Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@03:33:22 GMT

آخرین وضعیت اهدای خون در کشور/ استان‌های رکورددار

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۸۴۹۳

آخرین وضعیت اهدای خون در کشور/ استان‌های رکورددار

گروه سلامت ــ سخنگوی سازمان انتقال خون، با اشاره به مراجعه بیش از دو میلیون و 330 هزار نفر طی 10 ماه گذشته جهت اهدای خون، آخرین وضعیت ذخایر خونی کشور را تشریح کرد. بشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه طی 10 ماه گذشته، دو میلیون و ۳۳۰ هزار نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند، گفت: از این تعداد یک میلیون و ۷۲۵ هزار واحد خون اهدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی یادآور شد: ۱۹۶ هزار و ۳۳۸ نفر نیز برای اولین بار با اهدای خون زکات سلامتی خود را پرداخت کرده‌اند.   استان‌های رکورددار در اهدا و مصرف خون سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: در ۱۰ ماهه گذشته بیشترین میزان اهدای خون در استان‌های تهران با ۱۵.۵ درصد، فارس با ۷.۵ درصد و خراسان رضوی با هفت درصد اهدا بوده است. بیشترین میزان مصرف خون هم در این استان‌ها به دلیل تعدد و گسترش مراکز جراحی قلب باز و پیوند اعضایی مانند کبد وجود دارد.

وی ادامه داد: تهران با ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی ۲۵ درصد خون و فرآورده‌های خون کل کشور را به خود اختصاص داده است چرا که جراحی‌های بزرگ در این استان گسترده‌تر و به همین دلیل مصرف این فرآورده‌های خونی در پایتخت بالاتر است. رشد در توزیع فروارده‌های خونی حاجی‌بیگی بیان کرد: طی 10 ماه گذشته، دو میلیون و ۹۹۱ هزار واحد پلاکت، گلبول خون فشرده و پلاسما نیز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی یادآور شد: ۸۳۰ بیمارستان و مرکز درمانی در کشور وجود دارد که ۷۲۰ مورد از آن‌ها دارای بانک خون مستقل بوده و خون و فرآورده‌های خونی مورد نیازشان را از اداره‌کل‌های انتقال خون دریافت می‌کنند. شبکه ملی خون‌رسانی نیز در کشور وجود دارد که بلافاصله خون مورد نیاز را در هر نقطه از کشور تأمین می‌کند. بانوان لرستان در صدر اهدای خون حاجی‌بیگی با اشاره به حضور چشم‌گیر بانوان در میان اهداکنندگان خون، گفت: بانوان استان‌های لرستان، مرکزی، کردستان و سیستان و بلوچستان طی ۱۰ ماه اخیر بالاترین شاخص اهدای خون را داشته و در واقع رغبت بیشتری به این کار نشان داده‌اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه ۹۱ درصد اهداکنندگان خون کشور را گروه‌های خون مثبت تشکیل می‌دهند، گفت: ۳۴ درصد اهداکنندگان دارای گروه خونی O+ و یک درصد از اهداکنندگان AB- بوده‌اند. میزان نیاز سالانه ایران به خون و فراورده‌های خونی وی با تأکید بر اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است، گفت: ایران سالانه به دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد خون اهدایی نیاز دارد. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی سلامت اهدای خون سازمان انتقال خون سخنگوی سازمان انتقال خون خون و فرآورده های خون فرآورده های خونی طی 10 ماه گذشته دو میلیون هزار واحد درصد اهدا حاجی بیگی اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حقابه هیرمند اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی که روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

کد خبر 749681

دیگر خبرها

  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • اصفهان رکورددار آلودگی هوا/ هوای ۲۰ کلان‌شهر سالم و پاک ثبت شد
  • بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند