Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، پروانه اصلانی در خصوص تطبیق مدارک پذیرفته شدگان مرحله اول پروژه اقدام ملی مسکن و همچنین نحوه اعتراض آن دسته از متقاضیانی که پیامک دریاف نکرده اند توضیحاتی ارایه کرد.‌

اصلانی با اشاره به اینکه ارسال پیامک پریرفته شدگان غیرقطعی اقدام ملی مسکن ۱۴ بهمن از ساعت ۱۱ صبح آغاز و تا ساعت ۲۲ شب همان روز به اتمام رسید، گفت: بر اساس قانون ساماندهی افرادی که می توانستند از تسهیلات دولتی و برنامه های حمایتی مسکن استفاده کنند و در اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند، با تطبیق برخی از شرایط طی پیامکی پذیرش اولیه به واجدان شرایط اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن یادآور شد: کسانی که پیامک دریافت کردند واحد سه شرط فرم ج سبز، فقدان مالکیت خصوصی مسکن، و عدم استفاده از تسهیلات خرید، جعاله یا مشارکت مسکن هستند. 

اصلانی ادامه داد: برای بررسی سایر شروط طرح اقدام ملی مسکن که شامل سابقه سکونت پنج ساله، تاهل، و تطبیق مشخصات فردی و شناسنامه ای با اطلاعاتی است که در سامانه ثبت شده، باید به محل هایی که در سامانه tem.mrud.ir بر اساس جدول زمانبندی تعیین شده مراجعه کنند و نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

وی ‌توضیح داد: متقاضیان باید اصل شناسنامه، اصل کارت ملی خود و خانواده شان، به اضافه مدرکی که سابقه سکونت آنها را تایید کند، ارایه دهند. مدارکی که موید سابقه سکونت است شامل گواهی اشتغال به کار در دوایر دولتی، سابقه بیمه پنج ساله اگر در بخش خصوصی شاغل هستند و یا سابقه پنج ساله تحصیل فرزندان است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن همچنین اعلام کرد: متقاضیانی که پیامک دریافت کرده اند باید تعهدنامه محضری که فرم خام آن در سامانه بارگذاری شده را پر کرده و با ثبت آن در دفترخانه به هراه سلیر مدارکی که اعلام شد به محل هایی که در سامانه اعلام شده ارایه می دهند.

اورده اولیه متقاضیان ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است

وی تصریح کرد: ادارات کل و نهادهای متولی مدارک متقاضیان را تطبیق می دهند و با تطبیق مدارک و احراز هویت، متقاضیان برای افتتاح حساب به بانک معرفی می شوند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه آورده اولیه متقاضیان رقمی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است که به هر متقاضی اعلام خواهد شد، گفت: افراد معرفی شده به بانک جزو متقاضیان قطعی اقدام ملی مسکن هستند.

اصلانی حق اعتراض را برای متقاضیانی که پیامک دریافت نکردند محفوظ است و انها می توانند از اول تا ۱۰ اسفند با مراجعه به سامانه دلایل رد درخواست خود را دریافت کنند. چنانچه اشتباهی رخ داده باشد اعتراض به حق متقاضیان بررسی خواهد شد.

وی یادآور شد: افرادی که پیش تر برای مسکن مهر ثبت نام کردند ولی بنا به دلایلی واحدها به انها واکذار نشده و به این دلیل فرم ج آنها قرمز است، باید به ادارات کل راه و شهرسازی مراجعه کنند که ادارات کل ملزم به بررسی مورد به مورد هستند. همچنین در خصوص سابقه مالمکیتتیز این دسته از افراد یاید پس از سبز شدن فرم ج به ثبت مراجعه کرده و عدم مالکیت خود را اعلام کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اشتغال اقتصاد پیامک خانواده مسکن مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن متقاضیانی که پیامک پیامک دریافت اقدام ملی مسکن سابقه سکونت ادارات کل پنج ساله اعلام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدرضا رضایی، در دومین جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان میاندوآب اظهار کرد: دولت عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد.

وی افزود: افزایش سهمیه شهرستان میاندوآب از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به یک‌هزار و ۷۰۰ واحد، بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستاییان است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: تسهیلات خوبی توسط دولت سیزدهم برای به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی با سود ۲۳ درصد درنظر گرفته است که تنها پنج درصد از سود این تسهیلات توسط اشخاص پرداخت می‌شود و ۱۸ درصد باقی مانده نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در زنجیره پرداخت تسهیلات مساکن روستایی تعداد معرفی شده به بانک‌ها زیاد، اما تعداد عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت شده به مراتب کمتر است.

وی با بیان اینکه هستند کسانی که باوجود معرفی به بانک پیگیر موضوع نشده و تشکیل پرونده نداده‌اند، تأکید کرد: بنیاد مسکن موظف است، طی دو هفته نسبت به تعیین تکلیف معرفی‌شدگان، سنجش میزان رضایتمندی معرفی‌شدگان از بانک‌های عامل و اعلام گزارش کامل از مراجعه نداشتن برای تشکیل پرونده و عقد قرارداد اقدام و راهکار مناسبی برای شناسایی و رفع مشکل ارائه دهد.

رضایی ادامه داد: هدف شورای تأمین مسکن باید حفظ و افزایش سهمیه در به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی باشد، انتظار داریم بانک‌های عامل با دید تسهیل‌گرانه نسبت به دریافت ضمانت پرداخت عمل و تابع قوانین باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب خاطرنشان کرد: شهرستان میاندوآب با پوشش ۵۵ درصدی معرفی شدگان برای اخذ تسهیلات، تعداد سهمیه و عملکرد بانک‌های عامل رتبه نخست استان را کسب کرده که اقدامی ارزنده و شایسته تقدیر است.

دیگر خبرها

  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان