Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان گفت: بر همه لازم است در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده و باید با شور و عشق به میدان بیاییم و پشتیبانی خود را از نظام اسلامی اعلام کرده و عظمت ایران اسلامی را به نمایش بگذاریم. ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، به بیان جایگاه کتاب نهج‌البلاغه پرداخت و اظهار داشت: جا دارد در حوزه‌های علمیه به این کتاب بیشتر پرداخته‌شده و درسی به‌عنوان نهج‌البلاغه در حوزه‌ها گنجانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: شرح‌های بسیار مناسبی برای کتاب نهج‌البلاغه تاکنون نوشته‌ شده و بعد از قرآن کریم، کتابی به این اندازه از محتوا، عظمت، دقت و تنوع سراغ نداریم و یکی از معجزات امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) کلام ایشان بوده که پس از قرآن کریم بی‌نظیر است.

وی با بیان فرازهایی از نامه سی و یکم نهج‌البلاغه که وصیت حضرت امیر(ع) به امام حسن مجتبی(ع) است، گفت: در این فرازها آمده است پسرم تو را به تقوای الهی، ملازمت امرش، آباد کردن دل به یادش و چنگ زدن به ریسمانش سفارش می‌کنم؛ و کدام رشته محکم‌تر از رشته بین تو خداوند است اگر به آن چنگ زنی!؟.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: فرزندم! دلت را با موعظه زنده کن و با بی‌رغبتی به دنیا بمیران، آن را با یقین قوی کن و با حکمت نورانی نما و با یاد مرگ فروتن و خوار کن، و به اقرار به فانی شدن همه‌چیز وادار، و به فجایع دنیا بینا گردان، و از صولت روزگار، و قبح دگرگونی شب‌ها و روزها بر حذر دار، اخبار گذشتگان را به او ارائه کن، آنچه را بر سر پیشینیان آمد به یادش آور، در شهرهای آنان و در میان آثارشان سیاحت کن، در آنچه انجام دادند و اینکه از کجا منتقل شدند و در کجا فرود آمدند و منزل کردند دقّت کن، می‌یابی که از کنار دوستان رفتند، و به دیار غربت وارد شدند، و گویی تو هم به اندک زمانی چون یکی از آنان خواهی شد».

فرمانده سپاه کردستان: ملت ایران با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن ‌توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کنندامام‌جمعه اهواز: راهپیمایی 22 بهمن امسال ملت ایران مراسمی دشمن‌شکن و غرور‌آفرین بودآیت‌الله نوری‌همدانی: ملت ایران با حضور میلیونی در راهپیمایی 22 بهمن خواب دشمنان را آشفته کرد

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم سپس به تأکید بر حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: این راهپیمایی همانند هر سال برگزار می‌شود و انسان هرسال به‌واسطه پیشرفت‌ها، قدردان‌تر شده و نظام را بیشتر می‌شناسد.

وی با بیان اینکه 22 بهمن نشان دادن وحدت، عظمت و عزت ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: بر همه لازم است در این راهپیمایی شرکت کرده و با شور و عشق به میدان بیاییم و پشتیبانی خود را از نظام اسلامی اعلام کرده و عظمت ایران اسلامی را به نمایش بگذاریم.

آیت‌الله نوری‌همدانی در پایان با اشاره به پیشرفت‌های قابل‌توجه نظام جمهوری اسلامی بعد از انقلاب تصریح کرد: در این سال‌ها پیشرفت‌های زیادی به لحاظ فکری و فرهنگ،علمی، جهادی، نظامی و جریانات زندگی داشته‌ایم.

انتهای پیام/451/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عظمت ایران اسلامی را به نمایش آیت الله نوری همدانی راهپیمایی 22 بهمن نهج البلاغه پیشرفت ها ملت ایران حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، روز‌های فرهنگی ایران، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین از سه شنبه چهار اردیبهشت آغاز بکار کرد و با استقبال مخاطبان بوسنیایی مواجه شد.

نمایش هفته فیلم‌های ایرانی، هفته فیلم‌های پویانماییِ کودک و نوجوان، نمایشگاه عکس و صنایع دستی و اجرای موسیقی از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.

در این رویداد که تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد، همچنین پویانمایی‌های «پسر دلفینی»، «لوپِتو» و «مبارک» و فیلم‌های «رمانتیسمِ عماد و طوبی»، «هِناس»، «سارا و آیدا» و «حوض نقاشی» به نمایش در می‌آید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟