Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دربی تهران اولین بار در شانزدهم فروردین ماه سال ۴۷ برگزار شد و تا امروز پرسپولیس و استقلال ۹۰ بار به مصاف هم رفته‌اند که نگاهی به اولین‌های این نبرد قدیمی، حاوی نکات جالبی است. تاریخ انتشار: 09:41 - 16 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۳۴۰۹

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، فردا (پنج‌شنبه) نود و یکمین دربی پایتخت از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همیشه بررسی آمار این دیدار سنتی جذابیت‌های خاص خودش را داشته که در این مطلب قصد داریم «اولین‌های» دربی تهران را مورد بررسی قرار بدهیم.

دربی متولد سال ۴۷ 

دربی تهران بین دو تیم استقلال و پرسپولیس در شانزدهم فروردین‌ماه سال ۴۷ متولد شد. در آن دیدار همایون بهزادی در پرسپولیس و کامبیز جمالی در استقلال بازوبند کاپیتانی را بر بازو بستند. قضاوت آن بازی بر عهده عبدالرضا موزون بود. البته اولین دربی تهران هیچ گلی نداشت.

جابری‌زاده اولین گلزن

اما در دومین دربی، امیرحسین جابری‌زاده از استقلال موفق به گلزنی شد تا اولین گلزن دربی لقب بگیرد.

گلزنان دربی اولی

در آمار دربی اولی‌ها، این پرسپولیس است که وضعیت بهتری از رقیب سنتی آبی‌پوش خود دارد. ۲۵ بازیکن در اولین دربی خود گلزنی کردند که سهم استقلال ۱۱ بازیکن و سهم پرسپولیس ۱۴ بازیکن است.

اولین‌های منفی دربی

کنار اولین‌های مثبت دربی، اولین‌هایی هم هستند که چندان جنبه مثبتی به همراه ندارند. رضا وطن‌خواه در دربی سال ۱۳۴۸ از داور کارت قرمز دریافت کرد تا اولین اخراج دربی تهران لقب بگیرد. پنجاه و دو سال بعد یک رکورد اولین دیگری هم ثبت شد، حسین حسینی دروازه‌بان فعلی استقلال در دربی قبلی که در دور رفت فصل جاری یعنی دربی ۹۰، به اولین و تنها بازیکنی تبدیل شد که در دربی تهران گل به خودی زده است.

بیشتر بخوانید: آغاز اردوی پرسپولیس پیش از دربی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پرسپولیس پرسپولیس استقلال دربی 91 دربی تهران سال ۴۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویای گولر: اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، وضعیت گولر در رئال مادرید با درخشش در بازی گذشته تیمش کمی بهتر شده است. او در پنجره نقل و انتقالاتی تابستان ۲۰۲۳ به عضویت رئال مادرید درآمد اما مصدومیت‌های پشت سر هم باعث شد او از ترکیب دور بیفتد.

پس از مدتی که او از بند مصدومیت رها شد، نتوانست اعتماد کارلو آنچلوتی را به‌دست بیاورد و تبدیل به بازیکنی نیمکت‌نشین شد. در حالی‌که شایعات زیادی در مورد جدایی او در تابستان ۲۰۲۴ به گوش می‌رسید، اما گل او برابر رئال سوسیه‌داد و سپس مصاحبه کارلو آنچلوتی که تایید کرد گولر رئال را ترک نمی‌کند، همه چیز را تغییر داد.

این ستاره ترکیه‌ای در مصاحبه جدیدی در مورد هدفش در این فصل صحبت کرد. او گفت:«ما در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستیم ‌و به قهرمانی در این رقابت بسیار نزدیک شده‌ایم. بدم نمی‌آید در این بازی‌ها تاثیرگذار باشم و به پیروزی و به قهرمانی تیمم کمک کنم. می‌خواهم اولین بازیکن ترکیه‌ای باشم که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد.»

رئال در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف بایرن مونیخ برود. آنها این هفته در دور رفت در ورزشگاه آلیانز آرنا مهمان تیم مونیخی هستند.

دیگر خبرها

  • علائم و نشانه‌های مالاریا (اینفوگرافی)
  • مس رفسنجان - گل گهر سیرجان؛ در انتظار دربی ال کرمانو | پیش بازی
  • واکنش رجاییان به شایعه حضور لیموچی در استقلال و پرسپولیس: او قرارداد ۲ ساله دارد/استقلالِ خلیح فارس پولدار شده است!
  • واکنش رجاییان به شایعه حضور لیموچی در استقلال و پرسپولیس: او قرارداد ۲ ساله دارد/اولین چک فخرالدینی پاس شده است
  • واکنش رجاییان به شایعه حضور لیموچی در استقلال و پرسپولیس: او قرارداداد ۲ ساله دارد/اولین چک فخرالدینی پاس شده است
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تراکتور به دنبال انتقام از استقلال/ نبرد گلادیاتور‌های پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی ایران
  • ادعای دقیقی: شهرداری قزوین سهام‌دار پرسپولیس شد!
  • رویای گولر: اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ
  • دعوت به کتک‌کاری: دعوای دربی میلان ادامه دارد! (عکس)‏