Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس استانبول دیروز 16 نفر از اعضای یک باند کلاهبرداری هرمی را در شهر استانبول ترکیه دستگیر کرده که سردسته و غالب افراد این باند ایرانی هستند.

به گزارش عصرایران به نقل از سی‌ان‌ان ترک، سردسته این باند 30 نفره که "م.ج" نام دارد سال‌ها پیش پس از کلاهبرداری مبالغی کلان از 12 هزار نفر در ایران در قالب  یک شرکت هرمی به ترکیه گریخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او به همراه 4 فرزند خود یک شرکت خانوادگی در ترکیه تشکیل داده و در شهر آنتالیا اقامت داشت.

این باند کلاهبرداری پارسال به شهر استانبول نقل مکان کرده و در ویلاهای لوکس در مناطق گران قیمت استانبول اقامت گزیدند.

پلیس استانبول دیروز پس از طرح شکایات فراوان مالباختگان ایرانی و ترکیه‌ای از این باند، اقدام به دستگیری 16 نفر از اعضای این باند کرده است. 14 نفر دیگر این باند متواری هستند.

هنوز هویت کامل سردسته و اعضای این باند فاش نشده اما گفته شده این باند با فریب پرداخت سودهای بالای 10 درصد از صدها نفر کلاهبرداری کرده است. دادستانی استانبول رقم کلاهبرداری این باند را 50 میلیون دلار اعلام کرده است.

این باند به سرمایه‌گذاران (سهامداران) خود گفته که آنها در ارزهای دیجیتالی ( از جمله بیت کوین) و بازار انرژی در کشورهای مالزی، امارات، اوکراین و شیلی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

آنها با دادن وعده سود 10 درصد ماهانه طعمه‌های خود را فریفته و از ایرانیان ثروتمند ساکن ترکیه و شهروندان ترکیه برای خرید سهام شرکت‌شان پول می‌گرفتند و به آنها سودهای کلانی پرداخت می‌کردند، اما در نهایت با شکایت دهها نفر از مالباختگان پرونده این باند در دادستانی ترکیه تشکیل شده و دیروز با حکم دادستانی پلیس استانبول 16 نفر از اعضای این باند را در استانبول دستگیر کرده است.

بیشتر بخوانید:

پلیس: پلمب 8 دفتر شرکت هرمی در سال جاری

دستگیری 6 سرشاخه‌ یک شرکت هرمی در یزد

 

لینک کوتاه: asriran.com/002zIx

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شبکه هرمی شبکه کلاهبرداری اعضای این باند پلیس استانبول نفر از اعضای شرکت هرمی یک شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که مدت هفت سال تحت تعقیب پلیس بین‌الملل بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سعید مطهری زاده اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی است، به مدت هفت سال متواری شده بود و به همین دلیل از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

مطهری گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 749220

دیگر خبرها

  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در تهران
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه