Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس امنیتی عراقی تاکید کرد که استقرار سامانه‌های ضد موشکی پاتریوت آمریکا در عراق جزئی از مفاد توافقنامه راهبردی بین بغداد و واشنگتن نیست. ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی الفرات، فاضل ابورغیف کارشناس امنیتی عراقی در سخنانی تصریح کرد: آمریکا تمایل دارد که سامانه پاتریوت را از طریق پایگاهها و برخی محل‌ها در بخش میانی و جنوبی عراق مستقر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقرار این سامانه ممکن است در منطقه کردستان عراق یا مناطق مرزی دورِ همجوار با خاک اردن و سوریه یا کویت باشد.

وی درپاسخ به این سوال که آیا استقرار و نصب این سامانه‌های پاتریوت آمریکا بخشی از توافقنامه چارچوب راهبردی به شمار می رود، تاکید کرد: استقرار آنها بخشی از این توافقنامه نیست.

ابورغیف در عین حال بهانه احتمالی آمریکا برای مستقر کردن سامانه‌های پاتریوت و توجه واشنگتن در این باره را اینگونه بیان داشت: استقرار سامانه‌های پاتریوت ممکن است از این منظر در قالب توافقنامه قرار گیرد که ائتلاف آمریکایی در عراق مامور حفاظت از مرزهای عراق و هرگونه حمله خارجی به این کشور است.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سامانه های پاتریوت بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد هدفی مهم را در بلندی‌های اشغالی جولان هدف حمله پهپادی قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد: مجاهدان ما با استفاده از پهپاد هدفی حیاتی را در جولان اشغالی هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق تاکید کرد که این حمله در راستای مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از مردم غزه و پاسخ به جنایات اشغالگران صهیونیست علیه غیرنظامیان فلسطینی به ویژه زنان، کودکان و افراد سالخورده انجام گرفته است.

حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالیروز 198 طوفان‌الاقصی|حمله پهپادی به جولان اشغالیعملیات پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • دولت نتانیاهو در حال سقوط است/ نیروهای حماس به مقاومت خود ادامه دهند
  • مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • بگویید «کنست آمریکا»!
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • پس‌لرزه‌های عملیات وعده صادق؛ اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد