Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش گفت: ۳۵ درصد دانش‌آموزان معادل۹۵۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش قرار دارند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا کمرئی در نشست مشترک بین وزیر آموزش‌و پرورش و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با هدف بررسی زمینه‌های همکاری برگزار شد، اظهارکرد: در حوزه فنی‌وحرفه‌ای موضوع مهارت‌آموزی، استانداردسازی مربوط به رشته‌های کاردانش، اصلاح قوانین حوزه مهارتی از جمله موضوعاتی است که انتظار می‌رود مورد همکاری دو وزارتخانه قرارگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: ۳۵درصد دانش‌آموزان معادل ۹۵۰هزار دانش‌آموز تحت پوشش رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای وکاردانش قرار دارند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: در بحث صدور گواهینامه‌های فنی‌وحرفه‌ای برای دانش‌آموزان واجب‌التعلیم مشکلاتی وجود دارد که نیازمند مساعدت هستیم.

کمرئی افزود: آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت برای بیش از ۴۴۴هزار نفر ارائه شده است،  کمبود منابع مالی نیز از مشکلات حوزه مهارت‌آموزی است و در مناطق محروم خانواده‌ها نمی‌توانند هزینه را بپردازند لذا دگرگونی در روش‌ها ضروری است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش گفت: نداشتن نیروی آموزش دیده در بحث کتاب‌های تحولی آموزش مهارت‌ها و‌ همچنین کمبود امکانات و‌ تجهیزات دو مشکل مهارت‌آموزی است که نیازمند مساعدت سازمان فنی‌وحرفه‌ای هستیم.

انتهای پیام/4076/

منبع: آنا

کلیدواژه: آموزش وپرورش رشته های فنی وحرفه ای مهارت آموزی دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد