Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه در دیدار با وزیر دادگستری گفت: بنا داریم سراغ دانشگاه‌ها، استادان و مراکز پژوهشی رفته و از حداکثر ظرفیت علمی و پژوهشی موجود در کشور استفاده کنیم. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید حجت‌اله علم‌الهدی در دیدار با وزیر دادگستری با اشاره به اساسنامه پژوهشگاه قوه قضاییه که به امضای رئیس قوه قضاییه رسیده است به تشریح ظرفیت‌های موجود در پژوهشگاه و معرفی پژوهشکده‌ها پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با اشاره به اینکه بر اساس مجوز وزارت علوم در حال جذب هیئت علمی هستیم، افزود: بنا بر رسالت تعریف شده، پژوهشگاه وظیفه حمایت و انجام کار‌های پژوهشی و مطالعاتی برای تمام بخش‌های قوه قضاییه را بر عهده دارد.

وی پژوهشگاه را یگانه مرکز پژوهشی متعلق به همه بخش‌های قوه دانست و افزود: علاوه بر نخبگانی که به صورت هیئت علمی و پژوهشگر در پژوهشگاه جذب می‌شوند، بنا داریم سراغ دانشگاه‌ها، استادان و مراکز پژوهشی رفته و از حداکثر ظرفیت علمی و پژوهشی موجود در کشور استفاده کنیم.

علم‌الهدی با بیان اینکه در بحث حمایت از پایان‌نامه‌ها با دانشگاه‌های مختلفی در حال رایزنی هستیم و برنامه عملیاتی در این زمینه داریم که به زودی اجرایی می‌شود، افزود: پنل‌های تخصصی با حضور استادان دانشگاهی و قضات تشکیل شده و در آن‌ها موضوعات کاری مختلف مطرح و بررسی می‌شود.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با اشاره به اینکه از ظرفیت سرباز نخبه‌ها هم استفاده می‌کنیم، گفت: این آمادگی را داریم که در زمینه انجام طرح‌های پژوهشی و برگزاری نشست‌ها، رویداد‌ها همایش‌های علمی در خدمت بخش‌های مختلف باشیم.

سید علیرضا آوایی، وزیر دادگستری در ادامه دیدار با بیان اینکه آمادگی و نیاز داریم از ظرفیت پژوهشگاه استفاده کنیم، اظهار کرد: امیدواریم ارتباط ما با پژوهشگاه به صورت مستمر ادامه یابد.

وی با اشاره به صدور احکام قاچاق در دادگاه و مشکلات در این زمینه گفت: در زمینه‌های متعددی مانند بخش تعزیرات به کمک پژوهشگاه نیاز داریم.

آوایی تصریح کرد: بحث فساد می‌تواند یکی از موارد مورد توجه پژوهشگاه باشد.

وزیر دادگستری اخلاق قضات را یکی دیگر از محور‌های مورد نیاز به پژوهش دانست و افزود: اولویت پژوهش‌ها را بر مواردی متمرکز کنید که ثمره آن‌ها را مردم در میان مدت ببینند.

آوایی با بیان اینکه مردم در هنگام مواجهه با ما در رفتار و منش، باید بویی از قاضی اسلامی ببینند، افزود: باید در آموزش‌ها و پژوهش‌ها به این مساله توجه بیشتری داشته باشیم.

حامد نیکونهاد، معاون پژوهشی پژوهشگاه قوه قضاییه در ادامه اظهار کرد: در دوره جدیدِ پژوهشگاه با جدیت دنبال این هستیم که طرح‌های پژوهشی به صورت عملیاتی و از نزدیک در ارتباط با بخش‌های مختلف قوه قضائیه باشد.

معاون پژوهشی پژوهشگاه قوه قضاییه افزود: دنبال استخراج یک نظام مسائل از قوه قضاییه با مشارکت دستگاه‌های مربوطه و سپس تعریف طرح پژوهشی هستیم تا در نهایت خروجی‌های متناسب و متنوع با ابزار‌های رسانه‌ای جدید تولید کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث رویه‌ای در سازمان تعزیرات حکومتی جای کار زیادی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قوه قضائیه دادگستری علم الهدی وزارت علوم رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه مراکز پژوهشی وزیر دادگستری قوه قضاییه استفاده کنیم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان

در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، دومین روز از گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ برگزار شد.

علی باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز درباره علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و غیره به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچنین به تشریح چالش‌های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه‌های مختلف می‌توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه‌های دومین روز همایش ملی بود.

گفتنی است، چنگیز رحیمی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز نیز در این گردهمایی در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و احسان اسکندری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش‌های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

کد خبر 747904

دیگر خبرها

  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی