Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@15:54:19 GMT

ساخت شهرک شیرینی در قزوین عملیاتی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۷۳۶۹

ساخت شهرک شیرینی در قزوین عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت الله جمالی پور سه شنبه شب در مراسم گشایش اولین جشنواره شیرینی سنتی و باقلوای قزوین که در نمایشگاه‌های بین المللی قزوین برگزار شد اظهار داشت: قزوین با داشتن سابقه تاریخی و داشتن شیرینی‌های مختلف در گذشته می‌توانست از این ظرفیت بخوبی استفاده کند اما از آن غفلت شده است.

وی اضافه کرد: سوغات و شیرینی سنتی قزوین ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به اشتغال و رونق تولید و اقتصاد استان دارد و می‌تواند قزوین را به مقصد گردشگری تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت الله جمالی پور سه شنبه شب در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه و جشنواره شیرینی‌های سنتی قزوین افزود: کلنگ احداث این شهرک تخصصی صنعتی در هفته دولت سال آینده به زمین خواهد خورد.

وی یادآور شد: برپایی جشنواره شیرینی سنتی کار ارزشمندی است که می‌تواند به معرفی شیرینی‌های سنتی قزوین کمک کند و پیگیری اهداف آن باید با جدیت دنبال شود.

استاندار قزوین بیان کرد: قزوین ظرفیت‌های مختلفی دارد که اگر مورد استفاده مناسب قرار گیرد می‌تواند به توسعه استان کمک کند.

وی اظهار داشت: برند سازی، ارتقای کیفیت و تنوع و ثبت ملی شیرینی‌های قزوین از اقداماتی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قزوین اظهار داشت: صنعتی کردن تولید شیرینی سنتی از کارهای مهمی است که باید در اولویت قرار گیرد البته صنعتی کردن به مفهوم افزایش کیفیت تولید این محصولات است تا با همه ذائقه‌ها خوش آید که در این راستا برنامه‌های مستمری نیاز است تا تدارک دیده شود.

جمالی پور گفت: احداث شهرک شیرینی از طرح‌های خوبی است که باید تا پایان امسال در خصوص شناسایی و واگذاری زمین شهرک اقدام لازم صورت گیرد تا در هفته دولت عملیاتی شود.

این جشنواره به مدت ۴ روز تا ۱۸ بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی قزوین برپاست و در کنار آن برگزاری ۳ کارگاه آموزشی، مسابقه عکس شیرینی سنتی و باقلوای قزوین، رونمایی از آثار ثبت شده شیرینی سنتی قزوین، رونمایی از سایت خوشه‌های کسب و کار، رونمایی از تمبر یادبود پستی شیرینی و باقلوای قزوین و پخت بزرگترین باقلوا نیز تدارک دیده شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اشتغال زمین سوغات کسب و کار گردشگری قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی باقلوای قزوین جشنواره شیرینی شیرینی سنتی سنتی قزوین قرار گیرد جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش صدای ایران از  ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده روز چهارشنبه با بیان این مطلب در دیدار با مدیرکل دفتر معماری و شهرسازی شرکت عمران شهر‌های جدید وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: طرح هم‌پیوندی استان خراسان جنوبی برای ایجاد شهرک مسکونی ساحلی با اولویت سواحل مکران در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان مصوب شده است.

وی با اشاره به مزایای ایجاد این شهرک ساحلی، تصریح کرد: ایجاد ظرفیت و بازار جدید برای محصولات خراسان جنوبی، توسعه صادرات و عرضه محصولات استان در بازار‌های جهانی از مزیت‌های ایجاد شهرک ساحلی در سواحل جنوبی است.

عباس زاده یادآور شد: استان آمادگی اجرای این مصوبه و بهره برداری از ظرفیت مرز‌های دریایی در جنوب کشور را دارد.

 در راستای تحقق برنامه هفتم توسعه مبنی بر رشد سالانه یک درصدی اقتصاد دریا احداث ۲۷ سکونت‌گاه ساحلی در قالب شهر‌های جدید در چهار استان ساحلی سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و خوزستان مصوب شد.

با ایجاد این ۲۷ شهر جدید، استان‌هایی که اتصال مستقیم به دریای جنوب ندارند هم به واسطه طرح هم‌پیوندی قادر به استفاده از توانمندی‌های اقتصادی خود می‌شوند.

دیگر خبرها

  • باران و تگرگ آسمان قزوین را فرامی‌گیرد
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۷ سوغاتی خوشمزه زنجان که باید حتماً امتحان کنید
  • معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • حمایت‌های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌گیرد
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری