Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تا پایان هفته در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است اظهار کرد: بنا بر نقشه‌های هواشناسی از روز ۳ شنبه تا پایان هفته بر نیمه شمالی کشور به ویژه اردبیل و گیلان دما افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر کل شبکه هواشناسی کشاورزی افزود: روز ۵ شنبه با ورود سامانه بارش از شمال غرب به کشور در برخی نقاط آذربایجان غربی و کردستان شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

حقیقت از ورود سامانه جدید بارشی در پایان هفته به کشور خبر داد و گفت: روز جمعه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب شاهد آغاز بارش برف و باران در این مناطق خواهیم بود.

او در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط جوی تا روز ۵ شنبه کشاورزان به سهولت می‌توانند محلول پاشی، سم پاشی و عملیات داشت را انجام دهند.

به گفته وی گلخانه داران نوار شمالی کشور به سبب افزایش دما مراقب واحد‌های گلخانه‌ای خود باشند تا از این حیث مشکلاتی برای محصولاتشان پیش نیاید.

مدیر کل شبکه هواشناسی کشاورزی ادامه داد: اگر چه امسال در بسیاری از استان‌ها میزان بارش از وضعیت مناسبی برخوردار است، اما در استان‌های اصفهان، گلستان، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه و چهارمحال بختیاری میزان بارش کمتر از نرمال است که به نظر می‌رسد در اسفند به سبب شرایط مساعد بارندگی بخشی از این کم بارشی‌ها جبران شود. مشکلی در تامین آب بخش کشاورزی وجود ندارد حقیقت با اشاره به اینکه اثرات خشکسالی در بسیاری از دشت‌ها مشهود است، بیان کرد: علی رغم رشد بارش نسبت به دوره بلند مدت در بسیاری از دشت‌های کشور همچنان شاهد خشک سالی هستیم، اما به سبب بارش نرمال و قدری گرایش به کمتر از نرمال در سال زراعی جدید مشکلی در تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه کمبود منابع آب‌های زیرزمینی مرتفع نشده است، تصریح کرد: با وجود رشد بارندگی نسبت به دوره بلند مدت و مدت مشابه سال قبل همچنان با کمبود منابع آب‌های زیرزمینی در بخش مواجه هستیم به طوری که طی سال‌های اخیر به سبب خشک‌سالی‌های پی در پی و برداشت بی رویه از این منابع در بسیاری از دشت‌ها اثرات خشک‌سالی کاملا مشهود است.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت تجارت و کشاورزی تا پایان هفته ورود سامانه وجود ندارد خشک سالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۸۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ فرشید رحمانی گفت: شهرستان گنبدکاووس بیش از ۳۴۰ هزار هکتار مرتع دارد و امسال، سطح سبز در آن به ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش گیاهی در مراتع، مانعی برای پدیده ریزگرد‌ها است، افزود: حدود ۱۵٠٠ دامدار دارای پروانه نیز از این پوشش گیاهی برای چراندن دام‌های خود بهره برداری می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • پایان هفته بارانی برای کرمان
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت