Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین: باوجود وعده مسئولان ذی‌ربط، پروژه تصفیه‌خانه شیرابه سراوان در دی‌ماه امسال به بهره‌برداری نرسید و اکنون که در دهه فجر قرار داریم و موسم بهره‌بردای بسیاری از پروژه‌هاست خبری از افتتاح این طرح نیست.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت درگفت‌وگو با خبرنگار همشهری‌آنلاین اظهار کرد:برای بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شیرابه سایت دفن زباله سراوان بی‌وقفه تلاش می‌شود، قرار بود این طرح در دی‌ماه به نتیجه برسد، اما متاسفانه زمانبندی برای گشایش طرح بنا به دلایلی درست از آب در نیامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«علیرضا حاجی‌پور» گفت:در گذشته نبود اعتبار دلیل اصلی طولانی‌شدن پیشرفت پروژه بود، اما اکنون اعتبارات کافی برای تکمیل و راه‌اندازی تصفیه‌خانه وجود دارد و از منابع دولتی تامین می‌شود. به همین دلیل ما برای اتمام پروژه مشکل مالی نداریم.

حاجی‌پور ادامه داد: برخلاف گذشته این‌بار شرایط اقلیمی و آب و هوایی عامل تاخیر تکمیل و اتمام طرح تصفیه‌خانه شده‌است. کمتر هفته‌ای بود که در منطقه سراوان باران نباریده باشد. همین مساله سبب شد  تا کارها به کندی پیش برود و ما به نتیجه مطلوب نرسیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت درباره زمان واقعی بهره‌برداری از این پروژه زیست محیطی گفت:ما هر قولی که می‌دهیم براساس اظهارنظرهای پیمانکار طرح است. زمان واقعی اتمام پروژه را پیمانکار تعیین می‌کند. با این وجود بنده خوشبین هستم که این تصفیه‌خانه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

این نخستین بار نیست که قول افتتاح پروژه‌ای در گیلان عملی و زمان بهره‌برداری ازآن به وقتی دیگر موکول نشده باشد. مدیریت پسماند گیلان شرایط بد و بحرانی‌ای را پشت‌سر می‌گذارد. روزانه بیش از ۲ هزار تن زباله در گیلان تولید و جمع آوری می‌شود و به سایت‌های دفن زباله استان انتقال می‌یابد. از این میزان فقط ۸۰۰ تن در سایت دفن زباله سراوان رشت دپو و نزدیک به ۵۰ هزار لیتر شیرابه  به صورت روزانه در آن تولید می‌شود. نزدیک به ۱۳ هکتار از عرصه‌های جنگلی سراوان زیر کوه عظیمی از زباله‌ها مدفون شده و پیشروی زباله‌ها در این منطقه همچنان ادامه دارد.

شهردار قول داد باید خودش هم جوابگو باشد

مدیرعامل پسماند استانداری گیلان در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین درباره تاخیر افتتاح تصفیه خانه شیرابه سایت دفن زباله سراوان  اظهار کرد: در آذرماه امسال بنده براساس قولی که شهردار رشت درخصوص افتتاح این پروژه داده بود زمان آن را اعلام کرده بودم. برهمین اساس خود شهردار رشت باید جوابگوی علت تاخیر گشایش طرح مزبور باشد. این درحالی است که از صفر تا صد پروژه در اختیار شهرداری است و ما ناظر بر اجرای آن هستیم.

قول شهردار رشت؛ افتتاح تصفیه‌خانه شیرابه سراوان در دی‌ماه

«سید پویا شهشهانی» درباره وضعیت و پیشرفت این پروژه گفت: سوله‌های تصفیه خانه ساخته و ۸۰ دیوارچینی پیرامون آن هم انجام شده است. همچنین ۸۰ درصد تجهیزات این تصفیه خانه خریداری و به محل انتقال داده شده و درحال نصب است.

وی افزود: پیمانکار هم همه مبالغ مورد نیاز را دریافت کرده‌است و عاملی برای تعطیلی کار و پروژه وجود ندارد.

مدیرعامل پسماند استانداری گیلان درپاسخ به این پرسش که آیا بارش‌ها در کندی پیشرفت پروژه تاثیر گذار بوده یا نه؟ بیان کرد: بارش ها می‌توانند در روند پیشرفت کار تاثیر بگذارند، اما گیلان استانی بارانی است و بارش‌ها در آن امری طبیعی هستند و نمی‌توانند تاثیر زیادی در پیشرفت پروژه‌ها داشته باشند. این درحالی است که اکنون سوله‌ها آماده هستند و شرایط کار در آنها چه درروزهای بارشی و چه غیربارشی تفاوتی ندارد.

شهشهانی گفت: اغلب تاخیرها می‌تواند به مسائل فنی کار برگردد. با این وجود زمان زیادی به افتتاح این طرح باقی نمانده و همگی چشم انتظار زمان گشایش آن هستیم.

توسعه کارخانه‌های پسماند گیلان در انتظار اعتبار وجود ۱۰ میلیون تن زباله در سراوان رشت کد خبر 482352 برچسب‌ها پسماند زباله پسماند گيلان استان گیلان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند زباله پسماند گيلان استان گیلان تصفیه خانه شیرابه سایت سایت دفن زباله سراوان بهره برداری همشهری آنلاین پیشرفت پروژه شهردار رشت دی ماه بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

محمد رضا علیپور آزاد در بررسی مشکلات پسماند شهری با بیان اینکه ۷۰ درصد از زباله‌های تولیدی "تر" و ۳۰ درصد آن "خشک" است گفت: با توجه به اثرات مخرب پسماند بر سلامت انسان و محیط زیست و پرهیز از اسراف ضروری است شهروندان علاوه بر کاهش استفاده از تولیدات و فراورده‌های پلاستیکی از جمله نایلون و ظروف زباله های‌تر و خشک را در مبدا جداسازی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود