Web Analytics Made Easy - Statcounter

این جشنواره به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد و با همکاری اداره کل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و بنیاد سینمایی فارابی در محل موزه سینمایی یوگسلوونسکا کینوتکا شامگاه سه شنبه گشایش یافت.

در مراسم افتتاحیه این رویداد فرهنگی- هنری که با حضور تعدادی از سفرای مقیم، مقامات فرهنگی، هنرمندان و جمع کثیری از شهروندان صرب برگزار گردید، ابتدا سرود ملی دو کشور پخش شد و سپس «ماریان وویووچ» مدیر موزه و رئیس برنامه های سینمایی کینوتکا از رایزنی فرهنگی کشورمان برای برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وویوویچ اظهار کرد: نزدیک به دو دهه از همکاری بین رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و موزه سینمایی کینوتکا می گذرد و این خود نشانگر اهمیت و علاقه مردم صربستان به موضوع فیلم و سینمای ایران است. وی ابراز امیدواری کرد که این همکاری ادامه داشته باشد و در سال های آینده نیز شاهد برگزاری جشنواره فیلم ایران باشیم.

مهدی شیرازی رایزن فرهنگی کشورمان در بلگراد نیز در ادامه طی سخنانی با تشکر از مسئولین موزه سینمایی کینوتکا برای همکاری صمیمانه در برگزاری این رویداد فرهنگی گفت: استمرار نوزده ساله جشنواره فیلم های ایرانی در بلگراد و استقبال گرم شهروندان صرب بیانگر آن است که این جشنواره جایگاه قابل توجهی در جامعه هنری صربستان و علاقمندان به سینمای ایران یافته است.

وی در ادامه اظهار کرد: امسال ما چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن می گیریم. انقلاب اسلامی برای ما دستاوردهای زیادی در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته است. در موضوعات هنری و فرهنگی دستاوردهای سینمای ایران شگفت انگیز و قابل توجه است.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: سینمای معناگرای ایران بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است. سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی در سراسر جهان پیام آور نجابت، انسانیت، صداقت، درستکاری و همه فضایل است. وی ادامه داد: سینمای امروز ایران، نماد تمدن، فرهنگ و هنر ماست و انقلاب اسلامی رویکرد جدیدی را در این سینما ایجاد کرده است. این رویکرد جدید، عمدتا بر پایه توجه به اخلاق، انسانیت و جوهره دینی است که در نتیجه آن در سال های اخیر سینمای پس از انقلاب اسلامی در بسیاری از جشنواره های بین المللی درخشیده است.

ایشان در ادامه با ارائه توضیحاتی در خصوص فیلم "به وقت شام " عنوان کرد:  سی و سه روز پیش سردار سپهبد قاسم سلیمانی که میهمان دولت و مردم عراق بود برخلاف همه مقررات بین المللی در یک جنایت و تروریسم بین المللی به شهادت رسید. سردار سپهبد قاسم سلیمانی در مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری و دفاع از کیان نظام اسلامی در منطقه نقش بسیار زیادی داشت. هدف وی امنیت ایران، ثبات منطقه، تامین امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه و آرمان او آزادی ملت های منطقه بود.

«داوود زمانیان» کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در ادامه مراسم افتتاحیه این جشنواره طی سخنانی عنوان کرد: جشنواره های فیلم معمولا جایی است که فرهنگ ها با احترام متقابل با یکدیگر به زبان سینما گفت وگو می کنند.

وی افزود: جای بسی دلگرمی است که این جشنواره فیلم ایرانی در برخی دیگر از شهرهای صربستان نیز برگزار خواهد شد. بی‌تردید این نوع مراسم فرهنگی زمینه ساز نزدیکی و شناخت هرچه بیشتر مردم دو کشور را فراهم می آورد.

زمانیان در ادامه اشاره کرد: آنچه در جشنواره فیلم ایران شاهد آن خواهیم بود گزیده ای از فیلم های متنوع فیلم سازان مشهور ایرانی از جمله ساخته حاتمی کیا که در فیلم «به وقت شام» تلاش کرده تا به نوعی گوشه ای ار رفتار داعش را معرفی کند. داعش را می توان به عنوان یکی از مخوف ترین و بی رحم ترین گروه های تروریستی تاریخ یاد کرد، کارگردان همچنین از یک سو درصدد است تلاش و حمایت ایرانیانی که برای مبارزه با این گروه به سوریه اعزام شدند و به شهادت رسیدند را در معرض دید تماشگر قرار دهد. کسانی که با اعمال خود توجه عمیق به مناسبات انسانی را به نمایش گذاشتند.

 شایان ذکر است که هفته فیلم کشورمان در بلگراد با نمایش پنج فیلم از تاریخ پانزدهم تا بیست و یکم بهمن ماه در محل سالن سینمایی کینوتکا و همچنین در مرکز فرهنگی شهر اوبرنوواتس ادامه خواهد داشت.

در این رویداد بزرگ هنری فیلم‌های به «وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا «سارا و آیدا»   به کارگردانی مازیار میری، «مادری» به کارگردانی رقیه توکلی، «خانه ای در خیابان چهل و یکم» به کارگردانی حمیدرضا قربانی و «آذر» به کارگردانی محمد حمزه ای در این هفته فیلم با زیرنویس صربی به روی پرده خواهند رفت.

 مردم صربستان که با کارگردانان و فیلم های ایرانی آشنایی خوبی دارند و هر سال استقبال خوبی از فیلم های ایرانی در این کشور می شود زیرا  آنچه در فیلم‌های ایرانی به آن توجه می‌شود روحیه شرقی و متناسب با واقعیت زندگی بشری است.

همچنین یکی دیگر از جذابیت های فیلم های ایرانی سوژه های نو و مورد علاقه مخاطبان و بازیگری هنرپیشگان نام آور ایرانی در فیلم ها است که موجب جذب مخاطبان می شود. به همین دلیل است که فیلم های ایرانی در بسیاری از جشنواره های جهانی مخاطبان و دوستداران بسیاری دارد.

برچسب‌ها فیلم صربستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فیلم صربستان فیلم صربستان جمهوری اسلامی ایران جشنواره فیلم ایران فیلم های ایرانی فرهنگی کشورمان رایزنی فرهنگی موزه سینمایی سینمای ایران بین المللی وقت شام فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۴۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، در گفت وگوی تلفنی درباره مناسبات اتحادیه اروپا و ایران و مسائل منطقه ای تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر تر به نسل‌کشی و جنایات رژیم اسراییل در جنگ علیه غزه، تحرک جدی منطقه‌ای و بین المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته ها و آمال بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل شد.

امیرعبداللهیان اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور از تداوم گفت وگو میان اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری های فیمابین استقبال کرد.

امیرعبداللهیان در پاسخ به بورل با یادآوری تلاش های صورت گرفته و گام های مثبت کشورمان در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز در این گفت وگوی تلفنی با تاکید بر این که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست، از اقدامات سازنده و گام های مثبت، همزمان با تداوم رایزنی های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد.

جوزپ بورل با اشاره به مطالبات گسترده بین المللی برای دستیابی هر چه سریعتر به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا، خواستار تمرکز همه طرف ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

وی همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

کد خبر 848866 منبع: ایرنا برچسب‌ها جوزف بورل - اتحادیه اروپا حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • شیراز؛ اولین شهر ایرانی که صاحب یک روز در تقویم شد
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • شیراز چکیده تمام افکار بزرگان است
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی