Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@12:29:34 GMT

مسئولیت سنگینی وزارت کشور در حوزه پدافند غیر عامل

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۱۹۵۹

مسئولیت سنگینی وزارت کشور در حوزه پدافند غیر عامل

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور با اشاره به اینکه وزارت کشور مسئولیت سنگینی در حوزه پدافند غیر عامل دارد، گفت: باید سازمان‌ها و نهادهای تصمیم گیر را به سمت هدفی واحد معطوف کنیم.

به گزارش مشرق، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور در اولین نشست کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور که با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد؛ گفت: پدافند غیرعامل  روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می شود و علیرغم اینکه، در چند سال گذشته بیشتر در بحث های نظری بوده است، اما امروز در بعضی زمینه ها اتفاقاتی می افتد که این اهمیت و توجه عملی و علمی به مساله پدافند غیرعامل را در جامعه و سازمان ها و نهادهای کشور کاملا روشن می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی از چه وقت آغاز می‌شود؟

وی افزود: وزارت کشور در ارتباط با پدافند غیرعامل دو وظیفه دارد. یک بخش  اینکه، وزارت کشور، باید در این زمینه چه کار کند و یک وظیفه و شان دیگر آنکه، به لحاظ جایگاهی که دارد و نقشی که استانداران و فرمانداران در مناطق کشور دارند، چه ماموریت‌های را می تواند دنبال کند.

معاون امنیتی کشور در ادامه گفت: متاسفانه یکی از مشکلات مهم در ساختار کشور که در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی با آن مواجه هستیم، مساله موازی کاری است. بخش های مختلف اجرایی در کشور اشرافی به حوزه های وظایفی یکدیگر ندارند. هر بخشی به صورت جزیره ای و جدا از هم عمل می کند.

ذوالفقاری با اظهار اینکه در چنین ساختار تصمیم گیری، انرژی ها هدر می رود و به جای هم افزایی، شاهد پراکنده کاری و موازی کاری می شویم، گفت: باید شرایط را به سمتی ببریم که همه نهادها در ارتباط توامان با هم و به صورت شبکه ای عمل تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور در همین راستا گفت: باید به سمت نزدیکی فکری حرکت کنیم و سازمان ها و نهادهای تصمیم گیر را به سمت هدفی واحد معطوف کنیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به مدل اربعین به عنوان مدلی موفق در عرصه مدیریتی و خدمات رسانی موفق به مردم و زائرین، گفت: در اربعین فضایی ایجاد کردیم که از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم. از منظری این تدبیر را در ستاد اربعین به کار بردیم که به جای ظرفیت سازی جدید از ظرفیت های موجود و ممکن بهترین و بیشترین استفاده را ببریم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا وزارت کشور پدافند غیرعامل ذوالفقاری حسین ذوالفقاری سازمان پدافند غیرعامل کشور رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور سازمان ها و نهادهای وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۰ درصدی کشور در تجارت الکترونیک طی سال گذشته

كلاهدوزان، رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیك وزارت صمت گفت: سال گذشته رشد چشمگیری در تجارت الكترونیك داشتیم در سال ۱۴۰۱ رشد ۵۰درصدی و سال ۱۴۰۲ رشد ۷۰درصدی را تجربه كردیم كه حاكی از عزم دولتمردان برای حمایت از این حوزه بود.

كلاهدوزان افزود: سال گذشته نزدیك به ۳ هزار همت حجم مبادلات تجارت الكترونیك كشور بوده كه ۲۳ درصد از كل مبادلات كشور را در بر داشت، اما با آنچه باید باشیم هنوز فاصله داریم كه اگر یكسری از موانع قانونی و مقررات زایی های سال های گذشته را رفع كنیم این رقم چندبرابر خواهد شد.

وی بیان داشت: در این سالها تعدد دستگاه های تصمیم گیری و اعمال كننده مقررات نسبت به كسب و كارهای الكترونیك مساله ساز بوده است. فضای تجارت الكترونیك متصل به فضای اقتصادی است كه قانونگذار با قانون نظام صنفی به تشكل های مردمی فرصت داده تا در تنظیم گری و نظارت دخالت كنند كه اگر مسولان بپذیرند كه تشكلهای مردمی و حاكمیت به این حوزه رشد می دهد موانع برداشته خواهد شد.

كلاهدوزان خاطر نشان كرد: در حوزه های مختلف باید به تغییر نگاه مسئولین دولت از رگلاتوری متمركز به رگلاتوری مردمی سوق پیدا كند.

رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیك وزارت صمت گفت: تا با مداخلات كمتر به سمت همگرایی پیش رویم تا اثرات تكامل و هم فهمی در رشد تجارت الكترونیك بیشتر شود

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • رئیس کمیته مستندسازی وزارت ورزش منصوب شد
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • رشد ۷۰ درصدی کشور در تجارت الکترونیک طی سال گذشته
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد