Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دهشیری گفت: سازمان‌ها و نهادهای متولی امور اراضی باید قاطع و محکم در خصوص اراضی واگذار شده به اشخاص که طرح‌های آن در مهلت قانونی اجرا نشده است، وارد عمل شوند. تاریخ انتشار: 09:52 - 16 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۳۵۳۶

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در چهارمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد تصریح کرد: اگر به موقع در خصوص بازپس‌گیری اراضی واگذار شده که طرح مصوب آنها اجرا نشده اقدام نشود، مصداق ترک فعل‌هایی است که می‌تواند جرم محسوب شود و دستگاه قضایی نیز در این زمینه هیچ گونه مماشات و مسامحه‌ای را نمی‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بازپس‌گیری یک قطعه زمین از یک موسسه آموزشی که اخیراً صورت گرفت، اظهار کرد: حدود ۷۰ هزار متر زمین، نزدیک به ۱۲ سال به یک موسسه واگذار شده و این موسسه نیز در این مدت هیچ اقدامی برای اجرای طرح خود نداشته و اخیرا درصدد بوده که حتی بخشی از بلوار مجاور را نیز به زمین در تملک خود اضافه کند که دادستانی یزد وارد قضیه شد و این زمین را به بیت المال عودت داد.

بیشتر بخوانید:

مسئولی که در حفظ حقوق بیت المال کوتاهی کند، باید پاسخگو باشد

این مقام قضایی از رؤسای ادارات متولی زمین خواست تا در صورت عدم اجرای طرح،  بر روی زمین‌های واگذاری بر اساس قانون، ضمن اعلام موارد از طریق دادستانی‌ها، نسبت به حفظ حقوق بیت المال، اقدام لازم در راستای اعاده آنها و رفع تصرف وفق مقررات قانونی اقدام کننده از اراضی را، خلع ید نموده و قرار داد واگذاری را ابطال نمایند.

وی افزود: این امر بر حسب مفاد قرار داد واگذاری نیاز به پیگیری حقوقی و رسیدگی های زمانبر محاکم ندارد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری دستگاه قضایی دادگستری یزد حفظ حقوق بیت المال واگذار شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۹۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لگدمال شدن آزادی در کشور‌های مدعی حقوق بشر


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، زلفی گل در سفر به یاسوج افزود: در دانشگا‌های آمریکا و فرانسه به خاطر ابراز عقیده دانشجویان، آنها را سرکوب می‌کنند.
 وی با بیان اینکه ما باید به دانشجویان دانشگاه‌های خود افتخار کنیم اضافه کرد: امروز در سراسر دنیا، دانشجویان نسبت به نسل کشی و کشتن غیر نظامیان در غزه حساسیت ویژه‌ای به خرج دادند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • لگدمال شدن آزادی در کشور‌های مدعی حقوق بشر
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر