Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:17:36 GMT

افزایش مجدد هزینه سرویس حمل و نقل مدارس ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۱۹۴۲

افزایش مجدد هزینه سرویس حمل و نقل مدارس ممنوع است

به گزارش ایرنا، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان مازیار صفرپناه افزود: با توجه به افزایش ۱۰ درصدی نرخ سرویس حمل و نقل دانش آموزی در مهر ماه امسال و  اختصاص سهیمه بنزین به رانندگان مجاز حمل و نقل دانش آموزی، هرگونه افزایش نرخ سرویس حمل و نقل دانش آموزی در سال تحصیلی جاری ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در صورت تخلف رانندگان در افزایش غیر قانونی کرایه سرویس های مدارس، اولیای دانش آموزان می توانند به واحد انجمن اولیا و مربیان و یا واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات مستقر در ادارات آموزش و پرورش استان گیلان مراجعه کنند.

وی با اشاره به ساماندهی سرویس‌ های مجاز حمل و نقل دانش آموزی مدارس استان گیلان در قالب سامانه سپند "ناوگان پایش حمل و نقل دانش‌آموزی" خاطر نشان کرد: این افراد مشمول سهمیه سوخت قرار می‌گیرند و بر این اساس در کارگروه کشوری مربوط، پس از بررسی های لازم میزان سهمیه بنزین تعلق گرفته به سرویس های مجاز دانش آموزی مدارس تا سقف ۱۲۰ لیتر برای خودروهای تک سوز و تا سقف ۸۰ لیتر برای خودروهای دو گانه سوز تعیین شده است.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: مابه التفاوت ریالی سهمیه سوخت خودروهای مجاز حمل و نقل دانش آموزی از ابتدای اجرای طرح سهمیه بندی بنزین "۲۴ آبان ماه ۹۸" محاسبه و سهمیه مورد نظر به حساب شبای رانندگان مشمول واریز شده است. 

وی با اشاره به ساز و کار اختصاص سهمیه سوخت اظهار داشت: رانندگانی مشمول دریافت مابه التفاوت ریالی سهمیه سوخت خواهند شد که اطلاعاتشان به طور کامل توسط راننده و پیمانکار در سامانه سپند وارد شده و توسط شهرداری های محل مورد تایید قرار گرفته باشد که در این صورت اعتبار ریالی فوق به حساب شبایی که توسط راننده در سامانه سپند معرفی شده، توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی واریز خواهد شد.

صفرپناه اضافه کرد: افزون بر ۶ هزار و ۴۰۰ راننده مجاز حمل و نقل دانش آموزی مسئولیت سرویس دهی حدود ۳۸ هزار دانش آموز را بر عهده دارند که پی گیری امور مربوط به تایید صلاحیت آنان در سامانه سپند و سهیمه بنزین به آنان بر عهده شهرداری های تابعه است و گزارش آن باید به کارگروه ماده ۱۸ حمل و نقل دانش آموزی شهرستان ها، نواحی و مناطق تابعه ارسال شود.

استان گیلان دارای افزون بر ۴۰۰ هزار دانش آموز است.

برچسب‌ها رشت سرویس مدارس گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سرویس مدارس گیلان رشت سرویس مدارس گیلان آموزش و پرورش استان گیلان سرویس حمل و نقل سامانه سپند سهمیه سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز

ایسنا/فارس رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز از واگذاری کلیه امور خدمات مرتبط به سرویس مدارس (مدیریت، بازرسی و نظارت) به شهرداری شیراز خبر داد.

پیمان باباخانی امروز، ۱۲ اردیبهشت با اعلام این خبر گفت: حسب ابلاغیه از سوی معاونت توسعه و امور شهری، روستایی وزارت کشور و پیرو پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در راستای ساماندهی امور سرویس مدارس این کلان‌شهر، از امسال کلیه امور مرتبط به سرویس مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی به سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز واگذار شد.

 رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با تقدیر از تعامل و همکاری آموزش‌وپرورش در سنوات گذشته، برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در خصوص محاسبه نرخ شهریه سرویس مدارس سال تحصیلی ۱۴۰۳ _ ۱۴۰۴ را تشریح کرد.

باباخانی گفت: برنامه‌ریزی‌ها و برآوردهای لازم در این خصوص انجام‌شده و نرخ پیشنهادی برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر شیراز ارسال شد.

وی با ابراز امیدواری از ساماندهی هرچه‌ بهتر امور مرتبط به سرویس مدارس افزود: شهرداری شیراز در دومین سال متوالی، نرخ پیشنهادی سرویس مدارس را حدود ۶ ماه زودتر از بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید تنظیم و برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر ارسال می‌کند.

باباخانی گفت: در راستای تحقق درآمد واقعی و متناسب برای رانندگان سرویس مدارس، محاسبات و برآوردهای دقیق انجام‌شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های لازم گام مؤثری جهت ممانعت از تضییع حقوق رانندگان شریف و زحمتکش و همچنین اولیاء دانش آموزان برداشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز همچنین از آموزش‌های تخصصی رانندگان سرویس مدارس با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج