Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی از انتشار فراخوان مشارکت بخش خصوصی در ساخت پتروپالایشگاه ها خبر داد و گفت: سرمایه گذاران می توانند درخواست اولیه خود را در روزهای ۲۹ بهمن تا پایان وقت اداری ۱۷ اسفند ماه سال جاری به این وزارتخانه اعلام کنند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا هوشنگ فلاحتیان در مصاحبه با رادیو گفت‌وگوبا بیان این که وزارت نفت از توسعه پالایشگاه ها و پترو پالایشگاه ها با استفاده از سرمایه مردمی در کشور حمایت می کند افزود: پترو پالایشگاه ها راهبردی برای بی اثرکردن تحریم های نفتی، تغییر رویکرد از خام فروشی به سمت فرآورده فروشی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قانون حمایت از سرمایه گذاری مردمی برای احداث پالایشگاه ها و پتروپالایشگاه ها پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی بنا شد در مدت دو ماه آئین نامه اجرایی مربوطه از سوی وزارت نفت تقدیم هیئت وزیران شود و پس از تصویب آئین نامه اجرایی دولت یک ماه به وزارت نفت فرصت داد نسبت به اعلام فراخوان عمومی نسبت به جذب سرمایه گذاران بخش غیر دولتی برای احداث پالایشگاه ها و پترو پالایشگاه های مورد نظر اقدام کند.

معاون برنامه ریزی وزارت نفت گفت: علی رغم اینکه دولت در آئین نامه اجرایی 30 روز به وزارت نفت مهلت داده بود اما این وزارتخانه در مدت 13 روز همه مقدمات کار را فراهم و در نهایت شامگاه یکشنبه سیزدهم بهمن ماه سال جاری فراخوان مزبور را در سایت وزارتخانه اعلان عمومی کرد.

وی افزود: تمامی اقدامات و شرح فرآیند اجرای ارسال در خواست سرمایه گذاران در تارنمایی وزارت نفت درج شده است.

فلاحتیان اظهارداشت: وزارت نفت از تمامی سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی که دارای توانایی فنی و مالی لازم هستند دعوت به عمل می‌آورد تا با هدف ایجاد تاسیسات پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی با ضریب پیچیدگی بالا در سواحل کشور (نواری در خشکی تا فاصله 20 کیلومتری از دریا) درخواست اولیه خود را براساس فرمت ارائه شده درتارنمای مزبور از حد فاصل بین روزهای 29 بهمن تا پایان وقت اداری 17 اسفند ماه سال جاری به این وزارتخانه ارائه کنند.

وی ادامه داد: حدفاصل روزهای 24 تا 28 اسفند ماه سال جاری کد کاربری و رمز عبور در اختیار متقاضیان قرار می گیرد تا بتوانند مدارک و مستندات خود را در سایت مربوطه بارگذاری نمایند.

معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی گفت: متقاضیان سرمایه گذاری در پروژه های پالایشگاهی و پترو پالایشگاهی تا 31 اردیبهشت ماه سال 1399 فرصت دارند نسبت به بارگذاری مدارک و مستندات خود اقدام کنند.

وی افزود: مدارک و مستندات مورد نیاز در سایت وزارت نفت درج شده است.

فلاحتیان تصریح کرد: بررسی مدارک و مستندات متقاضیان سرمایه گذاری در پروژه های مدنظر نیز از یکم خرداد ماه سال آینده آغاز خواهد شد.

وی اذعان داشت: قانونگذار در قالب آئین نامه اجرایی به وزارت نفت 60 روز کاری فرصت داده تا اسناد و مدارک مورد نیاز متقاضیان را بررسی کند.

معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی ادامه داد: متقاضیانی که مدارک لازم را بصورت کامل ارائه و مورد پذیرش قرارگیرند مجوز ها ی لازم در مدت 20 روز صادر تا بتوانند پروژه های مربوطه را هرچه سریعتر اجرایی کنند.

وی گفت: این پروژه ها در قالب آئین نامه اجرایی بناست در سواحل در عمق حداکثر 20 کیلومتری احداث شوند بنابراین موقعیت استقرار این پالایشگاه ها و پترو پالایشگاه ها به گونه ای باید انتخاب شود که با حداقل هزینه بتوان خوراک مورد نیاز را آنها تامین کرد.

فلاحتیان افزود: بر اساس آئین نامه اجرایی تا میزانی که جبران کند هزینه های سرمایه گذاری مورد نیاز برای انتقال این قضیه وزارت نفت به آنها تنفس خوراک در قالب سرمایه گذاری اصلی را خواهد داد.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاران می توانند تاسیسات مربوط به انتقال خوراک را بطور مستقل احداث کنند و وزارتخانه مجموع سرمایه گذاری که افراد در این زمینه انجام خواهند داد به عنوان سرمایه گذاری ارزش گذاری شده مثل سایر تاسیسات پترو پالایشگاه ها محسوب خواهد کرد و معادل همان رقم خوراک نسیه به آنان می دهد که این می تواندتا سقف 10 درصد سرمایه گذاری باشد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: نفت پالایشگاه فراورش پالایشگاه ها و پترو پالایشگاه ها اسفند ماه سال جاری پتروپالایشگاه ها آئین نامه اجرایی مدارک و مستندات سرمایه گذاران سرمایه گذاری وزارت نفت مورد نیاز پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین

بررسی رسمی نشان داد فعالیت کارخانه‌های چین در ماه آوریل با سرعت کم‌تری گسترش یافته است که نشان از دست دادن شتاب برای بخش گسترده در آغاز ۳ ماهه دوم است.

به گزارش ایسنا، دفتر ملی آمار چین شاخص مدیران خرید تولیدی را از ۵۰.۸ در ماه مارس به ۵۰.۴ در آوریل کاهش داد. این داده‌ها بر چالش‌های پیش روی سیاست‌گذاران تاکید می‌کند. داده‌های شاخص مدیران خرید نشان داد که سفارش‌های صادراتی جدید با سرعت بسیار کمتری رشد کردند، در حالی که اشتغال همچنان رو به کاهش بود.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند مقامات چینی محرک‌های بیشتری را برای حمایت از اقتصاد ارائه کنند. با توجه به اینکه فدرال‌رزرو ایالات‌متحده و سایر اقتصادهای توسعه یافته عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارند، چین ممکن است با دوره طولانی‌تری از تقاضای خارجی ضعیف مواجه شود.

مقامات در سال جاری بر نیاز به توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری در بخش‌های پیشرفته تاکید کردند. با این حال، تحلیلگران اظهار کردند که مشکل اصلی این کشور حول رکود طولانی مدت املاک و بدهی‌های دولت محلی است که اعتماد خانوارها و سرمایه‌گذاران را نسبت به چشم‌انداز اقتصادی کاهش داده است.

در حالی که رشد اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول انگیزه خوشایندی برای بقیه سال ایجاد کرد، ضعف در زمینه‌های کلیدی مانند خرده فروشی در ماه مارس، سود صنعتی و سرمایه‌گذاری دارایی بر چالش چین در ایجاد احیای گسترده تقاضا تاکید می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، چین هدف رشد تولید ناخالص داخلی حدود پنج درصد را برای سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام