Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم لاله‌های روشن که پیش از ظهر امروز در دبیرستان میثاق منطقه ۸ برگزار شد، گفت: زنده نگه داشتن نام شهدا بسیار مهم است و اگر می‌خواهیم راه شهدا ادامه یابد باید ویژگی‌های آن‌ها را بشناسیم که برگزاری چنین مراسمی برای دانش آموزان با همین هدف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در آیات قرآن شهادت از فضیلت بالایی برخوردار است. باید نسبت به شهید و شهادت معرفت کافی داشته باشیم. زندگینامه شهیدان نشان می‌دهد که آن‌ها برای دستیابی به فضیلت شهادت مشتاق بودند. رسیدن به این فضیلت نیازمند توجه به آموزه‌های معنوی در زندگی است. کاظمی بیان کرد: رشادت‌های شهدا امنیت و عزت امروز کشور ما را به وجود آورد هر چند که دشمن تمام تلاش خود را برای از بین بردن این فضیلت‌ها به کار گرفته است. باید تلاش کنیم تا دانش آموزان این نسل هم با سیره شهدا آشنا شوند و به آن تمسک جویند. وی به گرامیداشت شهید سپهبد سردار قاسم سلیمانی اشاره و اظهار کرد: مکتب شهید سلیمانی، مکتب مدیریت جهادی، اخلاص در عمل و برخورد متواضعانه با مردم بود که باید این مکتب را در جامعه به ویژه نسل نوجوان ترویج کنیم، آن هم در شرایطی که دشمن سبک زندگی ما را نشانه گرفته است. یادواره لاله‌های روشن که امروز شاهد برگزاری آن هستیم برای تمسک جستن از زندگی شهدا در رفتار ماست تا این سیره در میان نوجوانان ترویج و توسعه پیدا کند. در ادامه این مراسم عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه دانش آموزان ما باید با سیره شهدا آشنا باشند گفت: مراسم امروز فرصتی است تا شهدای فرهنگی و دانش آموز برای نسل امروز شناخته شوند و از منش و روش آن‌ها در زندگی بهره بگیریم. مدیرکل آموزش و پرورش تهران اظهار کرد: دانش آموزان باید زندگینامه شهدا را بخوانند تا بدانند امنیت و استقلال کشورمان چطور به وجود آمده است و آن را مدیون خون شهدا هستیم. کد خبر 4845426

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا کاظمی وزارت آموزش و پرورش شهید شهرداری تهران شورای شهر تهران دهه فجر وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه محسن هاشمی آتش نشانی سیدابراهیم رئیسی شهر تهران آلودگی هوا نیروی انتظامی محسن حاجی میرزایی سانحه تصادف شورای شهر آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سخنان شاپور بختیار در مورد شخصیت و سبک زندگی امام خمینی در جلسه‌ی شورای امنیت حکومت پهلوی

264 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902339

دیگر خبرها

  • ببینید | سخنان شاپور بختیار در مورد شخصیت و سبک زندگی امام خمینی در جلسه‌ی شورای امنیت حکومت پهلوی
  • نسل جوان با رشادت های دفاع مقدس آشنا شوند
  • امنیت و اقتدار کشور مرهون خون پاک شهدا است
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • طریقه خواندن نماز شب و فضیلت آن
  • قدردانی از آموزگارانی که اندیشیدن را آموزش می‌دهند
  • جنایت علیه فلسطین وجدان دانشجویان غیر مسلمان را به درد آورده است
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد