Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور ایجاد موزه منطقه‌ای شمال، پایگاه گردشگری و باستان‌شناسی خزر، نمایشگاه صنایع‌دستی و موزه تاریخ طبیعی، درخواست واگذاری ۲۵۱۱۰/۲۸ مترمربع از اراضی هشت هکتاری در اختیار نهاد ریاست جمهوری واقع در شهرستان رامسر استان مازندران به این وزارت خانه را به هیئت دولت ارائه نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت،‌ استان مازندران به لحاظ برخورداری از موهبت های طبیعی، فرهنگی، تاریخی، زیرساخت ها و دسترسی‌های مناسب، همواره مورد توجه گردشگران قرار داشته است. در همین راستا شهرستان رامسر نیز با توجه به جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری، دارای شرایط منحصر به فردی است که از شهرت جهانی نیز برخوردار است.

در همین راستا و به منظور تحقق گسترش فضاهای فرهنگی و گردشگری این شهرستان، هیئت دولت نسبت به واگذاری اراضی هشت هکتاری جهاد کشاورزی (منابع طبیعی) جهت ایجاد موزه منطقه ای شمال، دفتر کنوانسیون بین‌المللی تالار بهار پایگاه گردشگری و باستان شناسی، موزه تاریخ طبیعی و  نمایشگاه صنایع دستی به سازمان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقت و حفاظت محیط زیست اقدام کرد.

افزون بر این، با موافقت دولت حق بهره‌برداری از ۷۲۱۸۲ مترمربع از اراضی موصوف جهت ساخت مجموعه اجلاس رامسر به نهاد ریاست جمهوری و ۲۵۸۷ مترمربع از اراضی یادشده به منظور احداث ساختمان اداری کنوانسیون بین‌المللی تالاب ها به سازمان حفاظت محیط زیست واگذار شد.

در ادامه با منتفی شدن موضوع ساخت مجموعه اجلاس رامسر، اراضی موردنظر برای تأمین نیازهای آینده منطقه در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت.

در حال حاضر با توجه به ضرورت و نیاز استان مازندران به زیرساخت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور ایجاد موزه منطقه ای شمال، پایگاه گردشگری و باستان‌شناسی خزر، نمایشگاه صنایع‌دستی و موزه تاریخ طبیعی، درخواست واگذاری ۲۵۱۱۰/۲۸ مترمربع از اراضی هشت هکتاری در اختیار نهاد ریاست جمهوری به این وزارت خانه را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب به هیئت دولت ارائه نموده است.  

این درخواست مراحل بررسی خود را در کمیسیون لوایح هیئت دولت طی می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هیئت دولت نهاد رياست جمهوري پایگاه گردشگری و باستان شناسی اختیار نهاد ریاست جمهوری گردشگری و صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی استان مازندران مترمربع از اراضی موزه تاریخ طبیعی صنایع دستی صنایع دستی هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد