Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه  فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، «سید عباس صالحی» شامگاه گذشته در مراسم پیروان ادیان توحیدی ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر و گرامیداشت شهدای جنگ تحمیلی به ویژه شهدای ادیان توحیدی، اظهار داشت: پیروان ادیان توحیدی ریشه در این خاک دارند و تمام ادیان توحیدی ایران از هزاران سال پیش در کنار هم بوده و تا هزاران سال دیگر در کنار هم خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بارها در جلسات با پیروان ادیان توحیدی اشاره داشته ام که تمام ادیان توحیدی ایران شاخه هایی هستند که ریشه هایشان در اعماق است و از زوایه های مختلف با هم پیوند می خورند، در واقع همه ما ریشه های عمیق و پیوسته و شاخه های در هم تنیده هستیم، باورهای مشترک داریم و این باورها آنچنان عمیق است که می تواند یک پیوند جاودانه بدهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما با ادیان توحیدی ایران ارزش های مشترک داریم که به ما معنی می دهد و جهت زندگی ما را تعبیر و تفسیر می کند، ارزش های زیادی بین ادیان وجود دارد که میلیاردها نفر را در کنار هم قرار می دهد.

صالحی یادآور شد: ما با ادیان توحیدی دغدغه های مشترک داریم، دغدغه خانواده، ارتباط نسل ها، پرهیز از افراطی گری قومی و دینی و ... که مجموعه این دغدغه ها ما را کنار هم قرار می دهد تا فکر کنیم چگونه این دغدغه ها را کم کنیم.

وی با بیان اینکه ما با ادیان توحیدی تاریخ مشترک داریم و هزاران سال در کنار هم زیسته و نمادهای مشترک در این خاک داریم، افزود: ادیان توحیدی چون یهودی ها، مسیحی ها، کلیمی ها، زرتشتی ها و معابر مختلفی چون مساجد، کنیسه، کلیساها و... ما را به هم وصل کرده است، در طول ۲۰۰ سال گذشته حضور ادیان توحیدی در انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ... نشان دهنده با هم بودن و با هم ‌نفس کشیدن و از همه مهمتر دغدغه این خاک را داشتن است.

وزیر فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما با تمام ادیان توحیدی زندگی مشترک داشته و داریم، تعامل های وسیعی بین ادیان وجود دارد و در اتفاقات مختلف کشور چون سیل و زلزله این در کنار هم بودن را احساس می کنیم، همه این اشتراکات دریچه ای به روی آینده مشترک یعنی ایران مستقل و آزاد را باز می کند، همه باید در کنار هم قرار بگیریم و از این مرز و بوم به طوری صیانت کنیم که آینده این ‌کشور را بسازیم.

همچنین در بخشی از این مراسم سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: جمعیت امشب نماد هویت ملی ایران است، فرزندان دیپلمات شما ادیان توحیدی به خاطر همین انسجام و وحدت در سراسر دنیا از منافع ایران دفاع می کنند.

وی ابراز داشت: ما اگر اقوام، جمعیت و مذاهب پراکنده ای داشتیم هیچگاه خود را متعلق به ایران ندانسته و نمی توانستیم از منافع خود دفاع کنیم.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: پیروان ادیان توحیدی مشترک داریم کنار هم قرار هزاران سال کنار هم دغدغه ها هم بودن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پائز نیامده ذوق این بازیکن را کور کرد!

به گزارش "ورزش سه"، امیر حسین توخته که با هزار و یک آرزو پس از محرومیت یک ساله اش به تیم ملی والیبال بازگشته بود، امروز به یکباره تمام انگیزه و رویاهایش از بین رفت.

در لیست سی نفره و جدید تیم ملی که توسط پائز سرمربی تیم ملی والیبال اعلام شد خبری از امیرحسین توخته نیست تا پس از حضوری چند روزه در تمرینات تیم ملی، توخته اردوی تیم را ترک کند.

این بازیکن بیست و سه ساله حالا باید مسابقات تیم ملی در لیگ ملتهای والیبال را در خانه تماشا کند و از الان باید تمرینات خود را برای حضور در مسابقات باشگاهی ادامه دهد. احتمالا او  در فصل آینده در یکی از باشگاه های داخلی بازی کند.

البته هیچ چیز برای این سرعتی زن با استعداد تمام نشده است و با سن و سالی که دارد می تواند در آینده باز هم به پیراهن تیم ملی والیبال ایران برسد.

دیگر خبرها

  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • پائز نیامده ذوق این بازیکن را کور کرد!
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه