی کریمی آنچه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نشست راهبردی شهر هوشمند با اشاره به اهمیت هوشمندسازی گفت: دنیا در حال حرکت به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود و ما به‌عنوان سازمان نظام مهندسی ضمن حمایت از این رویداد، باید در هوشمندسازی ساخت‌وساز شهری پیشرو باشیم و زمینه‌های پیاده‌سازی آن را برای سرمایه‌گذاران، مالکان و جامعه مهندسی فراهم کنیم.

رئیس  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: ما در حوزه نوآوری بیش از پیش به یک تحول نیازمند هستیم و برای ارتقای رتبه نوآوری، باید در حوزه‌های قوانین و مقررات، حمایت‌ها و تکمیل زنجیره‌های مختلف، تغییر بنیادی صورت بگیرد.

در  ادامه امیدرضا ریاحی عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی باید تعامل میان نهادها، ارگان‌ها و تشکل‌ها شکل گیرد گفت: در  هوشمندسازی در بخش ساختمان  باید در مطالعات اولیه، محاسبات و نقشه‌ها لحاظ شود و برای این منظور باید از ظرفیت بزرگ جامعه مهندسی کشور استفاده حداکثری کرد.

وی افزود: پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران هم‌زمان با پنجمین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری ۱۰ الی ۱۲ تیر ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی برگزار  می شود.

 ریاحی اظهار کرد: شهر هوشمند مکانی ممتاز برای توسعه پایدار اقتصادی-صنعتی بوده که در آن به مسائلی مانند مدیریت ترافیک، مصرف انرژی، کنترل آلودگی، به‌روزرسانی و بهینه‌سازی زیرساخت‌های شهری، بهبود کیفیت زندگی از طریق رویکرد نوآورانه و سیستماتیک، بر اساس ارتباط و تبادل اطلاعات با هدف بهینه‌سازی فرآیندهای مدیریت شهری پرداخته می‌شود.

در ادامه این جلسه،  غلامرضا رضاییان دبیر اجرایی پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌های شهری در نمایشگاه شهر هوشمند به‌صورت گسترده از کل کشور حضور دارند و به‌طورکلی تمرکز نمایشگاه امسال به سمت دانش‌بنیان‌ها است به‌طوری‌که با دادن تسهیلات مالی به‌صورت بلاعوض توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و تسهیلات تا سقف پنج میلیارد ریال از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به این شرکت‌ها اختصاص خواهد یافت.

رضاییان تصریح کرد: استارت‌آپ‌ها به‌صورت رایگان ثبت‌نام می‌شوند و به‌طورکلی ما باید به حضور استارت‌آپ‌ها اهمیت داده و با نمایش دستاوردها و توانمندی‌ها نسبت به اقتصاد استارت‌آپ‌ها اقدام کنیم.

همچنین  محمد حسن‌زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) به‌عنوان رئیس کمیته علمی رویداد با اشاره به اهمیت شهر هوشمند گفت: بهره‌مندی از دیدگاه‌های دانشگاهیان و خلاقیت‌های نسل جوان و نوآور، انتقال درس‌آموخته‌های شهرهای مختلف، معرفی و عرضه به‌روش‌ها و تجربیات مؤثر کشورهای مختلف ازجمله ویژگی‌های این رخداد ملی و بین‌المللی است.

وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در نظر دارد با ایجاد ارتباط با جامعه علمی و فناوری کشور فضای هم‌اندیشی و چاره‌جویی ملی برای چالش‌های مرتبط با شهر هوشمند را فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • سانتافه 2024؛ جوجه اردک زشت کره ای در نمایشگاه خودرو پکن (+تصاویر)
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی