Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در نطق سالانه خود در کنگره، در حملات لفظی تازه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، از به شهادت سردار رساندن و ترور حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفاع کرده است.

در این سخنرانی که سه شنبه شب ۱۵ بهمن به وقت واشنگتن (بامداد چهارشنبه ۱۶ بهمن به وقت تهران) انجام شد، ترامپ به پسری که پدرش را در جریان بمب‌های کنار جاده‌ای در عراق از دست داد، اشاره کرد و گفت: کریستوفر هیک در دومین ماموریت خود به عراق در سال ۲۰۰۸ نامه‌ای به فرزند یک ساله خود - گِیج - نوشت و گفت: من بار دیگر در کنار تو خواهم بود، یادت می‌دهم چطور دوچرخه سواری کنی و چطور خانه شنی بسازی و در رقابت‌های ورزشی شرکت کنی و زمانی خودت هم صاحب فرزندان خودت شوی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوستت دارم و از مادرت مراقبت کن.

ترامپ با ادامه سخنان فرافکنانه و سوء استفاده از احساسات مردم آمریکا گفت : در روز عید پاک سال ۲۰۰۸، کریس در بیرون از بغداد در حال ماموریت بود که زره‌پوش آن‌ها با بمب‌های کنار جاده‌ای هدف قرار گرفت و او کشته شد. پسرش گیج الان ۱۳ ساله است و در کنار ما است.

ترامپ در ادامه سخنرانی مضحک و عوام فریبانه اش ادعای عجیب و جالبی مطرح کرد. رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: تروریستی که مسئول کشته شدن کریس هیک است، نامش قاسم سلیمانی است که بمب‌های کنار جاده‌ای مرگبار را تامین می‌کرد.  

اما ترامپ پیشتر در این سخنرانی همچنین از خط مشی خود در برابر ایران از جمله تشدید تحریم های اقتصادی دفاع کرد.

او در نطق سالانه موسوم به "وضعیت کشور" با هتاکی و گستاخی وقیحانه علیه شهید حاج قاسم سلیمانی مدعی شد: "سلیمانی بی رحم ترین قصاب رژیم ایران بود. هیولایی که هزاران نظامی آمریکایی را در عراق کشت و معلول کرد. به عنوان بزرگ ترین تروریست در جهان، سلیمانی سازمان دهنده مرگ مردان، زنان و کودکان بی شماری بود. او حمله ماه دسامبر علیه نیروهای آمریکایی را در عراق هدایت کرده بود و همچنان مشغول برنامه ریزی بود. برای همین ایالات متحده دست به عملیاتی دقیق زد که سلیمانی را کشت و به رعب افکنی شیطانی او برای همیشه پایان داد."

ترامپ همچنین در مورد اعتراضات آبان ماه ایران صحبت کرد:

"در ماه‌های اخیر شاهد بلند شدن صدای مردم سربلند ایران علیه حاکمان سرکوب‌گرشان بوده ایم. رژیم ایران باید تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را متوقف کند، به گسترش تروریسم، مرگ و ویرانگری پایان دهد و برای منفعت رساندن به مردم خود مشغول به کار شود. به خاطر تحریم‌های شدید ما، اقتصاد ایران در وضع بدیست. می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم در مدت بسیار کوتاهی اقتصادشان را خیلی بهتر کنند. اما آن‌ها یا خیلی مغرورتر یا احمق‌تر از آنی هستند که کمک بخواهند. ما حاضریم. باید دید چه راهی را انتخاب خواهند کرد. انتخاب با خودشان است. "

ترامپ در نطق سالانه‌اش در کنگره از عملکرد دولت خود در عرصه‌های اقتصادی، مهاجرتی و امنیت ملی دفاع کرد.

او گفت: روند احیای عظمت آمریکا سه سال پیش و پس از ورود او به کاخ سفید آغاز شد و ادامه خواهد یافت.

او گفت: "ما هرگز اجازه نخواهیم داد که سوسیالیسم نظام درمانی آمریکا را نابود کند. "   رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: ما همین طور که در حال دفاع از زندگی آمریکایی‌ها هستیم، ما مشغول پایان دادن به جنگ‌های آمریکا در خاورمیانه هستیم.

*در جریان این سخنرانی جمهوری‌خواهان به دفعات برای او کف زدند، اما دموکرات ها بدون هیچ واکنشی به نطق گوش می کردند.

*هفت نماینده دموکرات مجلس نمایندگان از جمله اوکازیو کورتز این نطق را بایکوت کرده و از حضور در کنگره خودداری کرده اند تا به آن چه عادی سازی قانون شکنی های ترامپ خوانده کمک نکند.

*خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا، هم یکی از مهمانان ویژه رئیس جمهوری آمریکا بود.

ترامپ گفت: سربازان آمریکایی در دنیا بهترین هستند و می‌خواهند در جنگ پیروز شوند یا اصلا نجنگند: "ما تلاش می‌کنیم که سرانجام طولانی‌ترین جنگ آمریکا را به پایان برسانیم و نیروهای، اما را به خانه برگردانیم. "

در لحظه‌ای خبرساز در مراسم امشب زمانی که آقای ترامپ پیش از شروع سخنرانی متن آن را تحویل نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، می‌داد از دست دادن با او خودداری کرد.  

در پایان سخنرانی پلوسی درحالی که متن سخنرانی را پاره می‌کرد دیده شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نطق سالانه ترامپ سخنرانی ترامپ قاسم سلیمانی بمب های کنار جاده ای رئیس جمهوری آمریکا نطق سالانه قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه الجزیره تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست بامداد امروز به منطقه بیت امر در شمال الخلیل یورش بردند. منابع محلی نیز از حمله عناصر متجاوز به روستای المغیر واقع در شمال شرق رام الله خبر دادند.

این منابع تصریح کردند که درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و اشغالگران در ورودی منطقه بیت امر به وقوع پیوست و متجاوزان به صورت گسترده از گازهای اشک آور استفاده کردند.

گردان‌های قدس نیز اعلام کردند که رزمندگان فلسطینی با عناصر صهیونیست در محور رفیدیا درگیر شده و آنها را به گلوله بستند.

نظامیان صهیونیست همچنین به منطقه بیرزیت در شمال رام الله یورش برده و تعدادی از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

خانه‌های شهروندان فلسطینی در خیابان التعاون واقع در نابلس نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست و تفتیش این خانه‌ها بودند.

در جریان حمله متجاوزان به منطقه بیتا در نابلس نیز درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و اشغالگران به وقوع پیوست.

کد خبر 6096782

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی