Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی درباره نقش فضای مجازی در انتخابات به پدیده مساله‎سازی برای به حاشیه راندن مسائل اصلی جامعه اشاره کرد و گفت: عده‎ای با طرح مسائل انتخاباتی و فیلترینگ، باعث به فراموشی سپردن وقایع آبان ماه و گرانی بنزین شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا نشست نقد و اندیشه فضای مجازی و انتخابات روز چهارشنبه با حضور حسین نقاشی عضو حزب اتحاد ملت، مجید حسینی و محسن مهدیان از فعالین سیاسی در ساختمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست حسینی در رابطه با نقش فضای مجازی در انتخابات گفت: بسیاری از مواقع مسئله‌سازی می‌کنند که مسائل اصلی دیده نشود. به عنوان مثال با پیش کشیدن مسائل انتخاباتی و فیلترینگ، وقایع آبان ماه و گرانی بنزین فراموش شد و انعکاس صدای طبقه پایین مبنی بر اثر گرانی بنزین در زندگی طبقه پایین به فراموشی سپرده شد.

او افزود: هر کسی با پیش زمینه‌ای وارد فضای مجازی می‌شود. این فضا بسیار نامتقارن است و سرمایه درآن بسیار موثر است. به عنوان مثال ترند دختر آبی پررنگ می‌شود اما آن ٩ دختری که به خاطر فقر خودسوزی کردند ترند نشده و دیده نشده است.

این فعال سیاسی با تاکید بر ناعادلانه بودن فضای مجازی تصریح کرد: باید این توجه شود که ثروت در فضای مجازی نقش کمتری داشته باشد و محرومین هم دیده شوند.

حسین نقاشی نیز در ارزیابی تاثیر انتخابات بر فضای مجازی یادآور شد: افرادی که در چند سال اخیر با تاکید بر نه اصلاح طلب و نه اصول گرا، بازی راه سوم را راه انداختند، با اپوزسیون خارج کشور و براندازان که می‌گویند «اصلاح طلب و اصولگرا دیگر تمام است ماجرا»، همراه شده‌اند.

او افزود: این تحولات از ١٢ سال قبل یعنی از زمانی که قالیباف سال ٨٤ در کنار هواپیما عکس گرفت و ١٢ سال بعد بر روی خاک برای اینکه بگوید جهادی هستم عکس می‌گیرد، شکل گرفته‌است.

عضو حزب اتحاد ملت خاطر نشان کرد: جنس جریان سومی که در حال حاضر وجود دارد، از جنس جریان خلیل ملکی نیست و جایگاه اجتماعی ندارد و از جنس بازیابی و توامندسازی نیروها نیست.

نقاشی با تاکید بر اینکه باید خط فصل دروغ از راست در عرصه اجتماعی و عمومی تبیین شود، بیان کرد: جنس صحبت بسیاری از جریان سوم پوپولیستی است، جبهه پایداری و اصلاح طلبان می‌دانند چه قشری را نمایندگی می‌کنند اما تو نمی‌دانی چه قشری را نمایندگی می‌کنی به همین خاطر مدام می بازی!

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات فضای مجازی گرانی بنزین فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۱۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در اين ديدار که جمعي از مديران دستگاهاي مختلف استان نيز حضور داشتند، مسائل و مشکلات اين منطقه در حوزه هاي مختلف مطرح و براي آن تصميماتي اتخاذ شد.


 نماينده مردم يزد، اشکذر و زارچ در مجلس شوراي اسلامي اعم از مشکلات اين محله را نبود پارکينگ مناسب عنوان کرد و گفت: قرار شد زميني با کاربري پارکينگ در محل توسط نمايندگان محله مشخص تا زمين آن توسط شهرداري تملک شود. 


جوکار با اشاره به اينکه محله تخت استاد يکي از محله هاي بسيار قديمي و در مرکز بافت تاريخي يزد قرار دارد افزود: آب انبار تاريخي اين محله در حال تخريب است که قرار شد توسط اوقاف واگذار و ميراث فرهنگي هم کار مرمت آن را بر عهده بگيرد.


 ايجاد دوربين هاي امنيتي، ساماندهي حسينيه،استفاده از فضاي ورزشي و گشت هاي ويژه امنيتي از جمله موارد ديگري بود که نماينده مردم يزد در مجلس شوراي اسلامي به آن اشاره کرد.

وي خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلاتي که توسط مردم و نمايندگان آنها مطرح شد، قرار است در قالب يک مصوبه به دستگاههاي مربوطه ارسال و اجرايي شود.

دیگر خبرها

  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • اتباع و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی هرمزگان
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند