Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: حدود ۵۰۰ واحد صنفی برای دریافت شناسه اقدام کردند که می‌توان به راحتی پیش بینی کرد چه میزان کالای قاچاق در انبار‌ها موجود بوده است. تاریخ انتشار: 08:30 - 16 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۳۴۰۸

سید مرتضی میری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان با بیان اینکه طرح شناسه دار کردن لوازم خانگی از امروز اجرایی می‌شود، اظهار کرد: مردم از خرید کالا‌های بدون شناسه خودداری کنند در غیر این صورت در صورت بروز هرگونه مشکل مسئولیت بر عهده خودشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: واحد‌های صنفی که از گذشته کالای خارجی در انبار داشتند برای دریافت شناسه به اتحادیه مراجعه کرده و در حال جمع آوری اطلاعات آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه حجم کالا‌های خارجی که از سوی واحد‌های صنفی برای دریافت شناسه معرفی می‌شوند بسیار زیاد است، گفت: برخی از واحد‌ها لیست‌های ۳۰۰ عددی را برای دریافت شناسه به اتحادیه ارسال کردند که ما به دلیل بالا بودن تعداد کالاهای این  لیست ها، آن‌ها را به سازمان صمت ارجاع می‌دهیم و برای آن‌ها شناسه صادر نمی‌کنیم.

میری با بیان اینکه اتحادیه برای شناسه دار کردن این کالا‌ها هیچ هزینه‌ای از واحد‌های صنفی دریافت نکرده است، تصریح کرد: پس پایان یافتن این مرحله واحد‌های صنفی به هیچ عنوان حق خرید کالای بدون شناسه را نخواهند داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: حدود ۵۰۰ واحد صنفی برای دریافت شناسه اقدام کردند که می‌توان به راحتی پیش بینی کرد چه میزان کالای قاچاق در انبار‌ها موجود بوده است.

گفتنی است با هماهنگی با وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به واحد‌های صنفی خرده فروشی مهلت داده شد تا برای کالا‌هایی که از قبل در واحد صنفی باقی مانده شناسه دریافت کنند و اگر شناسه ندارند، شماره سریال کالا‌ها به اتحادیه اعلام شود تا پس از بررسی اتحادیه، بتوان برای دریافت شناسه آن‌ها اقدام کرد.

 پس از ۱۵ بهمن ماه هر کالایی که شناسه نداشته باشد قاچاق محسوب و ضبط خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت صنعت؛ تمامی تولیدکنندگان و تشکل‌های صنعتی لوازم خانگی تولید داخل نیز تا ۱۵ دی ماه فرصت داشتند تا برای ۸ گروه کالایی خود فرایند ثبت و اخذ شناسه را انجام دهند و برای کالا‌های خود شناسه دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اجرای طرح دریافت شناسه کالا تا ۱۵ دی ماه ممکن نیست / کالا‌های خارجی در اولویت قرار گیرند

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قاچاق قاچاق اخبار اقتصادی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی واحد های صنفی کالای قاچاق بدون شناسه واحد ها کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد

مرضیه یونسی گفت: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز گلوگاه شهید زارعی به پرونده قاچاق کالا شامل سه دستگاه تلویزیون و ۲ دستگاه جارو برقی به ارزش ۵۲۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او گفت: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته یونسی، همچنین شعبه متهم را به دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق در مجموع به پرداخت بیش از یک میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان همدان از یک خودرو سواری محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • چگونه برای کسب و کارمان شناسه یکتا رایگان بگیریم؟
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز