Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه همکاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان امور عشایر ایران به منظور ساماندهی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جامعه عشایری کشور در شهرستان شوش امضا شد.

به گزارش ایسنا،دکتر علیرضا رییسی - معاون بهداشت وزارت بهداشت در مراسم امضای این تفاهم نامه با مهندس قندالی - رییس سازمان امور عشایری کشور در مرکز عشایرنشین غرب کرخه واقع در شهرستان شوش با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عشایر در سطح کشور وجود دارند، اظهار داشت: درصد بالایی از این عشایر کوچ‌رو هستند که باید خدمات بهداشت و درمان متناسب با شیوه زندگی آنها ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی هدف از امضای تفاهم نامه وزارت بهداشت و سازمان امور عشایری را تسهیل و دسترسی  عشایر کشور به خدمات بهداشتی درمانی عنوان کرد و افزود: پس از کارشناسی و تبیین استانداردها و براساس تفاهم نامه، برای جمعیت عشایر کوچ‌رو که با مراکز ثابت بهداشت و درمان فاصله دارند، کانکس و خانه بهداشت سیار اختصاص می‌یابد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر مراکز ثابت بهداشت به عشایر خدمات رسانی می‌کنند، ولی برای آن دسته از عشایری که با این مراکز فاصله دارند، خانه بهداشت سیار در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام عشایر کشور زیر پوشش خدمات بهداشت و درمان قرار می‌گیرند، افزود: بهورزان این مراکز از میان عشایر انتخاب خواهد شند و آموزش‌های لازم به آنها ارائه می‌شود تا بتوانند در ایام ییلاق و قشلاق در کنار آنها باشند و خدمات لازم را ارائه کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، رئیسی با اشاره به وجود بیش از ۵۸ هزار نفر عشایر ثبت شده در خوزستان گفت: جمعیت عشایر این استان گاه به بیش از یکصد هزار نفر هم می‌رسد.

وی در پایان افزود: طبق تفاهم نامه امضا شده بین وزارت بهداشت و سازمان امور عشایری در مرحله نخست ۱۶۰ مرکز بهداشت سیار برای خدمات رسانی به عشایر راه‌اندازی می‌شود که همزمان آموزش بهورزان نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عشاير بهداشت وزارت بهداشت بهداشت وزارت بهداشت سازمان امور عشایر سازمان امور عشایری بهداشت و درمان خدمات بهداشتی خدمات بهداشت بهداشت سیار تفاهم نامه هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد