Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با توجه به سیاست‌گذاری ریاست دانشگاه جهت‌گیری برای ایجاد دانشگاه نسل چهار با سیاست‌های پژوهشی، آموزشی و ارتباط با صنعت است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد طالعی،  معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در اولین کنفرانس ملی حقوق ساخت که امروز ۱۶ بهمن در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، گفت: برگزاری اولین همایش حقوق ساخت از سه منظر دارای اهمیت است؛ نخستین منظر آن توجه به کلمه اولین است در حقیقت با توجه به این کلمه باید دانست که برای شروع یک موضوع تخصصی نیاز به تلاش بسیار زیادی است منظر دوم مربوط به برنامه‌های کلان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کنفرانس در حقیقت کنفرانس میان رشته‌ای است که تعامل بین دو رشته ساخت و ساز و حقوق را در بر دارد و این دو حوزه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
طالعی با بیان اینکه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در راستای صنعت توسعه گام برداشته است، اظهار کرد: ساختار آموزشی و پژوهشی دانشگاه تا حدودی تغییر کرده است در حقیقت رشته‌های جدیدی را راه اندازی کرده ایم و به بروزرسانی‌های دوره قدیم در حوزه آموزش و پژوهش پرداخته ایم.
معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به اینکه منظر سومی که برای دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است در حقیقت سیاست گذاری ریاست دانشگاه است، اظهار کرد: با توجه به سیاست گذاری ریاست دانشگاه جهت گیری برای ایجاد دانشگاه نسل چهار با سیاست‌های پژوهشی، آموزشی و ارتباط با صنعت است. دانشگاهی که مسئولیت اجتماعی کمک برای رفع مشکلات جامعه را دارد و تمام فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی خود را در جهت رفع مشکلات کشور انجام می‌دهد در حقیقت دانشگاه نسل چهار است.
وی ادامه داد: با آگاهی از حقوق ساخت حقوق شهروندان و عموم مردم که بهره بردار نتایج ساخت و ساز هستند رعایت خواهد شد و از دعاوی نیز جلوگیری به عمل می‌آید امیدواریم با برگزاری این کنفرانس معضلات در حوزه حقوقی ساخت و ساز مرتفع شود تا بتوانیم خدمتی به شهروندان ارایه کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاست گذاری ریاست دانشگاه دانشگاه نسل چهار حقوق ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، چراکه نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه نشست شهرگاه (هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری) با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: برنامه شهرگاه از تلفیق موضوع شهرداری و دانشگاه گرفته شده است، بدین صورت که بتوانیم یک هم‌نشینی نزدیک بین مدیریت شهری و اعضای هیئت علمی دانشگاه ایجاد کنیم.

وی افزود: در این راستا برنامه‌های شهرگاه در دانشگاه‌های مختلف با موضوعات متنوعی اجرا می شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز مدیریت شهری با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک مهمان دانشگاه صنعتی اصفهان است؛ در این نشست اساتید دانشگاه یافته‌های خود را که در قالب پایان‌نامه، مطالعات و پژوهش داشتند، به مدیران شهری ارائه می دهند.

نصوحی ادامه داد: مدیران شهری در این نشست تلاش می‌کنند تا از این فرصت برای اجرای بهتر ایده‌ها و تجربیات این اساتید استفاده کنند، همچنین از آخرین یافته ها و مطالعات دانشگاهی مطلع شوند که این موضوع می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و رفع مشکلات موجود نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این نشست‌ها مدیران شهری می‌توانند با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها آشنا شوند و از این طریق در برنامه‌ریزی‌ها ارتباط نزدیکی برقرار کنند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در این نشست به برنامه‌ریزی یکپارچه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پرداخته شد و برآورد مدیران شهری و اساتید دانشگاهی بر این بود که در دنیا با استفاده از این روش، حدود ۲۰ درصد از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل کاهش پیدا کرده است و می‌توان گفت، این عددِ قابل‌توجهی بوده است که توانسته پس‌انداز شود.

نصوحی با بیان اینکه شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مکانیزم‌ها و سازوکارهای مختلفی برای ارتباط با دانشگاه دارد، بدین صورت که شورای پژوهش در مجموعه شهرداری اصفهان وجود دارد، همچنین پیشنهادهای پروژه های پژوهشی دانشگاهیان به مدیران شهری ارائه و بررسی می‌شود و نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما در بخش تحصیلات تکمیلی و دکترا نیز در این زمینه ظرفیت‌های بسیاری داریم که پژوهش‌های آن‌ها می‌تواند حول محور نیازهای جدی مدیریت شهری قرار گیرد و یک فعالیت کاربردی محسوب شود.

کد خبر 749507

دیگر خبرها

  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه با ۲ آپشن/ بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد
  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • ابراهیم رئیسی دستور ساخت جت ۱۰۰نفره را داد!
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • کنگره علمی پژواک با ارائه دستاورد‌های دانش آموزی در کاشان
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند