Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@18:40:48 GMT

تولید ۱۲۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۳۳۴۳

تولید ۱۲۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طهماسبی پیش ازظهر چهارشنبه در همایش تقدیر از برترین‌های بخش کشاورزی مازندران با بیان اینکه کشاورزی جایگاه خود را در اقتصاد کشور نمایان می‌کند، با گرامیداشت دهه فجر گفت: دستاوردها و پیشرفت‌های زیادی در حوزه کشاورزی رخ داده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای کشور و مازندران از داشتن جاده مناسب محروم بودند، افزود: میزان تولیدات محصولات کشاورزی از ۳۶ میلیون تن در سال ۵۷ به ۱۲۲ میلیون تن در سال قبل رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیش بینی تولید در سال چاری را ۱۲۸ میلیون تن برآورد کرد و گفت: آمار تولید باغات و باغبانی در سال ۵۷ میزان تولید حدود ۳.۵ میلیون تن بود که اکنون به بالای ۲۳ میلیون تن رسیده است و محصولات شیلاتی از ۳۲ هزار تن به بالغ بر یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن در حال حاضر رسیده است.

طهماسبی یادآور شد: میزان تولیدات محصولات کشاورزی در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۹ تا ۱۰ برابر افزایش یافته است و رونق اقتصادی با رونق تولید ارتباط مستقیم دارد زیرا خط توسعه از خط تولید خواهد گذشت.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اظهار اینکه توسعه تولید، اشتغال و رونق اقتصادی را درپی دارد، افزود: استان مازندران همواره مبدا و منشأ کشاورزی در کشور به شمار می‌رود و با پراکنده کاری نمی‌توان در بازارهای جهانی و بین المللی راه یافت.

طهماسبی یادآور شد: زنجیره سبز می‌توانند رونق اقتصادی را درپی داشته باشد و زمانی انبارهای فنی برای ذخیره سازی مرکبات جواب می‌داد اما اکنون این انبارها پاسخگو نیست و سبب فاسدشدن مرکبات و از دست دادن کیفیت می‌شود.

وی با اظهار اینکه سردخانه‌های مناسب و استاندارد برای ذخیره سازی مرکبات احداث شود، گفت: اگر بخواهیم وارد بازارهای جهانی شویم، دیگر صادرات با جعبه را نمی‌پذیرند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استاندارد پیروزی انقلاب اسلامی کشاورزی محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی محصولات کشاورزی کشاورزی در کشور رونق اقتصادی میزان تولید میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه ضمن اعلام اختصاص بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی دیم به کشت علوفه های دیم گفت: بهترین راه برای جبران کسری علوفه و اقتصادی شدن دیم زارها، تبدیل دیم زارهای کم بازده جهت تولید علوفه دام است.

پرویز امجدی ادامه داد: کشت نباتات علوفه ای از جمله خلر، ماشک، شبدر، اسپرس، گاودانه و ... در تناوب با گندم به جای آیش به کشاورزان و بهره برداران توصیه می‌شود که می تواند در افزایش عملکرد محصول آتی و حاصلخیزی خاک بسیار تاثیرگذار باشد و کمکی برای تولید علوفه دامداران محسوب شود.

وی ادامه داد: کشاورزان منطقه به دلیل عدم آشنایی با این محصولات و مزایای آنها چندان راغب به کشت و کار این محصولات نبوده و بایستی اقدامات ترویجی و آموزشی برای بهره برداران صورت گیرد.

امجدی  درخصوص زمان کشت این محصولات گفت: این علوفه های دیم را می توان به صورت بهاره و پاییزه و کشت انتظاری کشت نمود.

از ابتدای سال زراعی جاری به منظور ترغیب کشاورزان و ترویج این محصولات ۳۹۷۵ کیلوگرم بذر رایگان و ۶۰۰۰ کیلوگرم بذر یارانه دار در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

 

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه