Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا حسین‌زاده در پاسخ به این سؤال که "چطور باید اقتصاد کشورمان را قوی کنیم؟" اظهار داشت: تنها راهی که می‌توان اقتصاد را قوی کرد، تقویت تولید داخلی است.

وی با بیان اینکه "باید به تولید داخل متکی باشیم"، افزود: حمایت از تولید داخلی و بخش خصوصی باید حتماً برای قوی شدن اقتصاد در دستور کار باشد؛ دستگاه‌های دولتی باید پشتیبان بخش خصوصی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بانک ملی ضمن تأکید بر اینکه در صورتی که بخش خصوصی قوی باشد، دیگر تحریم‌ها اثری در اقتصاد نخواهد داشت، تصریح کرد: در این صورت به‌راحتی می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم.

حسین‌زاده همچنین به ارتباطات تجاری با دنیا اشاره و تأکید کرد: البته ارتباطات تجاری با دنیا در حد معقول و تا جایی که امکان‌پذیر باشد،‌ لازم است اما اگر تکیه‌مان به تولید داخل باشد و به اعتماد به نفس و خودباوری برسیم می‌توانیم از تمام بحران‌ها عبور کنیم.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در پاسخ به این سؤال که در نظام بانکی تا چه‌حد سیاست‌ها به‌سمت تقویت تولید داخلی و اقتصادی بوده است، گفت: کنترل نرخ ارز، نقدینگی و تورم در یکی دو سال اخیر به‌صورت ویژه در دستور کار بوده و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به حمایت بانک‌های دولتی از تولید داخلی ابراز کرد: تمام بانک‌ها خصوصاً بانک‌های دولتی و بزرگ از تمام واحدهای تولیدی که نیاز به نقدینگی داشته باشند، حمایت می‌کنند.

مدیرعامل بانک ملی تأکید کرد: علی‌رغم اینکه تأمین هزینه بخشی از حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله به دوش بانک‌ها بوده است، ولی باز هم از تولید کم نگذاشته‌ایم. ان‌شاءالله که همین رویه را ادامه دهیم و معتقدم نتایج خیلی خوبی خواهد داشت.

حسین‌زاده درباره رونق برخی از واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون برخی از واحدهای تولیدی یک شیفت خود را به دو و سه شیفت افزایش داده‌اند؛ این درحالی است که در مقاطعی برخی از منسوجات تولیدی اصلاً بازار نداشت. وضع این واحدها خراب بود ولی الآن همین واحدها سه‌شیفته کار می‌کنند و می‌شود همین روال را در واحدها و صنوف دیگر تولیدی ادامه داد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی تحریم بحران رونق تولید مدیر عامل بانک ملی واحدهای تولیدی بانک های دولتی تولید داخلی تولید داخل بخش خصوصی حسین زاده بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال

بررسی سودآوری برخی شرکتهای بزرگ دولتی نشان می‌دهد در حالی که در سال ۱۴۰۱ بانک مرکزی بیش از ۲۰ همت درآمد داشته سودآوری شرکت ایمیدرو به حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ فهرست سودآورترین شرکتهای دولتی در عملکرد سال 1401 نشان میدهد ایمیدرو نزدیک 50 هزار میلیارد تومان در یک سال سود کسب کرده است.

بانک مرکزی نیز در سال مذکور حدود 23 همت سود کسب کرده است. ملی پتروشیمی کمتر از 20 همت سودآوری داشته است. تهیه و تولید مواد معدنی و ملی نفت نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است با تغییرات صورت گرفته در تغییر ساختار سازمان اموال تملیکی، این سازمان  نیز به جمع 10 شرکت سودآور دولتی اضافه شده است.

این شرکتهای دولتی در یک سال حدود 100 هزار میلیارد تومان سود کسب کرده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی