Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور گفت: برگزاری نمایشگاه انقلاب علاوه بر یادآوری عقبه تاریخی ایران، گام مثبتی در جهت آشنایی دانش آموزان نسبت به حال و آینده انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدامین لطفعلی زاده در حاشیه بازدید از مدرسه انقلاب علوم و معارف قزوین در گفت‌وگو با صبح قزوین، اظهار کرد: یکی از اهدافی که همواره در زمینه آشنایی دانش‌آموزان با مسائل اصلی انقلاب وجود دارد، این ذهنیت را ایجاد می‌کند که آرمان‌ها و دستاوردهای را توسط خود دانش‌آموزان به مدارس انتقال دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور افزود: اتحادیه دانش آموزی اعتقاد دارد دانش آموزان بهترین گزینه برای انتقال اهداف و آرمان‌های انقلاب هستند لذا باید این فرصت و منابع در اختیار آنان قرار داده شود تا بتوانند در این زمینه گام بردارند.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از ظرفیت جوانان در فضای کشور خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها توسط پایه‌های بالاتر و تبیین و روایت‌گری اهداف و آرمان‌های انقلاب برای دانش‌آموزان پایه پایین‌تر، صدق بر این گفتار است.

این مقام مسئول ادامه داد: باتوجه به درگیری دانش آموزان با کتاب و امتحانات این موضوع مورد توجه است که با برنامه‌ریزی و تمرینات پی در پی نیز زمانی را برای این کار مهم در نظر گرفته‌اند که نشان از توجه آن‌ها به موضوع انقلاب دارد.

لطفعلی زاده بیان کرد: در سطح کشور برنامه‌های مختلفی برای آشنایی دانش آموزان با آرمان‌های انقلاب برگزار می‌شود که علاوه بر در نظر گرفتن کتب درسی، در حوزه صداوسیما و کتب غیردرسی هم کار می‌شود و همچنین این فرصت در اختیار آنان قرار داده شده تا با برگزاری نمایشگاه‌های انقلاب با سلیقه و روحیه خودشان تولیدات خود را ارائه کنند.

وی برگزاری نمایشگاه انقلاب را تولید دانش آموزان برشمرد و اضافه کرد: تولید فقط در حوزه اقتصاد و نوآوری نیست بلکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی هم تولید محسوب می‌شود چراکه برگرفته از ذهن آن‌ها بوده و این یکی از مزیت‌های اتحادیه است که در حوزه جهاد فرهنگی حرکت می‌کند.

مشاور دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور اذعان داشت: برگزاری نمایشگاه انقلاب علاوه بر یادآوری عقبه تاریخی ایران نیز به حال و آینده کشور هم می‌پردازد و این گام مثبتی در جهت آشنایی دانش آموزان نسبت به حال وآینده انقلاب اسلامی است.

لطفعلی زاده اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف ما این است که نتوانسته‌ایم دستاوردهای روز انقلاب را در قالب دانش آموزپسند ارائه دهیم در حالی که کشورهای اروپایی دستاوردهایشان را به نمایش می‌گذارند.

این مقام مسئول با اشاره به حضور وسیع مردم بویژه جوانان در مراسم تشییع سردار سلیمانی گفت: حضور جوانان و نوجوانان در این مراسم نشان از قدرت انقلاب است که به دور از شخصیت نظامی بودن سردار سلیمانی، از روی حس نوع دوستی و علاقه حاضر شده بودند.

وی در تشریح چهل سالگی انقلاب بیان کرد: باتوجه به سرنگونی انقلاب‌های دیگر در حوالی چهل سالگی دشمن پیش‌بینی کرده بود که سرنوشت انقلاب کشور ما مانند سایر انقلاب‌هاست لذا چهل سالگی انقلاب به آنان نشان داد که انقلاب اسلامی متفاوت از کشورهای دیگر است.

مشاور دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور ابراز کرد: دشمن در پی ایجاد حس القای یاس و ناامیدی جوانان نسبت به آینده کشور است اما خوشبختانه چشم‌انداز بلندمدت انقلاب نقشه راه است و دانش آموزان با آگاهی از این مطالب، با زبان خودشان در جریان موضوعات قرار خواهند گرفت.

لطفعلی زاده با اشاره به برپایی کمپین “من سلیمانی هستم” توسط دانش آموزان تصریح کرد: توجه دانش آموزان به الگوی خودباوری نشان می‌دهد که آنان در نظر دارند به این قدرت برسند تا بتوانند خادم ملت باشند و اهداف انقلاب را محقق کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شخصیت‌های انقلابی باید به جوانان معرفی شوند، ابراز کرد: شخصیت امام خمینی کاملا قابل الگوبرداری است که باید برای دانش آموزان تشریح شود چراکه امام (ره) یک فرد بسیار ساده زیست بود.

مشاور دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور افزود: ما الگوها و قهرمان‌های بسیار زیادی داریم که باید به دانش آموزان شناسانده شود تا آن‌ها بتوانند الگوبرداری کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۷ هزار انجمن اسلامی با ۲۴ هزار عضو در مدارس سراسر کشور فعال است، گفت: بر اساس آخرین آمار حدود ۲۳۰ انجمن اسلامی در استان قزوین داریم که آمار ارزشمند و قابل توجهی است.

لطفعلی زاده در پایان گفت: امسال هفتمین سالی است که ویژه برنامه «مدرسه انقلاب» به عنوان برنامه اصلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در دهه فجر با محوریت اتفاقات انقلاب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برگزاری نمایشگاه انقلاب آشنایی دانش آموزان آرمان های انقلاب دانش آموزان مقام مسئول دانش آموزان انقلاب اسلامی انجمن اسلامی لطفعلی زاده نمایشگاه ها چهل سالگی آرمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۹۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و آنقدر این جنگ خانمان سوز است که دشمن در تلاش است ذهن و فکر تمامی جوانان ما را از بین ببرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین تاریخی در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران گفت: رسانه‌های دشمن همواره به دنبال ایجاد یاس، ناامیدی و ترس در دل مردم ایران هستند؛ شاید برای برخی از افراد عجیب باشد، اما در حوادث یک ماه اخیر و به دنبال شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه، برخی از دانش آموزان اعلام کردند که در مدرسه با فضای ترس مواجه بودیم؛ آن‌ها به شدت ترسیده بودند که نکند اسرائیل حمله کند و جنگ بشود؛ حتی تعدادی از دانش‌آموزان هم به مدرسه نیامده بودند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و آنقدر این جنگ خانمان سوز است که دشمن در تلاش است ذهن و فکر تمامی جوانان ما را از بین ببرد و هر کس که در ایران زندگی می‌کند را مایوس و ناامید کند.

وی با اشاره به حوادث تلخ سال ۱۴۰۱ گفت: کسانی بودند که ناشی از تلاش دشمن در رسانه‌ها، به کف خیابان آمدند و جان خود را از دست دادند. این‌ها نتیجه تلاش‌های دشمن در تشویش و گمراهی اذهان عمومی است. امروز در حالی که همه کشور‌ها از اقتدار ایران می‌گویند و دفاع ایران را مشروع می‌دانند؛ رسانه‌های دشمن کاری کرده بودند که در محیط مدرسه دانش آموزان از پاسخ اسرائیل می‌ترسیدند.

تاریخی با بیان اینکه آینده نوجوانان و جوانان ما به شدت مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفته است؛ گفت: اگر لطف الهی نبود؛ ممکن بود ما هم مورد حمله رسانه‌های دشمن قرار بگیریم؛ فکر ما آشفته شود و یا به خیابان‌ها برویم؛ برای جلوگیری از این حوادث ما نیازمند تبیین اهداف و برنامه برای مردم هستیم؛ تبیین هم نیاز به کمک و روایت کردن دارد.

گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاورد‌هایی رسیدیم

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: ما باید در جایی که امکان رو در رو شدن با دانش‌آموزان را داشته باشیم روایتگری کنیم. جایی که می‌توانیم با او به تبادل نظر و گفتگو بپردازیم؛ حتما این کار را بکنیم و این فرصت را غنیمت بشماریم. شاید نتوانیم در فضای مجازی به خوبی دشمن عمل کنیم، اما مدرسه جایی است که در دست ماست. جایی که می‌توانیم به صورت هنرمندانه با مخاطبان نوجوان خود ارتباط برقرار کنیم. مدرسه یکی از جدی‌ترین فرصت‌های ماست که می‌تواند تعیین کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاورد‌هایی رسیدیم؛ افزود: اسرائیل از ابتدای طوفان الاقصی تاکید می‌کند همه کاره ایران است؛ آمریکا و اروپا دائما بر قدرت ایران تاکید کردند؛ اما باز هم کسانی هستند که قدرت دفاعی و نظامی ایران را دست کم می‌گیرند؛ این ندیدن قدرت داخلی آفتی بوده که صد‌ها سال است در ایران وجود داشته است. دشمن هم بر این نقطه ضعف تمرکز دارد.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خاطر نشان کرد: دشمن دائماً به فکر این است که از تفرقه‌های بین ما استفاده کند؛ و ما باید هشیار باشیم و بهانه‌های واهی برای تفرقه افکنی را به دشمن ندهیم.

دیگر خبرها

  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده