Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@11:47:40 GMT

جشن انقلاب با «مریم مقدس» در یونان

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۳۶۵۲

جشن انقلاب با «مریم مقدس» در یونان

گروه بین‌الملل ــ فیلم سینمایی «مریم مقدس» به همت رایزنی فرهنگی ایران در یونان و به مناسبت چهل‌و‌یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه «تسالیا»ی شهر «ولوس»(Volos) این کشور اکران شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم با حضور علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی ایران در آتن، عالیجناب اگناتیوس، متروپل شهر ولوس و نماینده اسقف اعظم آتن و یونان، نیکوس چوکاس، رئیس بخش فرهنگی آکادمی دانشگاه تسالیا، آثاناسیوس لیوپیس، نماینده ولوس در پارلمان یونان و اعضای شورای شهر ولوس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متروپل اگناتیوس طی سخنانی در این مراسم با اشاره به همکاری‌های فرهنگی دو کشور ایران و یونان گفت: ما همکاری‌های خوبی در موضوعات فرهنگی و دینی با کشور ایران داریم و اندیشمندان حوزه دین دو کشور در سال 2017 مقالات بسیار مهمی را طی نشستی علمی ارائه دادند که این دور از گفت‌وگوها در سال 2018 در متروپل شهر آتن و ولوس برگزار شد و بسیار موفق بود و به‌زودی دور بعدی در تهران برگزار خواهد شد.

نماینده اسقف اعظم آتن و یونان با اشاره به غنای فرهنگ و تمدن ایران نیز افزود: ایران دارای تمدنی چند هزار ساله است و ایرانیان بر اساس فرهنگ دیرینه خود اهل گفت‌وگوهای سازنده و دارای پیشبنه فرهنگی و علمی بسیار مهمی هستند.

وی با بیان اینکه ایرانیان خدمات ارزنده‌ای به جهانیان ارائه کرده‌اند، گفت: به همین دلیل همکاری‌های علمی و فرهنگی دو کشور نقش مهمی در شناخت بیشتر ملت‌های دو کشور خواهد داشت؛ مسئله‌ای که در عصر حاضر بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید:

رایزنی ایران و یونان برای برگزاری نمایشگاه قرآنی

خوشنویسی قرآنی ایران در یونان کتاب شد

عالیجناب اگناتیوس در ادامه افزود: این نخستین کار مشترک فرهنگی و هنری ایران با مرکز فرهنگی آکادمی ولوس و دانشگاه تسالیا است و ما درصدد هستیم که این همکاری‌ها را ادامه دهیم.

تأکید بر تقویت روابط دینی ایران و یونان

وی روابط ایران و یونان را دیرینه توصیف کرد و گفت: باید این همکاری‌ها در زمینه فرهنگی و گفت‌وگوهای بینادینی تداوم و توسعه یابد که این امر تأمین منافع دو ملت را در پی خواهد داشت و به صلح جهانی و زندگی مسالمت‌آمیز کمک فراوانی خواهد کرد.

رایزن فرهنگی ایران در یونان نیز در سخنانی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشترکات فرهنگی اهل ایمان به‌ویژه مسیحیان و مسلمانان، اهمیت‌دادن به عدالت، محبت، ارزش‌های الهی و انسانی، صلح و دستگیری از ضعیفان است، بنابراین جوامع مسیحی و مسلمان در جهان به دلیل همین اشتراکات الهی و اخلاقی نه تنها باید هم‌زیستی مسالمت آمیز و صلح‌آمیزی داشته باشند بلکه باید این پیام را که امروز جامعه بشری به شدت به آن نیاز دارد به جهانیان برسانند.

علی‌محمد حلمی افزود: در کشور بزرگ ایران که تاریخی هفت هزار ساله دارد، همیشه پیروان ادیان و مذاهب گوناگون همزیستی صلح آمیز و برادرانه‌ای داشته‌اند.

وی تصریح کرد:11  فوریه امسال، روز پیروزی انقلابی است که 41 سال از عمر با برکتش می‌گذرد و جهان شاهد دستاوردهای بزرگ علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی شگفت‌آوری است که ایران نوین و تمدن نوینی را بشارت می‌دهد و با داشتن جوانان مؤمن، علاقه‌مند و پُرکار در همه زمینه‌ها از جمله هنر، سینما و تئاتر رشد چشمگیری داشته است و فیلم‌های فاخری تولید کرده که در سطح جهان صاحب نام و نشان شده‌اند و جوایز بین‌المللی زیادی گرفته‌اند.

اکران «مریم مقدس» با زیرنویس یونانی

وی فیلم سینمایی «مریم مقدس» را یکی از آثار برجسته سینماگران ایرانی دانست و گفت: این فیلم به زبان یونانی ترجمه و زیرنویس شده است و امروز اولین اکران خود را در یونان تجربه می‌کند.

نیکوس چوکاس، رئیس بخش فرهنگی آکادمی ولوس طی سخنانی اظهار کرد: ایران در حوزه فرهنگی خدمات زیادی به جهانیان ارائه کرده است و ما امشب نخستین همکاری خود را با رایزنی فرهنگی ایران در یونان با این نشست و نمایش فیلم مریم(س) آغاز کرده‌ایم و مصمم به ادامه همکاری‌های فرهنگی و هنری هستیم.

سخنران بعدی مراسم، خانم النی خریسوپولوس، پژوهشگر دانشگاه و تهیه‌کننده فیلم‌های مستند بود که با اشاره به تاریخ و تمدن چند هزار ساله ایران گفت: ایران همچنان کشوری بزرگ و تأثیرگذار در منطقه و جهان است.

در ادامه، فیلم مستند «ایران بر باد بهاری» با محوریت جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری ایران پخش شد و پس از آن فیلم سینمایی «مریم مقدس» اکران و مورد استقبال و تحسین شرکت‌کنندگان یونانی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خبرگزاری قرآن یونان جشن انقلاب مریم مقدس دانشگاه رایزنی فرهنگی قرآن فرهنگی ایران در یونان فرهنگی آکادمی ایران و یونان فیلم سینمایی همکاری ها هزار ساله مریم مقدس دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه نقد پیش از چاپ کتاب داستانی «سروان شوذب مشکینی» نوشته مهرداد عادلی فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با حضور ابوالفضل درخشنده، محمدقاسمی پور، مرجان حصیرچی، طاهره قادری و نویسنده اثر در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این کتاب شامل خاطرات مرحوم سروان شوذب مشکینی از فرماندهان گروهان لشکر ۲۱ حمزه در دوران دفاع مقدس است.

برنامه مورد اشاره فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۱۴ در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

کد خبر 6098992 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود