Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید حجت الله موسوی قوام، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان در جلسه هئیت امنا ستاد دیه استان کرمان از فراهم شدن زمینه آزادی تعداد ۵۲ مددجوی جرائم غیر عمد به مناسبت ایام دهه فجر و پاسداشت چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را از سطح زندان‌های استان کرمان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:این ۵۲ زندانی مربوط به زندان‌های کرمان، بم، رفسنجان، سیرجان، کهنوج، بافت و جیرفت هستند.

موسوی قوام تصریح کرد: کل مبلغ بدهی این تعداد از مددجویان بیش از ۱۲۷ میلیاردو ۶۷ میلیون ریال است که با تلاش نمایندگان و مددکاران ستاد دیه بیش از ۴ میلیاردو ۴۳۰ میلیون ریال تخفیف اخذ شده و همچنین مبلغ ۵۷ میلیاردو ۴۶۵ میلیون ریال توان پرداخت این تعداد مددجویان به واسطه اعسار میباشد که درنهایت با پرداخت ۱۵ میلیاردو ۱۷۲میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و تسهیلات این مددجویان آزاد می‌شوند.

او تصریح کرد:در حال حاضر ۲۳۵ مددجوی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برد که برای آزادی این تعداد مددجو حدود ۸ میلیارد تومان نیاز است.

موسوی قوام گفت:بالاترین آمار موجود محکومین مالی هستند و کمترین محکومین به پرداخت دیه در حوادث رانندگی و دیه شبه عمد است.

همچنین امیری مدیر کل اداره زندان‌ها و نایب رییس هیات امنای ستاد دیه استان هم در این جلسه ضمن اشاره به دستور العمل صادره ستاد دیه کشور در خصوص آزادی محکومین غیر عمد گفت: با توجه به سیاست‌های ریاست قوه قصاییه و پذیرش اعسار محکومین تلاش می‌شود جمعیت کیفری زندان‌ها کاهش پیدا کند ضمن اینکه ستاد دیه هم در این کاهش جمعیت زندان‌ها نقش مهمی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاددیه سازمان زندان ها زندان های استان کرمان ستاد دیه استان جرائم غیر عمد میلیون ریال موسوی قوام زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیش‌ترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بند‌ها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند، اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

دیگر خبرها

  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر