Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@17:51:06 GMT

فیلم‌های جشنواره فجر در اردبیل اکران می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۱۴۲۲

فیلم‌های جشنواره فجر در اردبیل اکران می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: فیلم‌های منتخب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در دو سینما قدس و انقلاب اردبیل اکران می‌شود. ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سیدناصر اسحاقی اظهار داشت: 14 فیلم در بخش سودای سیمرغ و پروانه در مدت هفت روز در دو سینمای انقلاب و قدس اردبیل اکران می‌شود و در کنار آن 5 فیلم بخش کودک و نوجوان برای دانش آموزان به نمایش درمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اکران فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینما قدس و به دنبال آن در سینما انقلاب آغاز خواهد شد که فیلم‌های مناسب و خوش ساخت برای اردبیل انتخاب شده که امیدواریم با استقبال شهروندان روبه‌رو شود.

لیست کامل «سودای سیمرغ» و «نگاه نو» در مشهد اکران می‌شود + فیلم‌آخرین جزئیات از برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان مرکزی؛ 18 فیلم اکران می‌شوداکران فیلم‌های جشنواره فجر برای فعالان کانون‌های مساجد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: قیمت بلیط هر فیلم اکران شده 12 هزار تومان خواهد بود و خبرنگاران روزانه می‌توانند با حضور در سینما قدس و انقلاب در جریان اکران فیلم‌ها و تهیه اخبار و گزارشات مربوطه قرار گیرند.

اسحاقی گفت: برای پنجمین سال متوالی است که ما در سینماهای اردبیل جشنواره فیلم فجر را به همراه فیلم‌های منتخب اکران می‌کنیم و امیدواریم در گام بعدی در گام بعدی در کنار دو سینمای قدس و انقلاب اردبیل در شهرستان‌ها نیز بتوانیم اکران این فیلم‌ها را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: اکران فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به مدت 8 روز اجرا می‌شود که در دو سئانس فیلم‌های منتخب به نمایش درمی‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: امیدواریم روزی را در این استان شاهد باشیم که اکران این فیلم‌ها همراه با حضور منتقدان و فعالان عرصه سینما و همچنین سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های متولی به صورت رقابتی انجام شده و علاقمندان بتوانند از فضای شکل گرفته بهترین استفاده را بکنند.

اسحاقی بیان کرد: قطعا در سال‌های آینده در جشنواره فجر ما سهمی را از این رویداد بزرگ و تهیه یک تندیس ویژه با عناوینی چون خطایی، شاه اسماعیل و یا سبلان خواهیم داشت تا به فیلم‌های منتخب این نشان سینمایی در جشنواره فیلم فجر اهدا شود.

وی در مورد سایر برنامه‌های فرهنگ و ارشاد در ایام دهه فجر اظهار کرد: در جشنواره تئاتر دو گروه از این استان و در جشنواره موسیقی نیز هنرمندان اردبیل حضور دارند و برنامه‌های جشن انقلاب با رنگ و بوی معنوی و همراه با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در مورد حضور کاروان فرهنگ و هنر امید در شهرستان‌ها گفت: برخلاف سال‌های گذشته به خاطر برخی از محدودیت‌ها ما این کاروان را امسال به شهرستان‌ها اعزام نکردیم اما در حد امکان سعی داریم در مناطق مختلف ویژه برنامه‌های گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی را شاهد باشیم.

اسحاقی تصریح کرد: اگر روزگاری سینمادوستان ما حسرت مشاهده یک فیلم جشنواره فجر را آن هم در تهران داشتند، امروز شاهد اکران این فیلم‌ها در شهر اردبیل هستیم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اکران هر فیلم میلیون‌ها هزینه کرده تا زمینه جلب رضایت مردم در استان‌های مختلف فراهم آید.

وی ادامه داد: اتحادیه تهیه کنندگان و تولیدکنندگان فیلم به ازای تولید هر فیلم مبالغ هنگفتی را از وزارت ارشاد دریافت می‌کنند و ما تلاش می‌کنیم تا علاقمندان سینما بتوانند از فیلم‌های اکران شده استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در حوزه کودک و نوجوان نیز پنج فیلم در این یک هفته به صورت رایگان برای دانش‌آموزان به نمایش درمی‌آید که امیدواریم خانواده‌ها با همراهی فرزندانشان در سینما شاهد به نمایش درآمدن این آثار باشند.

انتهای پیام/132

R41374/P4001/S6,49/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر اردبیل اکران می شود اکران این فیلم ها نمایش درمی آید فیلم های منتخب اکران فیلم اکران فیلم ها قدس و انقلاب جشنواره فجر سینما قدس شهرستان ها شاهد باشیم دو سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، از پیش از برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره احتمال تغییر محمد خزاعی در ریاست سازمان سینمایی کشور به گوش می‌رسد و گزینه‌های مختلفی هم برای جایگزینی او نام‌ برده می‌شد؛ شایعاتی که در روزهای اخیر داغ‌تر از قبل شده بود. 

به همین دلیل، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (شنبه)، در شورای زیرساخت این وزارتخانه، تمام شایعات را تکذیب کرده و گفته است محمد خزاعی تا پایان دولت سیزدهم در به کار خود ادامه می‌دهد.

این خبر توسط مهدی سموعی، مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبکه ایکس (توئیتر) اعلام شده است. 

او نوشته است:

«شنبه در شورای زیر ساخت وزارت فرهنگ محمد خزاعی گزارش خوبی داد، به آقای وزیر شایعات اخیر را گفتم و جویا شدم. آقای اسماعیلی در جلسه و پشت بلندگو گفت:خزاعی کارهای نیمه تمامی دارد که با مدیریت او تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید. امروز خبر رکوردشکنی دیگری را از فروش سینما شنیدیم. از همکاران درخواست دارم به حاشیه‌ها توجه نکنند. تغییری در مدیریت سازمان سینمایی نداریم.»

در عین حال، برخی رسانه‌ها از «ابقای محمد خزاعی» خبر داده‌اند که با توجه به عدم استعفا یا برکناری رئیس سازمان سینمایی، خبر درستی نیست و وزیر ارشاد صرفا شایعات را تکذیب کرده است.   

دیگر خبرها

  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان