Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بیکی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری نخستین رویداد ملی کانون های فرهنگی هنری مساجد (فهما) اظهارکرد: در سطح کشور بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری در جنب مساجد فعالیت می کنند که حیطه فعالیت آن ها متفاوت بوده و بومی، محلی، شهرستانی، استانی و ملی هستند.

بیکی تأکید کرد که کانون های فرهنگی هنری مردمی بوده و باید توسط مردم اداره شوند و دولت هم وظیفه سیاستگذاری، نظارت، حمایت و پشتیبانی را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شبکه گسترده نیازمند یک کادر مدیریتی بسیار گسترده ای بود که بتواند فعالیت کانون ها را رصد و براساس آن ها برنامه ریزی صورت گیرد.

بیکی گفت: از دیگر اهداف تشکیل این شبکه، بالارفتن سرعت و دقت و کاهش بار هزینه ای بود.

وی توضیح داد: بنابراین رویداد ملی فهما سیستمی به نام «سامانه بچه های مساجد» را در گسترده ملی راه اندازی کرده تا تمامی کانون ها فعالیت های خود را در آن ثبت و منعکس کنند.

بیکی با بیان این که این سامانه سهل الوصول بوده و بر روی تلفن همراه هم قابل نصب است، ادامه داد: این سامانه براساس فهما شکل گرفته و در آن طبق اسناد بالادستی مراتبی پیش بینی شده که باید تا سال ۱۴۱۴ به آن برسیم.

وی گفت که فعالیت این سامانه از سال گذشته شروع شده و مراحلی شامل ثبت کانون و اعضای آن، فعالیت های اوقات فراغت کانون ها و ثبت فعالیت ها کانون ها باید طی شود.

بیکی صرفه جویی در وقت و هزینه، مدیریت یکپارچه، سیستم گزارش گیری آسان و نظارت دقیق جهت جلوگیری از گزارش سازی را از مزایای این رویداد برشمرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان در ادامه گفت: از مجموع ۸۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد گلستان تاکنون ۸۱۵ کانون در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی افزود: گلستان در ثبت کانون های فرهنگی هنری در رویداد ملی فهما جزو ۱۲ استان برتر کشور و در رتبه دهم قرار دارد.

بیکی با بیان این که طبق ارزیابی ها پایتخت فهما روز ۲۶ بهمن مشخص می شود، تأکید کرد که تا پایان برنامه ششم باید تمامی مساجد استان دارای کانون فرهنگی هنری شوند.

وی در خصوص رتبه بندی هم گفت که اغلب کانون های استان در سطح بومی محلی فعال بوده و ۷۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استانی و شهرستانی و ۱۰ کانون هم در سطح ملی فعالیت می کنند.

طبق گفته بیکی بیش از ۱۰۰ کتابخانه مخزن دار در جوار مساجد گلستان وجود دارد.

کد خبر 4845260

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان کانون مساجد دهه فجر بوشهر انتخابات 98 شیراز بارش برف ایلام قزوین شهرکرد ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان انقلاب اسلامی ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس کانون های فرهنگی هنری هنری مساجد گلستان کانون فرهنگی هنری رویداد ملی فعالیت ها کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

رئیس ستاد ملی دهه کرامت گفت: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه(س) در تمام شهرها حضور پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا(ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، خاطرنشان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت(عج) است.

خداداده با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران