Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@12:56:34 GMT

مذاکرات مقامات روسی و فرانسوی درباره کنترل تسلیحات

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۲۷۹۹

مذاکرات مقامات روسی و فرانسوی درباره کنترل تسلیحات

معاون وزیر دفاع روسیه و سفیر جدید فرانسه در مسکو، با یکدیگر دیدار و درباره مسائل کلی امنیتی در اروپا و جهان، مسئله کنترل تسلیحات و وضعیت کنونی و دورنمای همکاری‌های نظامی بین دو کشور گفت‌وگو کردند. ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سرهنگ "الکساندر فومین" معاون وزیر دفاع این کشور روز سه شنبه در نشستی با "پیر لووی" سفیر جدید فرانسه در مسکو،  مسائل مربوط به کنترل تسلیحات و اوضاع کلی در جهان را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه وزارت دفاع، طرفین در این نشست  درباره وضعیت امنیتی کلی در قاره اروپا و جهان گفتگو کردند و به تبادل نظر درباره مسائل مربوط به کنترل تسلیحات و وضعیت کنونی و چشم انداز همکاری‌های دوجانبه بین نیروهای مسلح روسیه و فرانسه پرداختند.

"پیر لووی" در تاریخ 16 ژانویه (26 دی ماه) ماموریت دیپلماتیک خود در روسیه را آغاز کرد. دوره ماموریت خانم "سیلوی برمن" سفیر سابق فرانسه در مسکو ، در آخر ماه دسامبر سال 2019 به پایان رسید.

مذاکرات تلفنی وزرای دفاع روسیه و فرانسهتأکید روسیه و فرانسه بر ضرورت حمایت از برجاملودریان: کاهش تنش میان آمریکا و ایران اولویت نخست فرانسه است

"ژان ایو لو دریان" وزیر امور خارجه فرانسه اخیراً تاکید کرد که گفت‌وگو با روسیه برای ایجاد یک معماری امنیتی مستحکم در قاره اروپا بسیار ضروری است.

انتهای پیام/

R1445/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه کنترل تسلیحات فرانسه در مسکو روسیه و فرانسه دفاع روسیه بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه می‌گوید که اروپا باید بحث و مناظره درباره توسعه قابلیت تدافعی انحصاری قاره سبز از جمله بازنگری در قوای هسته‌ای خود را آغاز کند.

ماکرون با اشاره به اینکه فرانسه همین حالا هم حمایت ناتو را در کنار خود دارد، گفت: باید فراتر برویم. فرانسه باید از امنیت خود اطمینان حاصل کرده و یک نیروی دفاعی قابل تکیه در سطح اروپا بسازد.

وی همچنین اضافه کرد: حصول اطمینان از امنیت شاید به معنای استقرار سپرهای (سامانه‌های) دفاع موشکی باشد که قادر به ایجاد بازدارندگی برابر استفاده از سلاح هسته‌ای هستند. قابل تکیه هم یعنی در اختیار داشتن موشک دوربرد که باعث بازدارندگی روس‌ها شود.

در بحبوحه جنگ اوکراین، شمار زیادی از رهبران غربی بر تقویت قوای دفاعی کشور متبوع خود تاکید کرده و مدعی شده‌اند که روسیه ممکن است ظرف چند سال آتی به ناتو حمله کند.

با این حال، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با رد این ادعا، آن را «بی‌معنی» خواند و گفت که آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی و سرمایه‌گذار ناتو، ۱۰ برابر بیشتر از مسکو در حوزه دفاعی هزینه می‌کند. وی همچنین تاکید کرد که تنش‌های ژئوپولیتیکی کنونی، تا حد زیادی به دلیل تصمیم ناتو مبنی بر چشم‌پوشی از منافع امنیتی روسیه ایجاد شده است.

ماکرون در واکنش به موضع وی در قبال سلاح هسته‌ای گفت: گرچه فرانسه تنها در صورت به خطر افتادن منافع حیاتی‌اش از زرادخانه خود استفاده خواهد کرد اما این منافع، بُعد اروپایی هم دارند و این بدان معناست که دکترین هسته‌ای فرانسه باید به اقتدار دفاعی اروپا کمک کند.

وی افزود: موافق گشودن این سرفصل هستم؛ مساله‌ای که متعاقبا باید دفاع ضدموشکی، شلیک موشک دوربرد و سلاح هسته‌ای را شامل شود.

ماکرون چندین سال است که حامی ایجاد یک «ارتش حقیقی اروپایی» است؛ ارتشی که بتواند به طور مستقل امنیت این قاره را تقویت و تامین کند. او ماه جاری هشدار داد که «اروپای امروز، فناپذیر است» و در ادامه خواستار «استقلال راهبردی» اروپا به ویژه در حوزه تولیدات دفاعی شد و مدعی شد که «اروپا باید نشان دهد که هرگز مطیع و وابسته آمریکا نیست.»

کد خبر 6090886

دیگر خبرها

  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان