Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسن خیری رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی درباره فعالیت هیئت‌های اندیشه ورز در حوزه تالیف کتاب درسی اظهارکرد: تالیف کتب درسی توسط هیئت‌های اندیشه ورز بدین گونه است که براساس مطالعات، نیازسنجی، وضعیت شناسی و استعدادیابی استادان، کتب مرجع در حوزه دروس علوم انسانی را تالیف خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امور قرارداد، پرداخت و حوزه اجرایی تالیف کتب درسی، مربوط به معاونت‌های ذی ربط می شود؛ البته فرآیند نظارت بر این حوزه و تشخیص این که تالیف کتاب زیر نظر کدام استاد انجام شود، بر عهده هیئت‌های اندیشه ورز قرار دارد. همچنین تالیف کتاب به صورت فردی یا گروهی، نیازمند کار کارشناسی است که بعد محتوایی آن، زیر نظر هیئت‌های اندیشه ورز انجام خواهد شد.

خیری با اشاره به کمبود کتب مرجع بومی در حوزه علوم انسانی گفت: کمبود کتب مرجع بومی سازی شده در حوزه علوم انسانی، به معنای این نیست که فرآیند بومی سازی امری نشدنی باشد. یکی از اقدامات مهم در حوزه علوم انسانی و هنر، تالیف کتاب‌های مرجع به ویژه دروسِ نیازمند به دانش ویژه است.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: کتاب های مرجع، راه میانبری برای تولید منابع درسی محسوب می‌شود که به صورت فراگیر، مورد استفاده استادان دانشگاهی قرار بگیرد.

وی درباره منابع کتب درسی بومی در حوزه علوم انسانی تصریح کرد: تالیف کتب درسی در ابتدای امر به نیازسنجی احتیاج دارد؛ باید در برخی دروس علوم انسانی، نیازهای زمانی و مکانی لحاظ شود به عنوان مثال در حوزه آسیب‌های اجتماعی، باید آسیب‌های اجتماعی امروز جامعه مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.همچنین فضای اجتماعی منطقه‌ای و سرزمینی نیز باید مورد توجه واقع شود.

خیری با تاکید بر لزوم آمایش سرزمینی در حوزه تالیف کتب درسی بومی بیان کرد: آمایش سرزمینی، نیازها، ظرفیت‌ها و استعدادهای هر منطقه را شناسایی می‌کند و به اقتضای هدف تعیین شده برای هر درس، نیازهای مقطعی را هم مورد توجه قرار خواهد داد.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی درباره سیاست های انگیزشی برای فعالیت‌هرچه بهتر هیئت‌های اندیشه ورز تاکید کرد: رویکرد اصلی ما در این حوزه، حمایت های معنوی از اعضای هیئت‌های اندیشه ورز است که آن ها به عنوان یک کار جهادی و تعهدی که نسبت به تحول علوم انسانی دانشگاه آزاد دارند، فعالیت های خود را انجام می‌دهند. درواقع اعضای هیئت اندیشه ورز، افراد باورمندی هستند که به حوزه علوم انسانی، نگاه مادی و اقتصادی ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زحمات اعضای هیئت‌های اندیشه ورز را از لحاظ مادی نمی توانیم ارزش گذاری کنیم؛ البته در بخشنامه های دانشگاه آزاد، افرادی که فعالیت‌های خوبی را در حوزه علوم انسانی انجام دهند، مورد تقدیر و تشویق قرار خواهند گرفت به طوری که برای جبران زحمات اعضای هیئت های اندیشه ورز همانند اعضای شورای پژوهشی براساس مقررات و ضوابط دانشگاه، حق الجلسه دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

108 / 167 هیئت های اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی کتب مرجع تالیف کتاب حسن خیری عبدالحسین خسروپناه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هیئت های اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی کتب مرجع تالیف کتاب حسن خیری عبدالحسین خسروپناه اعضای هیئت های اندیشه ورز حوزه علوم انسانی رئیس مرکز مطالعات تالیف کتب درسی تالیف کتاب کتب مرجع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۲۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبگان کارگری استان سمنان تقدیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با هفته کار و کارگر از نخبگان و فعالان جامعه کارگری استان سمنان طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده بزرگ کارگران استان تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم کارگران نخبه، کارگران نمونه، گروه کار نمونه، واحد نمونه تولیدی کارگری نیز مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: در این مراسم که با حضور استاندار سمنان برگزار شد ۱۴ کارگری که به مناسب جوانی جمعیت و اجرای سیاست‌های فرزندآوری صاحب اولاد شده و یا ازدواج کرده بودند نیز تقدیر ویژه به عمل آمد.

علی نورانی با بیان اینکه در این همایش تشکل‌های کار و کارگری نیز دخیل بودند، بیان کرد: همایش تقدیر از کارگران، کارفرمایان و فعالان حوزه کارگری امروز با حضور ۱۸۰ نفر از جامعه کار و کارگری استان برگزار شده است.

وی افزود: در این مراسم برخی دغدغه‌های کارگران از جمله بیمه، مسکن و… نیز مطرح شد.

کد خبر 6094588

دیگر خبرها

  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • تقدیر هیئت مدیره جایزه پولیتزر از دانشجویانی که اعتراضات را پوشش می‌دهند
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • نخبگان کارگری استان سمنان تقدیر شدند
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد