Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام واعظ موسوی با اشاره به اینکه مسیر زندگی مشترک، اغلب پرفراز و نشیب و چالش برانگیز و توام با تلخ و شیرینی هاست، گفت: در این مسیر، هنرمند کسی است که بتواند با مدیریت شرایط، از سختی ها عبورکرده و تحت هیچ شرایطی اجازه ندهد بنای زندگی تخریب شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی، مراسم افتتاحیه یازدهمین کاروان بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی با عنوان فرصت عاشقی، شب گذشته با حضور بیش از 400 زوج در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سیدمهدی واعظ موسوی، کارشناس مسائل خانواده در این مراسم، در مقدمه‌ سخنان خود به مقایسه میزان تعامل همسران جوان از دهه 70 تاکنون پرداخت و اظهار کرد: در دهه 60 و 70 همسران، خودساختگی و روحیه سازگارتری با یکدیگر داشتند چون در خانواده های پرجمعیت و با مسئولیت های مختلف رشد می کردند که توانایی آنان برای مدیریت زندگی مشترک را افزایش می داد.

وی افزود: این در حالی است که نسل امروز در خانواده های رشد یافته اند که اغلب 2 فرزند بیشتر نداشته و عمده‌ی خدمات و امکانات در اختیارشان قرار گرفته است؛ در چنین شرایطی جوانان پس از ازدواج نیز انتطار دارند این خدمات ادامه داشته باشد؛ در حالی که ماهیت ازدواج مسئولیت پذیری و خدمات دادن است نه خدمات گرفتن.

این کارشناس خانواده با بیان اینکه مسیر زندگی مشترک، اغلب پرفراز و نشیب و چالش برانگیز و توام با تلخ و شیرینی هاست، ادامه داد: در این مسیر، هنرمند کسی است که بتواند با مدیریت شرایط، از سختی ها عبورکرده و تحت هیچ شرایطی اجازه ندهد که بنای زندگی تخریب و سایه دلسردی و یأس بر آن حاکم شود.

حجت الاسلام واعظ موسوی همچنین تاکید کرد: برخورداری از روحیه سازگاری و مدارا نقش مهمی در تقویت بنای زندگی مشترک دارد و به همین دلیل هم امام خمینی(ره) زمانی که خطبه عقد جوانان را می خواندند خطاب به آنان این توصیه را می کردند: "بروید و با هم بسازید" .

خوب دیدن سبب تکثیر خوبی ها می شود

وی در ادامه، ضرورت اغماض و چشم پوشی همسران از خطاهای یکدیگر را یادآور شد و گفت: پیش بینی خطا برای همه افراد محتمل است و نباید بروز یک اشتباه نظر ما را درباره انسان ها تغییر دهد، بلکه می بایست به آنان فرصت بیشتری بدهیم تا خطای خود را جبران کنند، بویژه زمانیکه این فرد همسر ما باشد.

این مشاور خانواده اضافه کرد: برای اینکه همسران بتوانند خطاهای یکدیگر را راحت تر ببخشند بهتر است به خوبی های یکدیگر بیشتر فکر کنند و آن را در ذهن خود بزرگ جلوه دهند و سپاسگذار هم باشند چراکه همین شاکر بودن، خود، تقویت کننده خصلت های خوب فرد خواهد بود.

وی ادامه داد: قرآن کریم نیز در آیه 7 سوره مبارکه ابراهیم می فرماید: "..لئن شَکَرتم لاَزیدنّکم"؛ ...اگر شاکر باشید بر نعمت شما می افزایم"؛ پس سپاسگذار باشیم تا خوبی های بیشتری را از محیط پیرامون مان جذب کنیم.

امرو نهی بیش از حد آقایان، جایگاه مدیریتی شان در خانواده را کمرنگ می کند

 حجت الاسلام واعظ موسوی در ادامه نکاتی را به آقایان یادآور شد و گفت: گرچه عموما مردان، مدیریت زندگی را بر عهده دارند و امور کلان زندگی در دست آنان است اما نباید نسبت به همسر و فرزندان خود سخت بگیرند و به آنان امرو نهی کنند زیرا این امر در گذر زمان سرکشی و بی تفاوتی افراد خانواده نسبت به این فرامین را در پی داشته و اقتدار و ابهت مرد را در چشم آنان می شکند؛ ضمن اینکه عواطف و احساسات افراد خانواده را  سرکوب و به مرور کمرنگ می سازد.

وی، دلبری کردن و توجه به زن را از دیگر عوامل مورد تاکید در منش اخلاقی و رفتاری مردان برشمرد و افزود: دلبری کردن از زن، هم می تواند زبانی باشد که همراه با بیان جملات عاشقانه و محبت آمیز است و هم می تواند رفتاری باشد؛ حتی آراستگی مرد و داشتن ظاهری جذاب می تواند یکی از راه های دلبری کردن از زن باشد.

حجت الاسلام واعظ موسوی به خانم ها نیز خاطرنشان کرد: در روابط خود با همسرتان به گونه ای عمل نکنید که اعتماد آنان نسبت به شما سلب شود مثلا برخی زنان ارتباط با افراد نامحرم را عادی تلقی و در جمع های دوستانه یا فامیلی این ارتباط را به راحتی برقرار می کنند در حالی که نمی دانند این کار موجب دلسردی و سلب اعتماد همسرانشان می شود.

وی به خانم ها تاکید کرد: در خلوت و جَلوت، به مردان خود مهروزی و اظهار عشق داشته باشند زیرا  این امر پایبندی مردان به زندگی مشترک را به شکلی قابل توجه افزایش خواهد داد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زندگی مشترک حجت الاسلام واعظ موسوی زندگی مشترک دلبری کردن بنای زندگی خوبی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو

مدیر بخش بین‌الملل راسیا سگودنیا در گفتگویی گفت: ایران و روسیه با یک هدف مشترک به مقابله با غرب و اآریکا پرداخته، متحد شدند و همکاری‌ها را در این قالب پیش بردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نواف ابراهیم، کارشناس مسائل بین‌الملل در مصاحبه با برنامه راهبرد شرقی با بیان این که ایران و روسیه در سوریه فعالیت و همکاری را شروع کردند، یادآوری کرد: به برکت همین همکاری گروه‌های تروریستی عقب رانده شدند و باید خاطرنشان کرد که ایران اهمیت فوق‌العاده‌ای در دستگاه سیاست خارجی روسیه دارد.

در این‌ رابطه گفتگویی درباره موضوعات مختلف میان ایران و روسیه شکل‌گرفته است و با نگاه همه‌جانبه دو کشور، در سوریه نقطه عطفی را بر جا گذاشتند.

 مدیر بخش بین‌الملل "راسیا سگودنیا" افزود: طی دو سال اخیر که در دنیا تحولات عجیب‌وغریب را می‌بینیم، همکاری دو کشور تا حدودی ادامه دارد و روابط و همکاری‌ها در سطح منطقه‌ای شدت خود را نگه داشته و سطوح مختلفی پیدا کرده است.

ابراهیم ادامه داد: در چند سال اخیر ایران از طریق تحریم ایزوله شده و لذا روابط ایران و روسیه در این فضا از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

وی در بخشی دیگر از این مصاحبه رادیویی با بیان این که پس از دو سال، اتفاقات در سوریه متوقف شده، گفت: امروز شاهد هستیم که دو کشور هم صدا شدند و نظرات مشترکی در مورد سوریه دارند.

ابراهیم با اشاره به بخشی از سخنان پوتین گفت: پوتین طی یک سخنرانی اعلام کرده بود روسیه در مقابل سوریه نگرانی خاصی ندارد؛ بلکه بر مسائل این کشور متمرکز است. ایران به‌عنوان یک بازیگر بزرگ منطقه‌ای در داخل سوریه فعالیت خود را انجام می‌دهد؛ ما هم شانه‌به‌شانه ایران فعالیت خود را در این کشور ادامه خواهیم داد.

مدیر بخش بین‌الملل راسیا سگودنیا افزود: در دنیا نگرانی‌هایی وجود دارد که می‌تواند همکاری ایران و روسیه را تحت‌الشعاع قرار دهد و یکسری مسائل پدیدآمده که بر روابط دو کشور در زمینه‌های ژئوپلیتیک، فرهنگی و اجتماعی تأثیر می‌گذارد؛ خاصه در موضوع برهم‌زدن نظم تک قطبی در دنیا!

ابراهیم در این باره توضیح داد: مثلاً روسیه همکاری‌هایی را با رژیم صهیونیستی دارد که ممکن است مشکلاتی را در زمینه همکاری ایران و روسیه پدید آورد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیرون‌راندن گروه‌های تروریستی از جمله جبهة النصره از منطقه گفت: نقش ایران به‌گونه‌ای است که روسیه نمی‌تواند بین منطقه و سوریه یکی را برگزیند.

مدیر بخش بین‌الملل راسیا سگودنیا افزود: طی سال‌های اخیر اتفاقاتی در دنیا شکل‌گرفته که تعارض و همپوشانی منافع را پدید آورده و موجب شده کشورها صفر و صدی به مسئله نگاه نکنند.

در این‌ بین بسیاری معتقدند برای تسلط بر منطقه باید سوریه را در اختیار بگیرید و نگاه دیگر می‌گوید اگر روسیه را از آن خود کنید، بر کل دنیا مسلط خواهید شد و این همپوشانی منافع قدری بر پیچیدگی مسائل افزوده است.

ابراهیم در ادامه سخنان دیگر مهمان برنامه که تأکید کرد روسیه برای ماندن در منطقه باید با ایران بماند، گفت: بنده با این موضوع هم نظر هستم. در سوریه با مثلث ایران، ترکیه و روسیه روبه‌رو هستیم و دیگر کشورها کمتر نقش کلیدی را ایفا می‌کنند؛ از جمله امریکا و فرانسه. همچنین ایران و روسیه با ایفای نقش، امنیت ملی را فراهم کرده و صلح را برای مردم خود آوردند و روسیه به‌نوعی کمک‌های بشردوستانه را به سوریه آورد.

وی افزود: همه از ارتباط ایران و روسیه برای حفظ ثبات در سوریه اطلاع دارند؛ ولی پس از اتفاقاتی که برای ایران در پی تحریم افتاد، ایران و روسیه با یک هدف مشترک به مقابله با غرب و آمریکا پرداخته و متحد شدند و همکاری‌ها را در این قالب پیش بردند.

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • استوری مشترک مربیان و بازیکنان پرسپولیس؛ به جنگیدن ادامه می دهیم!
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج برگزار شد