Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه بین‌الملل ــ سمینار «اخوت اسلامی و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران» به مناسبت چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همت رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی و با همکاری اتاق ایران در دانشگاه «رادن فتح» شهر پالمبانگ این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این سمینار که اساتید و دانشجویان در آن حضور یافتند، کلیپی از ایران به نمایش درآمد که مورد تحسین مدعوین سمینار قرار گرفت و پس از آن، «کی کی میکائیل» مسئول اتاق ایران در دانشگاه رادن فتح پالمبانگ(Palembang) پیام مهرداد رخشنده، رایزن فرهنگی ایران در اندونزی را برای حاضران قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این پیام آمده است: با طلوع خورشید جهان‌تاب انقلاب اسلامی در سال 1357 شمسی، نه تنها ایران‌زمین که سراسر جهان، دچار تحولی شگرف شد. انفجار یوم‌الله 22 بهمن، هیمنه ابرقدرت‌های زمانه را در هم شکست و نویدبخش وعده حق تعالی مبنی بر پیروزی مستضعفان بر مستکبران بود: «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین»

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، آوای اسلام ناب محمدی را در جای جای دنیای معاصر طنین‌افکن ساخت و عصر نوینی را فراروی بشریت گشود و اینک که چهل‌ویک سال از پیروزی افتخارآفرین انقلاب اسلامی می‌گذرد، شاهد به بار نشستن شجره طیبه‌ای هستیم که با خون هزاران شهید آبیاری شده و دستاوردهای ارزنده و نتایج ارزشمندی را عاید مردم ایران، مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان کرده و به عنوان الگویی زنده در منظر جهانیان قرار گرفته است.

در بخش دیگری از این پیام ضمن بیان چگونگی شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برادری و وحدت اسلامی یکی از اهداف بزرگ آن معرفی و به برخی از دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران پرداخته شده است.

درادامه اوتومن، رئیس گروه مطالعات سیاسی اسلامی دانشگاه رادن فتح گفت: اگر مروری به سیر تاریخی شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، یقیناً یکی از بنیان‌های شکل‌گیری آن را می‌توان در برادری اسلامی دید و امروز ثمره این نظام یک تمدن نوین اسلامی است و همین برادری اسلامی توانسته است در همه ابعاد سیاسی تا اجتماعی تأثیرات خود را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مطالعه و بررسی‌های صورت گرفته در نظام سیاسی ایران به ما نشان می‌دهد که سیستم دولتی ایران به زیبایی توانسته است ارزش‌های اسلامی و نظریه‌های مدرن را ترکیب و الگوی جدیدی را به جهانیان معرفی کند و به همین دلیل برگزاری این نوع سمینارهای ملی می‌تواند برای دانشجویان، به ویژه گروه مطالعات سیاسی اسلامی دانشگاه با ارزش باشد.

إندانگ رحمیاتون، معاون دانشکده ادب و علوم انسانی دانشگاه رادن فتح و دینا سلیمان، محقق و استاد برجسته دانشگاه «پادجاجاران» شهر باندونگ از دیگر سخنرانان برنامه بودند و در پایان، لوح فشرده فیلم مستند «هفت رخ فرخ» و لوح فشرده «روح‌الله» از سوی رایزنی فرهنگی ایران به حاضران اهدا شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خبرگزاری قرآن اندونزی سمینار اخوت اسلامی پالمبانگ رادن فتح دهه فجر قرآن جمهوری اسلامی ایران دانشگاه رادن فتح فرهنگی ایران لوح فشرده شکل گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور پیامی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق شهرستان جوانرود را تسلیت گفت.
 
در متن این پیام آمده است:

إنّالله و إنّاالیه راجعون
 
رحلت عالم فاضل و روحانی با اخلاص مرحوم مغفور حاج ماموستا ملا احمد فخری رضوان الله تعالی علیه، موجب تألم و تأثر شد.

آن عالم انقلابی و از علمای بنام اهل سنت استان کرمانشاه، عمر خود را در راه خدمت به اسلام و آرمان های انقلاب و تقریب و وحدت بین امت اسلام سپری نمود و در طول بیش از چهل سال مجاهدت در سنگر امامت جمعه جوانرود منشأ خدمات بسیاری برای مردم منطقه بودند.
 
اینجانب درگذشت آن روحانی بزرگوار را به خانواده محترم معزا، جامعه اهل سنت استان کرمانشاه به ویژه مردم شریف جوانرود و تمامی شاگردان و دوستداران ایشان تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت واسعه و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت می نمایم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود