Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سیدمهدی افخمی رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه با اشاره به محدودیتی که برای صادرات محصولات لبنی ایران به عراق به عنوان اصلی‌ترین بازار هدف این محصولات اعمال شده، گفت : بهترین بازار جایگزین عراق، کشور‌های اوراسیا است و صنایع لبنی در حال برنامه‌ریزی برای ورود به این بازار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه طی چند وقت اخیر واحد‌های صنایع لبنی در کشور عراق راه‌اندازی شده، گفت : این کشور نیز با هدف حمایت از تولیدات خود، واردات برخی محصولات لبنی را ممنوع و با وضع تعرفه بالا واردات برخی دیگر را محدود کرده است.

او افزود: البته این روند طبیعی است و تمام کشور‌های دنیا حمایت از تولیدات داخلی خود را در اولویت قرار می‌دهند.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیاری از صنایع لبنی بزرگ ایران صادرات محور بوده و صادرات زیادی از انواع محصولات لبنی به کشور عراق داشتند، افزود: این محدودیت و ممنوعیت صادرات بر کاهش تولید این واحد‌ها تاثیرگذار است.

افخمی گفت: در چنین شرایطی باید به فکر بازار‌های صادراتی جدید باشیم که به نظر می‌رسد کشور‌های اوراسیا بهترین گزینه برای این منظور باشند.

 افخمی گفت: هم اکنون بسیاری از صنایع بزرگ لبنی کشور در حال برنامه‌ریزی برای ورود به بازار این کشور‌ها هستند و خیلی از واحد‌ها نیز هم اکنون صادرات به برخی از کشور‌ها از جمله روسیه، اکراین، آذربایجان، ارمنستان و... دارند که باید این موضوع را گسترش دهند.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه گفت: رایزنی‌هایی هم در این زمینه با وزارتخانه‌های امور خارجه، صمت، اقتصاد و دارایی و... انجام شده تا شرایط برای ورود به این بازار‌ها تسهیل شود.

افخمی افزود: این موضوع را نباید فراموش کنیم که ورود به بازار‌های اوراسیا استاندارد‌های بین‌المللی جدی‌تری نسبت به بازار عراق نیاز دارد که البته اکثر صنایع بزرگ لبنی ایران این استاندارد‌ها را دارند.

او با بیان اینکه صنایع لبنی استان کرمانشاه نیز بعد از محدودیت صادرات به عراق شرایطی مشابه کارخانه‌های لبنی کشور دارند، گفت: البته برخی از صنایع لبنی استان هم اکنون هم به برخی از کشور‌های دیگر بجز عراق صادرات دارند و به دنبال گسترش بازار‌های هدف خود هستند .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن صادرات کالا محصولات لبنی تولید داخلی محصولات لبنی برای ورود لبنی ایران بازار ها هم اکنون کشور ها واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۸۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد

یونس احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته محصولات مختلفی از جمله انواع گوشت قرمز، گوشت مرغ، خوراک ماهی و دنبه گوسفندی در مجموع به وزن یک هزار و ۷۷۹ تن و ۱۵ هزار قطعه ماهی زینتی به کشور عراق تحت نظارت کارشناسان قرنطینه دامی مستقر در مرز بین اللملی شهید سلیمانی مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون مقدار ۷۲۵ تن تخم مرغ خوراکی و ۲هزار قطعه ماهی زینتی تحت نظارت واحد قرنطینه دامپزشکی به کشور عراق صادر گردیده است.

وی اظهار کرد: لازم به توضیح است صادرات هر گونه محصولات و فرآورده های دامی منوط به اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی از استان های مبدا است.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی مسئولیتی در قبال صادرات محموله های بدون مجوز بهداشتی ندارند.

کد خبر 6093356

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران