Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا سپهری سه‌شنبه شب در نشست شورای مهارت استان یزد افزود: توجه به نیازهای کشور و جوانان به آموزش‌های مختلف بر اساس شرایط روز جامعه از جمله موارد مهمی است که باید مدنظر مسوولان مراکز فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاه‌های مرتبط در استان ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر برگزاری دوره‌های مختلف مهارت آموزی در استان‌ها بر اساس نیاز  و شرایط هر منطقه و ظرفیت‌ها و امکانات موجود به خصوص آینده‌نگری در راستای حل معضل بیکاری تعریف و اجرا شود، شاهد تحولی بزرگ در این بخش مهم خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ها در بخش مهارت آموزی با همکاری و هم‌افزایی به نحوی طراحی شود که هر جوان ایرانی در کنار تحصیل ،حداقل صاحب یک مهارت برای زندگی آینده خود باشد .

سپهری بیان داشت: بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در کنار برنامه‌های دولتی از جمله سیاست‌های لازم و مفیدی است که تحقق آن نقش مهمی در گسترش آموزش‌های فنی و حرفه ای و حل معضل بیکاری و اشتغال بیشتر دارد.

وی گفت: کسب صلاحیت حرفه‌ای در کنار اخذ مدارک دانشگاهی از جمله برنامه‌ها و رویکردهای مهمی است که در سال‌های اخیر از سوی دولت مورد توجه قرار گرفته است، باید این سیاست مهم همچنان جدی گرفته شود.

دبیرشورای عالی آموزش و تربیت حرفه‌ای و مهارت‌های نهاد ریاست جمهوری گفت: زمانی خروجی دانشگاه‌ها مفید است که دانشجویان در رشته تحصیلی خود توانایی انجام کاری را بر اساس نیاز کشور داشته باشند و این موضوع باید جدی گرفته شود.

سپهری گفت: دانشگاه‌ها باید در خدمت صنایع و حل معضل بیکاری و گسترش رونق تولید و اشتغال باشند که انجام آن بسیار ضروری است و همه دستگاه‌ها با همکاری هم برای اجرای آن وظایف خود را انجام دهند.

همچنین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی باید دقیق و بر اساس نیاز مردم و جوانان و بازار کار برگزار شود تا اثر بخشی در رونق تولید و  اشتغال جامعه داشته باشند.

امیر سعید مصباح افزود: برای حل معضل بیکاری نیازمند همراهی تمام دستگاه‌های دولتی و همت و همراهی بخش‌خصوصی در ایجاد اشتغال با برگزاری دوره‌های مورد نیاز فنی و حرفه‌ای  هستیم .

وی خاطر نشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی باید به روز ، برنامه‌محور با همکاری دانشگاه‌ها و تمام فعالان بخش صنعتی در راستای نیاز جامعه و حل مسائل و ایجاد اشتغال مفید تعریف و دقیق شده اجرا شود، در این صورت  ثمره زیادی به همراه دارد.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد برای آینده کشور و حل مشکل بیکاری جزو برنامه‌های محوری دولت است که همکاری بین‌بخشی و دانشگاه و صنعت را طلب می‌کند.

سیدمسعود عظیمی افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که با همکاری بخش‌خصوصی برگزار می‌شود باید بر اساس نیازها و تقاضای جوانان و بازارکار ، برنامه‌ریزی و اقدام مناسب صورت گیرد تا در عمل گره‌ای از مشکلات را باز کنند که تاکنون اقدام‌های خوبی در استان صورت گرفته و باید با جدیت ادامه یابد.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در مناطق مختلف ، داشتن طرح و برنامه مشخص، تداوم  برگزاری جلسه‌های مهارت، به روز رسانی دوره‌ها و جلب مشارکت بیشتر نخبگان از جمله موارد مهم و راهگشایی است که برای رونق تولید و مهارت آموزی جوانان جویای کار ضروری و تعیین‌کننده است .

 استان یزد ۱۶ مرکز دولتی و ۳۶۰ آموزشگاه آزاد فعال فنی و حرفه ای دارد و در سال جاری سه مرکز جوار کارگاهی در واحدهای صنعتی دایر شد و یزد تنها استانی است که آموزش آتش باری معدن در آن انجام می‌شود.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وزارت صنعت معدن و تجارت یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وزارت صنعت معدن و تجارت یزد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وزارت صنعت معدن و تجارت یزد برگزاری دوره حل معضل بیکاری فنی و حرفه ای رونق تولید بر اساس نیاز مهارت آموزی دانشگاه ها دستگاه ها بخش خصوصی استان یزد برنامه ها حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در ادامه تشریح ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، اعلام کرد: «اعتبارات رفاه و تأمین اجتماعی از ۱۳۱ هزار میلیارد تومان (همت) در سال ۱۳۹۹ به ۶۳۰ همت در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در این مدت، متوسط پرداختی ماهانه به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۶۱۷ هزار تومان به یکهزار و ۶۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.

هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان برای کمک به تغذیه کودکان دچار سو تغذیه

در ادامه رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود نوشت: تعداد مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۳.۲ میلیون خانوار به ۳.۹ میلیون خانوار افزایش یافته است.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: همچنین، در دولت سیزدهم برای کمک به تغذیه کودکان دچار سو تغذیه، مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ و مبلغ ۱,۷۲۸ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

کد خبر 6097076

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری