Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: مشاور سابق کمیته دموکراتیک مجلس نمایندگان ایالات متحده تاکید کرد که ایران باید منتظر یک رئیس‌جمهور دموکرات باشد.

به گزارش خرداد، راس بیکر (Ross K. Baker) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه روتگرز است. وی به صورت تخصصی در حوزه‌های روابط بین‌الملل و دولت آمریکا تحقیق و بررسی کرده است. بیکر همچنین مقاله‌نویس «لس آنجلس‌تایمز» و «نیوزدی» است و همکاری‌ زیادی با سایر مجلات معروف و حرفه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیش از این به عنوان مشاور در کمیته دموکراتیک مجلس نمایندگان ایالات متحده و مشاور ارشد سناتور پاتریک جی لیی و چاک هگل مشغول به کار بوده است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌های میان ایران و آمریکا مطرح کرده است:

ایران از اولویت ترامپ خارج شده است

راس بیکر در ابتدا در مورد ترامپ گفت: در حال حاضر تنها کشور خارجی که پرزیدنت ترامپ به آن اهمیت می‌دهد، اوکراین است زیرا این موضوع در قلب دادگاه استیضاح وی است. من حتی فکر می‌کنم ایران هم اولویت ترامپ در شرایط فعلی نیست.

ترامپ در توهماتش ترور سردار سلیمانی را برگ برنده خود می‌داند 

وی در ادامه با انتقاد از ترور سردار سلیمانی گفت: ترامپ  فکر می‌کند که ترور ژنرال سلیمانی برای او یک برگ برنده بزرگ سیاسی است اما این درست نیست. این توهم به دلیل اشتباه پدافندهای هوایی ایران در شلیک به هواپیمای اوکراین برای ترامپ بیشتر شد.

ترامپ از خروج از برجام پشیمان نیست

استاد دانشگاه روتگرز تاکید کرد: خروج ترامپ از برجام عامل شرایط کنونی است اما ترامپ به هیچ وجه پشیمان نیست که از برجام خارج شده است. 

ترامپ خواهان یک توافق جدید با ایران است 

وی هم چنین در ادامه در مورد توافق جدید با آمریکا گفت: ترامپ خواهان توافق جدیدی با ایران در مورد غنی‌سازی اورانیوم و موضوعات دیگر است و برای همین هم از برجام خارج شد تا توافقی جدید با نام خودش با ایران داشته باشد.

ایران باید منتظر پیروزی حزب دموکرات در انتخابات باشد

آمریکا با رئیس‌جمهوری دموکرات به برجام باز می‌گردد

بیکر در ادامه در مورد آینده روابط میان ایران و آمریکا گفت: دموکرات‌ها تاکید کردند که در صورت رئیس‌جمهور شدن به برجام باز می‌گردند ایران باید منتظر انتخابات آمریکا باشد. ایران هم چنین باید امیدوار باشد که یک دموکرات رئیس‌جمهور آمریکا شود؛ چراکه در آن صورت می‌توان با رئیس‌جمهور آمریکا برای توافق گفت‌وگو کرد

تصمیمات ترامپ در منطقه درست نبوده است

وی گفت: ترامپ تاکنون تصمیمات درستی برای حضور در منطقه اتخاذ نکرده است من حتی معتقدم که ترامپ از خروج از سوریه نیز پشیمان است. من فکر می‌کنم که ترامپ در خلوت خود  پشیمان است که سربازانش را از سوریه بیرون کشیده است و کردها را در مقابل ارتش ترکیه رها کرده است چرا که این تصمیم باعث آشوب بیشتر در منطقه شده است.

برچسب ها: ایران ، آمریکا ، دموکرات ، ترامپ

منبع: خرداد

کلیدواژه: ایران آمریکا دموکرات ترامپ ایران باید منتظر اولویت ترامپ خارج شده توافق جدید رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در جلسه هیئت مدیره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اظهار داشت: توسعه ناوگان هوایی با هدف ارائه مطلوب به مردم ایران در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامل پرچم کشورمان و با در اختیار داشتن تجربه بسیار گرانقدر و ارزشمند در خدمتگزاری به مردم در صنعت هوانوردی، یک افتخار ملی است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه این نشست با تاکید بر قرار گرفتن برنامه اصلاح و ارتقای سطح خدمات به مسافران در صدر اولویت‌های هما بیان‌داشت: مردم باید از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همواره خاطره خوش در ذهن داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان هوایی باید در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) باشد،‌ گفت: هما با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش فنی و پشتیبانی می‌تواند میزبان تعداد کثیری از هواپیماها برای ارائه خدمات به مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه بخش‌های تهیه بلیت، خدمات پذیرایی، کاهش تاخیر پرواز‌ها و خدمات فرودگاهی بر میزان رضایتمندی مسافران بسیار تاثیرگذار است، گفت: ایمنی اصلی‌ترین اولویت ما در صنعت هوانوردی است و ذره‌ای قصور در این زمینه پذیرفته نیست.

بذرپاش یادآور شد: رسیدگی به معیشت کارکنان خدوم و شریف هما شامل خلبانان، نیروی فنی و پشتیبانی در صف و ستاد با نگاه متفاوت دنبال شود و از هیچ اقدامی کوتاهی نشود.

وی افزود: مولدسازی دارایی‌ها و بهینه کردن منابع جزو لاینفک اقدامات هما است و ارتقای خدمات از مسیر بهره‌ور شدن منابع اتفاق می‌افتد. همچنین از روش‌های مدیریت مشارکتی و استفاده از همه ظرفیت‌های هما برای اداره هرچه بهتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: با توجه به حضور نیرو‌های متخصص و متعهد باید سیستمی به‌منظور به‌کارگیری توانایی و مشارکت آنها در مدیریت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طراحی شود.

وی بر استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: با کمک این شرکت‌ها می‌توان راهکار‌های سریع و کاربردی برای برطرف کردن مشکلات  موجود در صنعت حمل و نقل هوایی پیدا کرد.

وی با اشاره به ایجاد ۲ واحد نیروگاهی در سمنان، خاطرنشان کرد: در همین راستا ۲ اقدام صرفه جویانه حداکثری بهره وری و احداث نیروگاه‌های خودتامین در بخش خصوص را دنبال می‌کنیم تا ظرفیت بیشتری ایجاد شود، ضمن اینکه دولت نیز در حوزه تامین انرژی اقداماتی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد