Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت داوطلبان گروه‌های آزمایشی زبان‌های خارجی و هنر در کنکور سال گذشته در خور توجه است و می‌تواند راهگشای کنکوری‌های سال آینده باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، عملکرد داوطلبان گروه زبان‌های خارجی در کنکور 98 نشان می‌دهد با اینکه تعداد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی، از تعداد داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی کمتر بوده، اما تعداد داوطلبانی که در این گروه آزمایشی در درس‌های فرهنگ و معارف اسلامی و زبان عمومی به 100 درصد سؤال‌ها پاسخ صحیح داده‌اند، از هر سه گروه ذکر شده بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر مشاهده می‌شود که عده‌ای از داوطلبان نیز بدون دانش کافی در این آزمون شرکت کرده‌اند چراکه بیش از 53 درصد داوطلبان در درس زبان خارجی تخصصی که مهمترین درس این گروه آزمایشی است و بیشترین ضریب را نیز در آزمون سراسری دارد، نمره کمتر از 10 درصد کسب كرده‌اند.

عملکرد داوطلبان این گروه در درس‌های ادبیات، عربی، معارف، زبان عمومی و زبان تخصصی نشان می‌دهد که دو، 9، 677، 326 و یک نفر درصدهای 100 کسب کرده‌اند. همچنین داوطلبان این گروه به صورت متوسط در این درس‌ها درصد‌های 21.9، 21.9، 39.3، 27.7 و 14 به دست آورده‌اند.

عملکرد داوطلبان در سال‌های گذشته متفاوت است مثلا در سال 93، هیچ یک از داوطلبان این گروه آزمایشی، در درس‌های زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی و زبان تخصصی به 100 درصد سؤال‌ها پاسخ صحیح نداده‌اند، اما در سال 94، 3 داوطلب در درس زبان و ادبیات فارسی، 16داوطلب در زبان عربی و 1 داوطلب در زبان تخصصی به 100 درصد سؤال ها پاسخ صحیح داده، و در سال 95 نیز، 6 داوطلب در درس زبان و ادبیات فارسی، 134 داوطلب در زبان عربی و 2 داوطلب در زبان تخصصی به 100 درصد سؤال‌ها پاسخ صحیح داده‌اند.

در سال 97 نیز، 2 داوطلب در درس زبان و ادبیات فارسی، 2 داوطلب در درس عربی و 4 داوطلب در درس زبان تخصصی به 100 درصد سؤا لها پاسخ صحیح داده‌اند، و این آمار در سال 98 ، 2 داوطلب در درس زبان و ادبیات فارسی، 9 داوطلب در درس عربی و 1 داوطلب در درس زبان تخصصی بود.

وضعیت داوطلبان گروه آزمایشی هنر در آزمون سراسری 1398

آمار کنکور هنر سال 98 نشان می‌دهد که از 83 هزار و 730 داوطلب گروه آزمایشی هنر که در جلسه آزمون سراسری حضور داشتند، تنها یک داوطلب به 100 درصد سؤال‌های درس درک عمومی ریاضی و در درس خلاقیت موسیقی نیز یک داوطلب نمره 95 درصد را كسب كرده است، و در سایر دروس اختصاصی، هیچ یک از داوطلبان حتی موفق به كسب نمره 90 درصد نشده است. همچنین سال گذشته، اگر داوطلبی در درس خواص مواد، فقط به یک سؤال پاسخ صحیح م یداد و در ضمن به هیچ یک از سؤال های این درس، جواب غلط نمی‌داد، از 68.34 درصد داوطلبان درصد بهتری کسب می‌کرد. در درس خلاقیت موسیقی نیز بیش از 87 درصد داوطلبان درصد منفی یا صفر کسب کرده‌اند.

آمارها بیانگر آن است که داوطلبان گروه آزمایشی هنر  در درس‌های ادبیات، عربی، معارف، زبان عمومی، درک عمومی تصویر، درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد به صورت میانگین درصدهای 13.6، 15.5، 23.1، 10.8، 0.7، 6.8، 3.5، 3.7، 0.8، 0.5 و 1.8 کسب کرده‌اند و تنها در 4 درس عربی، معارف، زبان عمومی و درک عمومی هنر توانسته‌اند نمره 100 درصد به دست آورند.

این آمارها بیانگر این است که اگر داوطلبان گروه هنر در هر درس 10 درصد مثبت کسب می‌کردند از بیش از نیمی از داوطلبان این گروه جلو می‌افتادند. از این رو به داوطلبان کنکور سراسری توصیه می‌شود که با حدس و گمان به سوالی پاسخ ندهند و به پاسخ سوالاتی را مطمئن هستند در پاسخنامه درج کنند.

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: گروه هنر کنکور 98 گروه زبان های خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور ۱۴۰۳ در قم با حضور بیش از ۱۷ هزار داوطلب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، عباس حبیب زاده، نماینده سازمان سنجش در قم گفت: ۱۷ هزار و ۵۱۴ داوطلب از استان در آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی شرکت می‌کنند که از این میان تعداد ۱۰ هزار و ۹۶۴ نفر داوطلب زن و ۶ هزار و ۵۵۰ نفر داوطلب مرد هستند.

حبیب زاده ادامه داد: داوطلبین در روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت‌ در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: از استان قم در گروه آزمایشی ریاضی از مجموع ٢ هزار و ۱۶۷ داوطلب ۷۴۹ نفر خانم و یک‌هزار ۴۱۸ نفر آقا هستند.

نماینده سازمان سنجش در ادامه با اشاره به اینکه در گروه آزمایشی تجربی از مجموع ۷ هزار و ۶۰۹ داوطلب ۵ هزار و ۷۷ نفر خانم و ٢ هزار و ۵۳۲ نفر آقا هستند، بیان داشت: در گروه آزمایشی انسانی از مجموع پنج هزار و ۷۳۳ داوطلب سه‌ هزار و ۶۹۷ نفر خانم و ۲ هزار و ۳۶ نفر آقا، در گروه آزمایشی هنر از مجموع ۸۳۲ داوطلب ۶۱۴ نفر خانم و ۲۱۸ نفر آقا و در نهایت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی از مجموع یک‌هزار و ۱۷۳ داوطلب ۸۲۷ نفر خانم و ۳۴۶ نفر آقا در آزمون شرکت کردند.

وی همچنین در خصوص نوبت و تاریخ برگزاری آزمون سراسری اردیبهشت‌ گفت: داوطلبان گروه ریاضی فیزیک و علوم انسانی از صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ آزمون خود را آغاز کرده اند.

نماینده سازمان سنجش گفت: آزمون گروه آزمایشی هنر و زبان هم عصر پنجشنبه و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه هفتم اردیبهشت‌ برگزار می‌شود.

حبیب‌زاده گفت: علاوه بر دانشگاه قم، دانشگاه‌های مفید، آزاد اسلامی، شهاب دانش و فنی و حرفه‌ای نیز در گروه‌های آزمایشی مختلف در استان قم به عنوان حوزه امتحانی در آزمون سراسری اردیبهشت‌ سال ۱۴۰۳ تعیین شده‌اند.

دیگر خبرها

  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد
  • پایان روز اول کنکور/ دفترچه سئولات ۴ گروه آزمایشی منتشر شد
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور ۱۴۰۳
  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد
  • آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
  • آغاز ماراتن کنکور هنر و زبان‌های خارجه
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • کنکور ۱۴۰۳ در قم با حضور بیش از ۱۷ هزار داوطلب
  • آغاز رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در استان اصفهان