Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:03:42 GMT

۲۸۰ هزار زن خانه دار بیمه شدند/بیمه ۶۵۰۰ دانشجو

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۴۲۳۶

۲۸۰ هزار زن خانه دار بیمه شدند/بیمه ۶۵۰۰ دانشجو

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد قریب، در مورد بیمه دانشجویان گفت: ‬ دانشجویان می توانند با ارائه کارت دانشجوئی معتبر با انتخاب یکی از نرخ های مورد عمل بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد مانند بیمه بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی با نرخ حق بیمه ۱۴درصد (۱۲درصد سهم بیمه شده + ۲درصد سهم دولت)، بیمه بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی با نرخ حق بیمه ۱۶ درصد (۱۴درصد سهم بیمه شده + ۲درصد سهم دولت) و بیمه بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و فوت با نرخ حق بیمه ۲۰ درصد (۱۸درصد سهم بیمه شده + ۲درصد سهم دولت) تحت پوشش حمایت های بیمه ای مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به رغم اینکه مدت زمان زیادی از اجرائی شدن این طرح سپری نشده است بالغ بر ۶۵۰۰ نفر از دانشجویان با انقعاد قرارداد و پرداخت حق بیمه در زمره بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته اند و پیش بینی میشود این تعداد از مشمولین قانون تامین اجتماعی در آینده ای نزدیک به رقمی بسیار فراتر برسد.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در مورد بیمه زنان خانه دار نیز گفت: پوشش بیمه ای زنان خانه دار باعث تحکیم بنیان خانواده و تأمین امنیت اقتصادی زنان خانه دار به ویژه در سال‏های پیری و ازکارافتادگی و کمک به تنگناها و پاسخگوئی به بخشی از مطالبات اجتماعی و اقتصادی آنان محسوب می‏ شود. ‬در راستای ایجاد عدالت اجتماعی «زنان خانه دار» در زمره مشمولین مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد قرار گرفته‬ ‏اند و در صورت تمایل می‏توانند به نزدیکترین شعبه محل سکونت خویش مراجعه و با ارائه درخواست به صورت خوداظهاری به عنوان «زنان خانه دار» و با انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر‬ از تعهدات قانونی این سازمان بهره مند شوند.

وی‬ ادامه‬ داد‬: انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار مستلزم تأهل نبوده و زنان مجرد نیز می‏توانند از این مزایا بهره ‏مند شوند. در حال حاضر بیش‬ از ۲۸۰،۰۰۰ نفر از جمعیت زنان خانه دار کشور با استفاده از این طرح در زمره مشمولین قانون تأمین اجتماعی قرار گرفته و می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

کد خبر 4845457

منبع: مهر

کلیدواژه: تامین اجتماعی بیمه شهرداری تهران شورای شهر تهران دهه فجر وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه محسن هاشمی آتش نشانی سیدابراهیم رئیسی شهر تهران آلودگی هوا نیروی انتظامی محسن حاجی میرزایی سانحه تصادف شورای شهر بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بیمه بازنشستگی نرخ حق بیمه زنان خانه دار سهم بیمه شده مند شوند بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حسینی گفت: جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان مرکزی از مرز یک میلیون و ۷۳ هزار نفر فراتر رفت و به عنوان پنجمین استان کشور بالاترین پوشش بیمه‌ای را در کشور داریم.
او عنوان کرد: جمعیت کارگری استان از ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر به ۲۴۹ هزار و ۲۰۱ نفر رسیده که هفت و ۱۷ دهم درصد افزایش بیمه شدگان اجباری و یا کارگری را شاهد هستیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی در خصوص کاهش مقرری بگیران بیمۀ بیکاری نیز گفت: کاهش مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری از سه هزار و ۲۸۸ نفر مشمول به حدود سه هزار نفر ناشی از اشتغال این افراد است.
حسینی از افزایش هزار کارگاه‌های فعال در سال گذشته خبر داد و افزود: اقدامات دولت در کنار تلاش صنعتگران و نیز اقدامات حمایتی صورت گرفته در اداره کل تأمین اجتماعی استان، موجب شد تا کارگاه‌هایی که به دلایلی کارگران خود را بیمه نکرده بودند، شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که این امر ناشی از ارتقاء بازرسی‌ها بوده است.
مدیر‌کل تأمین اجتماعی استان مرکزی یادآور شد: در سال جهش تولید، سعی خواهیم کرد که مجموعۀ اقدامات ما در راستای حمایت از چرخۀ تولید کشور قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند