Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:47:18 GMT

ورود ۳۸ هزار پرونده به دادسراهای تهران در یک ماه

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۹۵۱۴۵

ورود ۳۸ هزار پرونده به دادسراهای تهران در یک ماه

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجفی در جمع خبرنگاران گفت: تشکیل شورای حل اختلاف فقط مربوط به کشور ما نیست بلکه از بدو خلقت بشر این موضوع وجود داشته و مورد تاکید بوده است.

وی افزود: هدف اصلی از تشکیل شورای حل اختلاف کاهش بار دستگاه قضا است. برای اینکه به رضایتمندی مردم برسیم نیاز داریم ورودی‌ها را کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با سیل ورودی پرونده‌ها گاهاً ده تا سیزده و حتی هفده پرونده روزانه به یک قاضی ارجاع می‌شود.

نجفی ادامه داد: گاهاً مردم می‌گویند قضات حرف ما را نمی‌شنود و شاید بخشی از این موضوع به کثرت کار قضات بازمی گردد.

معاون اول دادستان تهران با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت علما و روحانیان گفت: قریب به یک سوم پرونده‌ها مربوط به توهین، تهدید، مزاحمت و افترا است. این چهار اتهام موضوع یک‌سوم پرونده‌های ما را تشکیل می‌دهد.

نجفی افزود: در آذر ماه بیش از ۳۸ هزار پرونده به دادسراهای تهران ارسال شده است که از این تعداد فقط بیش از چهار هزار پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شده است.

کد خبر 4845531 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا نجفی دادستانی تهران شورای حل اختلاف شهرداری تهران شورای شهر تهران دهه فجر وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شهر تهران محسن هاشمی آتش نشانی سیدابراهیم رئیسی آلودگی هوا نیروی انتظامی محسن حاجی میرزایی سانحه تصادف قوه قضائیه شورای حل اختلاف هزار پرونده پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی، ظهر چهارشنبه در همایش رؤسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان با بیان اینکه در چند ماه آینده دادگاه‌های صلح در کرمان راه اندازی خواهند شد اظهار داشت: ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح و سازش مختومه شده است.

وی، با بیان اینکه سال گذشته شوراهای حل اختلاف در شرق استان کرمان ۲۱ هزار و۵۷۴ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه نموده‌اند افزود: شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۲۶ هزار و۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی نموده‌اند و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شوراهای حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد می‌باشد.

وی افزود: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در ۵ حوزه قضائی شرق استان کرمان وارد و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه گردیده است.

حجت الاسلام ابراهیمی، با اشاره به فعالیت شعبه شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم بیان داشت: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شوراها وارد و ۱۱۴پ رونده مختومه شده است که از این تعداد ۱۱۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

وی افزود: طی سال گذشته تعداد ۱۶ زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

کد خبر 6094246

دیگر خبرها

  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • روبیکا در سال ۱۴۰۳ به بیش ۱۰ حوزه جدید ورود خواهد کرد
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود