Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:24:01 GMT

توزیع مناسب آگهی‌ها ، خواست نشریه‌های شهرستانی

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۲۵۳۹

توزیع مناسب آگهی‌ها ، خواست نشریه‌های شهرستانی

تبعیض بین رسانه های شهرستانی با رسانه های مرکز استانی ، همیشه یکی از اعتراض های مدیران مسوول رسانه های شهرستانی بوده و به شکل های مختلف این موضوع را بیان کرده اند.

این موضوع به قدری برای این رسانه های اهمیت دارد که در بیشتر اوقات یکی از موضوع های مورد بحث رسانه های شهرستانی با مدیران کل بوده است.

به گفته مدیران مسوول شهرستانی در تقسیم آگهی ها ، قاعده مناسبی حاکم نبوده و حقوق نشریه های شهرستانی رعایت نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شاهرود یکی از شهرستان هایی است که به نسبت جمعیت ، رسانه های مکتوب قابل توجهی دارد ، اکنون در این شهرستان 13 نشریه منتشر می شود که تعدادی از آن ها از گسترده منطقه ای برخوردار بوده و در سطح استان های سمنان ، مازندران و گلستان توزیع می گردد.

 به نظر می رسد تشکیل کارگروه تخصصی توزیع آگهی با حضور روسای انجمن صنفی نشریات محلی،  خانه مطبوعات استان و کارشناسان مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضروری است تا در خصوص توزیع آگهی‌های دولتی براساس عدالت میان نشریات استانی تصمیم گیری و اقدام شود.

براساس دستورالعمل ابلاغی معاونت مطبوعاتی، تمام نشریات استانی که مجوز آنها مربوط به ۱۸ دی ماه ۹۶ به بعد است تا سه سال نمی‌توانند از آگهی های دولتی استفاده کنند بر این اساس ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نیز باید مطابق دستورالعمل فوق اقدام کنند.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ساماندهی آگهی ها باید به جریان مثبت و گفتمان رسانه ای تبدیل شود.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت با بیان اینکه قانون آگهی‌ها باید رعایت شود ، افزود: طبق قانون باید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها توزیع ‌کننده آگهی ها در میان مطبوعات و رسانه ها باشد.

وی با شاره به اینکه رسانه ها، مطبوعات، خبرنگاران و هنرمندان بخش جدا نشدنی از خانواده ارشاد هستند، تصریح کرد: حیات و وجود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان و جامعه فرهنگی  گره خورده و به آن ها وابسته است و نباید  اجازه داده شود برخی افراد رسانه‌ها و اداره فرهنگ و ارشاداسلامی  را در امر آگهی‌ها دور بزنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: براساس قانون، آگهی دستگاههای اجرایی  که به غیر از اداره ارشاد  اسلامی توزیع می شود در اداره اقتصاد و دارایی بررسی و هزینه آن  توسط ذیحسابان دستگاه های اجرایی  پرداخت نخواهد شد.

حجت الاسلام فضیلت راه مبارزه با فساد را تمکین به قانون برشمرد و افزود: بی توجهی به قانون برای شهروندان نظام اسلامی درست نیست چرا که قانون گریزی باعث دین گریزی و تنفر از همه چیز خواهد شد.

با توجه به فراگیر شدن شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و کاهش فروش رسانه های مکتوب ، میزان در آمد رسانه های محلی از محل فروش بسیار کاهش یافته ، به طوری که بنابه گفته برخی مدیران مسوول نشریه های محلی چاپ و توزیع نشریه صرفه اقتصادی نداشته و در پرداخت هزینه های با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند ، بنابر این اختصاص آگهی به آن ها بخشی از هزینه ها را پوشش داده و امکان تداوم حیات آن ها را تضمین می کند.

در این شهرستان ۱۳ نشریه محلی و ۳۳ نمایندگی سراسری فعالیت دارند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود آگهی بازرگانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود آگهی بازرگانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود آگهی بازرگانی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اداره فرهنگ و ارشاد رسانه های شهرستانی مدیران مسوول رسانه ها آگهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری اظهار کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در این رویداد بین المللی شده‌اند.

وی گفت: شهر کرج نیز بواسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته با همت حضرت آیت الله همدانی امام جمعه فرهیخته کرج و دکتر عبداللهی استاندار پرتلاش و همچنین مهندس کیانی شهردار کرج، حجت الاسلام سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، آقای مهندس آل عوض مشاور استاندار، آقای دکتر کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی استانداری و خانم اسفندیاری مدیر انجمن بخوان با ما و مجری طرح و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: ضمن تبریک این اتفاق میمون و مبارک به اصحاب فرهنگ و هنر استان البرز، از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا ان شاء الله با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی نمائیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای دکتر جانعلی پور مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسئولین اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی بخصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090321

دیگر خبرها

  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد