Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@06:57:52 GMT

با این تست خانگی می‌فهمید که دیسک کمر دارید یا نه

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۸۹۸۶۷

با این تست خانگی می‌فهمید که دیسک کمر دارید یا نه

دیسک ساختاری است که بین مهره‌های ستون فقرات در بدن قرار دارد. دیسک مشابه یک بالش یا صفحه نرم برای استخوان عمل می‌کند. بخش خارجی دیسک از غضروف فیبری سخت (حلقوی) تشکیل شده که از برخورد در سه جهت مختلف تشکیل می‌شود. در بخش میانی دیسک، یک هسته ژلاتینی وجود دارد (بعضی افراد ساختار دیسک را مشابه یک نان شیرینی ژله‌ای تشریح می‌کنند).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در عمل دیسک حرکت استخوان‌ها و مهره‌های بدن را امکان پذیر می‌کند و به عنوان یک حایل و ضربه گیر بین استخوان‌ها فعالیت می‌نماید.

در حالت عادی، این سیستم به خوبی فعالیت لازم را انجام می‌دهد. اما زمانی که فرد دچار مشکل فتق دیسک شود، حلقه خارجی دیسک دچار فرسایش می‌شود و هسته ژلاتینی به خاطر این آسیب از محل خود خارج می‌شود.

در فتق دیسک یا بیرون زدگی دیسک، دیسک از محل اصلی خود بیرون می‌زند و روی عصب نخاع فشار وارد می‌کند. در این حالت فشار وارد شده می‌تواند باعث ایجاد درد پایین کمر یا درد، بی حسی، یا ضعیف شدن پا‌ها شود.

اغلب، علائم فتق دیسک با انجام فعالیت‌های خاص یا قرار گرفتن در بعضی شرایط تشدید می‌شود. اگر شما به مشکل فتق دیسک در ناحیه ستون فقرات مبتلا باشید، احتمالاً:

- درد شما ممکن است با نشستن، خم شدن، و کشیدن بدن تشدید شود.

- درد ممکن است هنگام بیدار شدن از خواب یا پس از باقی ماندن در یک موقعیت مشخص برای یک دوره طولانی تشدید شود.

- در این حالت ممکن است نیاز به تغییر وضعیت بطور مکرر وجود داشته باشد.

- در این شرایط فرد ترجیح می‌دهد به جای نشستن در حالت ایستاده قرار گیرد.

تست خانگی برای تشخیص فتق دیسک کمر

خیلی از افراد نگران این هستند که نکند بیرون‌زدگی دیسک کمر داشته باشند و در آینده درد آن را نتوانند تحمل کنند، اما با این تست می‌توانید بفهمید که بیرون‌زدگی دیسک کمر دارید یا خیر:

روی سطح صاف دراز بکشید و پاهایتان را بالا بیاورید. اگر بین زاویه ۳۰ تا ۷۰ درجه درد شدیدی در ناحیه کمر احساس کردید، شما مشکل بیرون‌زدگی دیسک کمر دارید.



منبع: تبیان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دیسک کمر بیرون زدگی دیسک کمر دیسک کمر دارید فتق دیسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۹۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روز‌های پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تن‌هایی و تنهایی وطن‌هایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس: امیرحسین میرزائی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاص ترین نسخه ژیان را هوش مصنوعی بیرون داد! (عکس)
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....
  • چرا رونالدو زیادی مهربان شده است؟!
  • ببینید | بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟
  • بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟ + فیلم
  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • اگر به خودرو علاقه دارید این ویدئو را با صدای بلند ببینید! (فیلم)
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز