Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، متن بیانیه مجمع نیروهای خط امام به این شرح است.

ترامپ در حالی از طرح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد که تمامی گروه‌های فلسطینی‌ که طرف اصلی در این معامله به حساب می‌آیند، یک پارچه مخالف آن هستند. اما این طرح از موافقت کامل صهیونیست‌ها به ویژه بنیامین نتانیاهو برخوردار است. این وضعیت طرحی است که ایالات متحده مدعی است حقوق فلسطینی‌ها در آن لحاظ شده و ضامن صلح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهی به نقشه فلسطین اشغالی پیش از سال ۱۹۴۷ ما را با این واقعیت روشن مواجه می‌کند که طرح معامله قرن موضوع اشغال سرزمین فلسطین و روند غصب جغرافیای آن را وارد مرحله جدید نکرده و کماکان طرح کلی، تصاحب کامل سرزمین فلسطین است اما آنچه در این طرح به شکلی جدی و هدفمند طرح‌ریزی و دنبال می‌شود پاک نمودن اصل مسئله اشغالگری و زدودن قبح غصب، تجاوز و پایان دادن به منطق مقاومت برای آزادی کامل فلسطین و تبدیل موضوعی ملی- میهنی و اعتقادی- هویتی برای ساکنین یک سرزمین به مناقشه‌ای قابل معامله و مذاکره است شاهد این مسئله، اتحاد و یکپارچگی است که در میان همه گروه‌های فلسطینی در مخالفت با این طرح شکل گرفته است حتی خوشبین‌ترین این مجموعه‌ها که سال‌ها باب گفتگو با اشغالگران و میانجی‌گری آمریکا را راهی میانه برای توقف اشغالگری و تشکیل دولت مستقل فلسطین به مرکزیت قدس شریف، صادقانه و فداکارانه دنبال کردند در مقابل طرح معامله قرن تمام قد و یکصدا مخالفت خود را ابراز داشته و آن را نشانه‌ای از عدم بی‌طرفی و خیانت ایالات متحد ارزیابی می‌کنند.

در معرکه‌ای که به نام معامله قرن رئیس جمهور آمریکا به راه انداخته است مجددا این موضوع بیش از گذشته خود نمایی کرد که ایالات متحد آمریکا در موضوعات خاورمیانه از جمله فلسطین نه تنها صلاحیت میانجی‌گری را نداشته و ندارد بلکه تمامی سیاست‌های بین المللی خود را بخصوص در خاورمیانه مطلقاً همسو با منافع و اهداف رژیم اشغالگر اسرائیل و تحت نفوذ لابی صهیونیست‌ها طرح‌ریزی و عملیاتی می‌نماید. نگاهی به تحرکات و اقدامات آمریکا در خاورمیانه موید این مدعا است.

از زمان آغاز علنی اشغال فلسطین تا به امروز جامعه جهانی با مسامحه‌ای که در مقابل اندیشه صهیونیست و باورهای توسعه‌طلبانه و نژادپرستانه آن به خرج داده است فقط موجودیت یک ملت را در خطر نابودی قرار نداده بلکه بسیاری از ارزشهای مشترک بشری را در معرض خدشه و بی اعتباری قرار داده است.

موضوع فلسطین صرفاً مسئله یک ملت، دولت و یا مناقشه‌ای تاریخی نیست موضوع فلسطین مسئله‌ای اخلاق انسانی و آزمونی برای راستی‌آزمایی همه شعارهایی است که انسان خردمند را به گفتگو، عقلانیت و همزیستی دعوت می‌کند.

امروز طرح موضوعاتی همچون معامله قرن این واقعیت را که دفاع از عدالت، آزادی و ارزش‌های مشترک بشری با نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین ممکن نیست، جدی‌تر از گذشته عیان کرده و چالشی برای همه نهادهای حامی کرامت و صلح بشری است.

مجمع نیروهای خط امام به عنوان مجموعه‌ای اصلاح‌طلب ضمن تأکید مجدد بر آرمان آزادی کامل فلسطین به مرکزیت قدس شریف همه آزادی‌خواهان، عدالت‌طلبان و طرفداران کرامت انسانی را به واکنش و تلاش برای احقاق حق ملت فلسطین دعوت می‌نماید.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا معامله ننگین قرن انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی موضوع فلسطین معامله قرن یک ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۴۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در واکنش به وتوی آمریکا علیه پذیرش فلسطین در این سازمان بین‌المللی گفت: شورای امنیت سازمان ملل به گروگان سیاست واشنگتن در خاورمیانه تبدیل شده است.

براساس گزارش آر تی، نبنزیا در نشست مجمع عمومی که به بحث درباره وتوی آمریکا علیه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت در خصوص پذیرش فلسطین به‌عنوان عضو کامل در سازمان ملل اختصاص داشت، افزود: ما عمیقاً از چنین اقداماتی که طرف آمریکایی انجام داده است متاسفیم. همه اقدامات آمریکا منعکس کننده این است که نیرو‌های امنیتی بین المللی در واقع طی این ۶ ماه به گروگان سیاست آمریکا در خاورمیانه تبدیل شده است.

در پایان آوریل گذشته، آمریکا از حق وتوی خود در شورای امنیت استفاده کرد و در نتیجه مانع پیش‌نویس قطعنامه الجزایر در مورد پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل شد.

شایان ذکر است که در سپتامبر سال ۲۰۱۱، فلسطین درخواستی برای پیوستن به این سازمان به عنوان عضو کامل ارائه کرد. اما در آن زمان نتوانست حمایت شورای امنیت سازمان ملل را جلب کند.

در آن زمان نیز آمریکا اعلام کرد که قصد دارد قطعنامه را در صورت تایید سایر اعضای دائمی وتو کند. سپس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفت این موضوع را برای مدتی متوقف کند و به عنوان ناظر دائمی در سازمان بین المللی باقی بماند.

فرآیند پذیرش یک کشور برای عضویت در سازمان ملل متحد با تصمیم مجمع عمومی به توصیه شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌ها ممنوع
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن
  • جنبش دانشجویی آمریکا، بن بست «بایدن» و انحصار شکنی «نسل z»
  • عکس/تشکر کودکان غزه ای از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • فیلم/ حمله پلیس به دانشجویان متحصن حامی فلسطین
  • راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • فلیم| سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!