Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیرزاد کمالی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح پرورش مرغ گوشتی ۲۰هزار قطعه‌ای در زمینی به مساحت ٨٠٠٠ متر مربع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح شد.

وی بیان کرد: با افتتاح این مرغداری ٢٢٠ تن به تولیدگوشت مرغ شهرستان خاش افزوده می‌شود. 
مدیرجهاد کشاورزی خاش گفت: این شهرستان هم‌اینک ۴۰ واحد مرغداری فعال دارد که ٦ واحد پرورش مرغ گوشتی دیگر نیز با تولیدبیش‌از هزار و ۳۲۰ تن در سال در حال ساخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فرماندار خاش سالانه هفت هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز و سفید در این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولیدی استان سیستان و بلوچستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

صاحب‌گل صالحی افزود: هر سال به همت کشاورزان و دامداران پر توان شهرستان خاش ۲ هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز، چهار هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ، ۱۸۰ تن تخم‌مرغ، چهار تن عسل و ۲ هزار و ۱۹۰ تن شیر تولید می‌شود.
وی بیان کرد: حدود ۴۰ واحد مرغداری فعال در خاش وجود دارد که با برنامه ریزی و حمایت از سرمایه گذاران در تلاشیم مشکل واحد غیرفعال تولیدی کشتار روز و بسته بندی مرغ و نیز مشکل واحد تولیدی جوجه یکروزه شهرستان برطرف شود.
فرماندار خاش اظهار داشت: با تلاش و همت یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی به صورت الگویی کار پرورش ۵۰ قطعه شترمرغ در خاش آغاز و این بهره بردار تاکنون نتیجه خوبی گرفته است.
وی گفت: هم اینک افزون بر ۵۰۰ هزار گاو، گوسفند و بز، ۶ هزار و ۴۶۰ نفر شتر و ۸۹ هزار قطعه مرغ بومی در خاش پرورش داده می‌شود.
صالحی با اشاره به اینکه کارخانه جوجه یک‌روزه با ظرفیت تولید سالانه ۱۶ میلیون قطعه جوجه از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی برخوردار است افزود: تجهیزات لازم برای راه اندازی این طرح از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی خریداری شده که در صورت رفع مشکلات اعتباری و گمرکی در مدت زمان کوتاهی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان خاش مرغداری دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان خاش مرغداری دهه فجر سیستان و بلوچستان خاش مرغداری دهه فجر پرورش مرغ گوشتی بخش خصوصی تن گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ابراهیم کاویانی با اشاره به اینکه وجود کالا‌های اساسی و ثبات قیمت‌ها نقش به سزایی در زندگی روزانه مردم دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۴ مورد نظارت و بازرسی از فروشگاه‌های فروش کالا‌های اساسی توسط واحد نظارت و بازرسی این مدیریت و کارگروه گشت مشترک شهرستان انجام شد.

وی افزود: ۶۵ مورد پایش از واحد‌های خبازی و ۷۷ مورد از فروشگاه‌های مرغ، قصابی‌ها و خواربار و میوه فروشی‌های سطح شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد ادامه داد: پس از انحام این بازرسی‌ها سه پرونده تخلف از واحد‌های خبازی با ارزش ریالی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در سامانه سیمبا ثبت شد.

وی به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فروش کالا‌های اساسی مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع داده تا با متخلفین برخورد قانونی شود.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود