Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نخست وزیر روسیه در چارچوب پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دستوری داده است که براساس آن اگر اتباع خارجی به ویروس کرونا مبتلا شوند باید بلافاصله آنها را از روسیه اخراج کرد. تاریخ انتشار: 08:05 - 16 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۳۴۸۲

به گزارش خبرگزاری میزان به نقل از دفتر مطبوعاتی نخست وزیری روسیه، میخاییل میشوستین در جلسه‌ای با معاونان خود ازجمله تاتیانا گولیکووا رئیس ستاد عملیاتی مقابله با بیماری کرونا، آخرین وضعیت و تدابیر مربوط به پیشگیری از این بیماری را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میشوستین با بیان اینکه همه تدابیر لازم اتخاذ شده است، گفت: ستاد عملیاتی فعالیت می کند و وضعیت تحت کنترل است.

نخست وزیر روسیه گفت: ما طرح ملی هشداردهی در مورد سرایت و انتشار بیماری عفونی کرونا در روسیه را امضا کردیم. علاوه بر ان این بیماری در زمره بیماریهای بسیار خطرناک قرار گرفته است.

وی افزود: امکان دارد اتباع خارجی مبتلا به بیماری کرونا پس از شناسایی از روسیه دیپورت شوند و تدابیر محدودکننده ویژه ازجمله جداسازی افراد و قرنطینه اعمال خواهد شد.

گفتنی است تاکنون دو تبعه خارجی در روسیه به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

براساس آمار موجود، تاکنون بیش از 17 هزار نفر در چین به این ویروس جدید مبتلا شده و در مجموع حدود360 نفر جان باخته‌اند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌بار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

 

بیشتر بخوانید: هند شهروندان خود را از چین خارج می کند روسیه در دو منطقه هم مرز با چین وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد 80 درصد مبتلایان به کرونا بالای 80 سال هستند

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

یادآور می‌شود که چین با روسیه چندین هزار کیلومتر مرز مشترک دارد و چند استان روسیه با این کشور هم مرز هستند.

گذرگاههای مرزی روسیه با چین از آغاز روز جمعه بسته شدند.

/انتهای پیام/

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیماری کرونا بیماری عفونی کرونا روسیه ویروس کرونا کرونا روسیه بیماری کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع غلات آذربایجان‌غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی اظهار کرد: توسعه بیماری در رطوبت نسبی بالای ۷۰ درصد و در دمای بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد همراه با باران و یا شبنم سریعتر اتفاق می‌افتد.
دیانتی افزود: بیش از ۷۰ درصد مواد لازم برای پر شدن دانه‌های موجود در خوشه گندم توسط سه برگ انتهایی گندم تامین می‌شود و حفاظت از آنها خصوصاً برگ پرچم نقش بسیار مهمی در افزایش عملکرد گیاه دارد. 
 وی ادامه داد: بیماری برگی زنگ زرد گندم به دلیل ظهور نژاد‌های جدید و با شرایط خاص آب و هوای، هر چند سال یکبار به صورت همه گیر (اپیدمی) در آمده و می‌تواند خسارت زیادی را به محصول گندم وجو وارد کند.
دیانتی با بیان اینکه احتمال شیوع بیماری‌های برگی در همه نقاط استان وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط آب و هوایی در کلیه شهرستان‌ها جهت توسعه بیماری مساعدتر است.
وی تصریح کرد: این بیماری به صورت جوش یا تاول‌هایی به رنگ زرد مایل به نارنجی روی برگ‌های محصول ظاهر شده سپس جوش‌ها به سرعت به هم پیوسته و نوار‌هایی درامتداد رگبرگ‌ها در هر ۲ سطح برگ نمایان می‌کنند که به دنبال آن به کل محصول آسیب می‌زند. این مقام مسئول از کشاورزان خواست به منظور حفاظت از مزارع به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی ضمن پایش مستمر مزارع خود با مراجعه فوری به مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی تابعه و مشاوره با کارشناسان مربوطه قبل از مشاهده علائم بیماری، نسبت به کانون کوبی و انجام عملیات سمپاشی مزارع خود با سموم شیمیایی توصیه شده اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع غلات آذربایجان‌غربی 
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • عوامل شیوع بیماری آسم و راهکارهای درمان
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند