Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@12:15:57 GMT

محقق ایرانی انگشتری برای ردیابی حرکات انگشت ساخت

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۴۰۹۴

محقق ایرانی انگشتری برای ردیابی حرکات انگشت ساخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، فرشید سالمی پاریزی یک محقق ایرانی با همکاری گروهی از پژوهشگران در دانشگاه واشتنگتن یک انگشتر هوشمند طراحی کرده اند که حرکات انگشت را ردیابی می کند.

این انگشتر «آئورارینگ» نام دارد و شامل دو بخش است؛ یک حلقه که در انگشت اشاره قرار می گیرد و یک دستبند الکترونیکی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 این حلقه با استفاده از پرینتر سه بعدی ساخته شده و دور آن یک سیم پیچ از مس وجود دارد. جریان برقی که از سیم می گذرد یک میدان مغناطیسی به وجود می آورد. از سوی دیگر ۳  سیم پیچ حسگر موجود در دستبند این میدان را ردیابی و شناسایی می کنند. همزمان با حرکت انگشتان ولتاژ  القایی در هریک از سیم پیچ های دستبند تغییر می کند.

بنابراین سیستم با مقایسه مداوم ولتاژ در سه سیم پیچ حسگر دستبند می تواند موقعیت انگشتر نسبت به دستبند را مشخص کند و براساس آن موقعیت انگشت نیز تعیین می شود. علاوه بر آن این سیستم می تواند حرکات متمایز انگشت مانند ضربه زدن، تکان دادن یا فشردن را ردیابی کند.

فرشید سالمی پاریزی دانشجوی مقطع دکتری در دانشگاه تورنتو و یکی از مولفان ارشد این پژوهش می گوید: انگشترهای هوشمند دیگر برای ردیابی مداوم حرکات انگشت نیازمند جریان کل اطلاعات از طریق ارتباط بی سیم هستند، در نتیجه انرژی زیادی مصرف می کنند. به همین دلیل انگشترهای هوشمند موجود فقط حرکات را ردیابی می کنند و دستورات خاصی می فرستند. اما «آئورارینگ» فقط ۲.۳ میلی وات برق مصرف می کند. همچنین این گجت می تواند میدان مغناطیسی ایجاد کند که دستبند به طور مداوم آن را ردیابی می کند.

از این سیستم برای انجام فعالیت هایی مانند نوشتن پیام و انتخاب اشیا در محیط واقعیت مجازی استفاده شده است.

به گفته محققان قطعات الکترونیکی دستبندی که در این فناوری استفاده شده را می توان به ساعت های هوشمند اضافه کرد. علاوه بر آن برای هوشمندسازی انگشتر نیز فقط به یک قطعه سخت افزار نیاز است.

می توان از این فناوری برای کنترل از راه دور موبایل یا حتی ارزیابی میزان لرزش دست افراد مبتلا به پارکینسون استفاده کرد.

این تحقیق ماه گذشته در نشریه Proceedings of the ACM on Interactive, Mobile, Wearable and Ubiquitous Technologies منتشر شده است.

کد خبر 4845338

منبع: مهر

کلیدواژه: محقق ایرانی هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو تحقیقات علمی ویروس کرونا نوآوری شرکت دانش بنیان موبایل ماهواره گوگل امنیت اطلاعات سامسونگ فناوری فضایی اینترنت ماهواره ظفر حرکات انگشت سیم پیچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ساخت بمب اتم توسط ایرانی‌ها ناراحتید؟ این بمب گوارای وجودشان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 «خجالت آور است، درحالی که ایران فناوری بومی دارد، کشورهای عربی هنوز به دنبال خرید چند تیر موشک با قیمت‌های بالا و چند میلیارد دلاری از آمریکا هستند، موشک‌هایی که در هر جنگی در چند ثانیه دود خواهند شد... ناراحتید از ساخت بمب اتم توسط ایران صحبت میکنم؟ این بمب گوارای وجودشان چون با دست خودشان به آن رسیده‌اند، شما هم خودتان سلاح بسازید ببینید در این برنامه چه خواهم گفت...» این بخشی از مواضع مجری عرب در مناظره با چند مهمان عرب است که روی خط تلفن می‌آیند و ادعاهای عجیبی مطرح می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • ماجرای دریافت انگشتر رهبر انقلاب توسط یک کارگر
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • دستبند زدن بر دست‌های علم
  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • از ساخت بمب اتم توسط ایرانی‌ها ناراحتید؟ این بمب گوارای وجودشان