Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-04@20:35:06 GMT

احداث 24 سینما در 4 سال گذشته در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۳۵۱۲

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، علی محرمی در آیین اختتامیه جشنواره استانی فیلم و عکس «نظاره» در مراغه افزود: در سال ۹۲ در این استان فقط هشت مجموعه سینمایی وجود داشت که اکنون با حمایت های دولت و نیز سرمایه گذاری‌های انجام شده، وضعیت سینماهای آذربایجان شرقی قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی ادامه داد: ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به احداث مجتمع ها و پردیس های سینمایی، زمینه ساز رونق این هنر در آذربایجان شرقی شده که از جمله آنها می توان به پردیس های احداث شده در مرند، اسکو و هشترود اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با حمایت بخش خصوصی و اقدامات انجام شده توسط مسئولان استانی و شهرستانی، به زودی شاهد احداث پردیس سینمایی در مراغه نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به استقبال مناسب شهروندان شهرهای آذربایجان شرقی از سینماها اضافه کرد: در سال گذشته، ۵۷۶ هزار نفر با ۳.۲ میلیارد تومان هزینه از فیلم ها در سینماها دیدن کرده اند که جای بسی امیدواری است.

وی افزود: امسال نیز در راستای حمایت از تولید فیلم، حدود ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تخصیص یافته است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های هنری گفت: متاسفانه با وجود پیشینه های مناسب فرهنگی و هنری، سینماهای مناسبی در این شهرستان وجود ندارد.

موسی شعفی افزود: با توجه به محدودیت های بودجه ای دولت، بخش های خصوصی می توانند در توسعه و احداث سینماها به عنوان زیرساخت های فرهنگی نقش تعیین کننده ای داشته باشند.

وی اضافه کرد: دولت نیز در راستای توسعه فرهنگی و هنری، از هرگونه سرمایه گذاری در ایجاد پردیس‌های سینمایی و مجتمع های فرهنگی حمایت کامل می کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه و دبیر جشنواره فیلم و عکس «نظاره» نیز گفت: این جشنواره به منظور معرفی جاذبه ها و طبیعت آذربایجان در ۲ بخش فیلم و عکس برگزار می شود.

احمد دادرس فیاض افزود: با انتشار فراخوان، ۴۲۰ عکس از ۴۵ عکاس به دبیرخانه ارسال شده بود که ۳۹ اثر از ۲۴ هنرمند انتخاب و داوری شدند.

وی اضافه کرد: در بخش فیلم نیز از مجموع ۶۳ فیلم کوتاه مستند، ۲۸ فیلم به بخش رقابتی جشنواره راه یافتند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت فرماندار فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی فیلم و عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه

این روز‌ها شکوفه‌های سفید و صورتی باغ‌های سیب چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد وزیبایی خاصی به باغ‌های شهر مراغه بخشیده است.

بیشترین باغ‌های سیب آذربایجان شرقی در شهر مراغه قرار گرفته و در این فصل شکوفه‌های سیب طراوت و زیبایی حاشیه رودخانه مردق چای، سراجو چای، کهجوق چای را دوچندان کرده است.

شهرستان مراغه با ۱۴ هزار هکتار باغ سیب قطب تولید این محصول در آذربایجان شرقی است.

سالانه در این شهرستان حدود ۳۰۰ هزار تن سیب تولید و روانه بازار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برپایی اردوی تیم ملی تنیس
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق متصل می شود
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا